ارسال به دیگران پرینت

چین:

چین امسال به ظرفیت انرژی خورشیدی خود به شکل قابل توجهی می‌افزاید

یک انجمن صنعتی چین روز چهارشنبه 23 فوریه (4 بهمن) اعلام کرد برآورد می‌شود ظرفیت انرژی خورشیدی چین در سال جاری میلادی 75 تا 90 گیگاوات رشد پیدا کند.

چین امسال به ظرفیت انرژی خورشیدی خود به شکل قابل توجهی می‌افزاید

این یک افزایش ظرفیت بسیار بالا همزمان با تلاش چین برای دستیابی به اهداف کاهش آلاینده‌های کربنی توسط افزایش انرژی‌های تجدیدپذیر است.

«وانگ بو هوا» رئیس «انجمن صنعت فتوولتائیک چین» (CPIA) در یک کنفرانس خبری تاکید کرد به موازات تداوم پیشرفت سریع صنعت انرژی خورشیدی چین در ابعاد مختلف، این کشور می‌تواند دستکم 75 گیگاوات انرژی خورشیدی در سال 2022 به ظرفیت عظیم کنونی خود اضافه کند.

چین در سال گذشته میلادی جمعا 54.88 گیگا وات ظرفیت انرژی خورشیدی را نصب  کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 13.9 درصدی را نشان می‌دهد. این رقم بزرگترین رقم در سراسر جهان و از آمریکا، اتحادیه اروپا و هند به ترتیب 26.8، 25.9 و 11.8 گیگاوات بیشتر است.

همچنین تولید تجهیزات فتوولتائیک، درخواست‌ها، واردات و صادرات مرتبط با آن در سال 2021 رشد سریعی داشت و ارزش کل این صنعت را از 750 میلیارد یوان (118 میلیارد دلار) فراتر برد.

بر اساس گزارشی که انجمن صنعت فتوولتائیک چین روز چهارشنبه منتشر کرد، علی رغم تعرفه‌های گمرکی طولانی مدتی که بر محصولات خورشیدی چین اعمال شده، ارزش صادراتی محصولات انرژی خورشیدی ساخت چین یک رکورد تاریخی را شاهد بود و در سال 2021 به بیش از 28 میلیارد دلار رسید.

اروپا به یکی از مقاصد صادراتی بزرگ چین در زمینه محصولات انرژی خورشیدی تبدیل شده به گونه که 39 درصد حجم کلی صادرات چین را به خود اختصاص داده است.

 

 

منبع : فارسی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه