ارسال به دیگران پرینت

دولت اوکراین

برای شهروندان اوکراین مجوز حمل اسلحه صادر میشود

دولت اوکراین اعلام کرده است که برای شهروندان مجوز حمل اسلحه صادر خواهد کرد.

 برای شهروندان  اوکراین  مجوز حمل اسلحه صادر میشود

دولت اوکراین اعلام کرده است که برای شهروندان مجوز حمل اسلحه صادر خواهد کرد.

رئیس جمهور اوکراین در این باره گفت:  اگر همه بخواهند به سلاح مجهز خواهند شد. هیچ محدودیتی برای کسانی که مایل هستند با سلاح در دست از کشور خود دفاع کنند وجود ندارد. وی هم زمان از روس ها خواست علیه جنگ اعتراض کنند.‎

امیرعبداللهیان: بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با اشاره به بحران اوکراین نوشت: بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد. ما توسل به جنگ را راه حل نمی‌دانیم. برقراری آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است. 

هشدار وزارت دفاع روسیه درباره تحریکات نظامیان اوکراین با تلفات غیرنظامی

ژنرال "ایگور کوناشینکوف" سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران اعلام کرد سرویس امنیتی اوکراین در حال تدارک اقدامات تحریک آمیزی، بر اساس الگوهای شناخته شده اقدامات  "کلاه سفیدها" در سوریه است. به گفته وی، فیلمبرداری ویدئویی صحنه‌های بازسازی شده در شهرهای اوکراین با ادعای "تلفات گسترده" در میان غیرنظامیان این کشور انجام شده است.

 
 

 

این مقام نظامی یادآور شد، فیلم‌های تهیه شده از طریق کانال تلگرام و شبکه‌های اجتماعی کنترل شده منتشر می‌شود و هدف آنها متهم کردن روسیه به حملات بی رویه و نامتناسب برای ایجاد ارعاب بین مردم اوکراین و پخش در شبکه‌های تلویزیونی غربی است.

کوناشینکوف گفت، بر اساس تصمیم ولادیمیر پوتین، نیروهای مسلح روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را برای حفاظت از مردم ساکن مناطق دونتسک و لوهانسک آغاز کرده‌اند.

 
 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حملات موشکی، هوایی یا توپخانه‌ای به شهرهای اوکراین انجام نمی‌دهند

وعده آلمان درباره حمایت از کشورهای اروپای شرقی 

"نانسی فایزر"، وزیر کشور آلمان  اعلام کرد که  به لهستان و دیگر شرکای اروپای شرقی در پذیرش پناهجویان از اوکراین کمک می کند. این مقام آلمانی توضیح داد: "ما به دقت پیگیری می کنیم که آیا جنبش های پناهجو در کشورهای همسایه ما وجود خواهد داشت یا خیر."

وی افزود: در صورت وجود جابجایی گسترده پناهندگان، ما از کشورهای آسیب دیده - به ویژه کشور همسایه لهستان - حمایت گسترده‌ای خواهیم کرد.

وزیر کشور آلمان همچنین گفت: علاوه بر این، مقامات امنیتی "اقدامات حفاظتی را برای جلوگیری از هرگونه حمله سایبری، بالا بردند و نهادهای مربوطه را آگاه کردند".‎

اوکراین روابط دیپلماتیک خود با روسیه را قطع کرد

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه روسیه از شمال و جنوب به کشورش حمله کرده است از قطع کامل روابط دیپلماتیک بین اوکراین و روسیه خبر داد.

وی همچنین گفت که شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین تحریم‌ها علیه کلیه شهروندان اوکراینی که آماده در دست گرفتن سلاح و دفاع از کشور باشد را لغو خواهد کرد.

رئیس جمهوری اوکراین، روسیه را به آسیب رساندن به زیرساختارهای نظامی این کشور متهم کرد.

 
 

رایزنی تلفنی امیر قطر با رئیس‌جمهور اوکراین

«تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین تماس تلفنی در خصوص تنش میان روسیه و اوکراین برقرار کرد. 

نیروهای نظامی بلاروس در عملیات ویژه در اوکراین شرکت ندارند

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس امروز در نشستی با مقامات نظامی این کشور اعلام کرد که نیروهای بلاروس هیچ مشارکتی در عملیات ویژه روسیه در خاک اوکراین ندارند.

وی گفت که وزارت دفاع بلاروس به دستور وی به رهبران نظامی اوکراین پیشنهاد کرده بود که قبل از شروع عملیات نیروهای مسلح روسیه در دونباس، با مقامات نظامی روسیه تماس بگیرند.

لوکاشنکو همچنین پیشنهاد کرد که رهبران روسیه و اوکراین در مینسک با یکدیگر ملاقات و گفتگو کنند.

 
 

وی یادآور شد که بلاروس در آینده نزدیک درباره به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه خودمختار دونتسک و لوهانسک تصمیم گیری خواهد کرد.

تخلیه مناطق مسکونی مرزی کریمه فعلاً ضروری نیست

رئیس جمهوری کریمه اعلام کرد که تخلیه شهروندان از مناطق مسکونی این جمهوری در خطوط مرزی با اوکراین انجام نمی شود، در صورت وجود هر نوع تهدید، تصمیمات مربوطه بلافاصله اتخاذ خواهد شد. به گفته وی، هیچ چیز جان و سلامت شهروندان کریمه را تهدید نمی‌کند.‎

در عین حال، به گفته مقامات، تمامی پست‌های بازرسی مرزی در جمهوری کریمه در مرز با اوکراین تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.‎

رئیس جمهور لیتوانی وضعیت فوق العاده در کشور اعلام کرد

"گیتاناس ناوسدا"، رئیس جمهور لیتوانی، خواستار اعلام وضعیت فوق العاده در کشورش شد. ناوسدا گفت که پارلمان در مورد درخواست مربوطه تصمیم خواهد گرفت.

لیتوانی با این ادعا که نیروهای روسیه از بلاروس به اوکراین حمله کرده‌اند خواستار اعمال تحریم هایی علیه بلاروس که در همسایگی اش قرار دارد شد.

بلاروس دیدار نمایندگان روسیه و اوکراین در مینسک را خواستار شد

 به گزارش خبرگزاری ریا ،"الکساندر لوکاشنکو"، رئیس جمهور بلاروس  پیشنهاد دیدار نمایندگان روسیه و اوکراین در مینسک، پایتخت این کشور را داد.‎

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه