ارسال به دیگران پرینت

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اختصاص ۸۸ میلیارد تسهیلات به لرستان برای حمایت از تولید و اشتغال

خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از اختصاص ۸۸ میلیارد تومان تسهیلات به این استان برای حمایت از تولید و اشتغال گسترده و مولد خبر داد.

اختصاص ۸۸ میلیارد تسهیلات به لرستان برای حمایت از تولید و اشتغال

علی جهانی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن برنامه حمایت از تولید و اشتغال گسترده و مولد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق دو بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید استان ۸۸ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ و تخصیص یافته که کمیته مرتبط و تخصصی در استان تشکیل و در سه حوزه سلامت، ورزش و فرهنگ و ارشاد طرح‌های مرتبط با همکاری دستگاه‌های مربوطه در حال شناسایی و بررسی هستند.

وی به سهم هر بخش از این اعتبارات اشاره کرد و گفت: از این اعتبارات ابلاغی ۳۰ میلیارد تومان در بخش فعالیت‌های خدماتی مبتنی بر زنجیره ارزش در ۲۲ رسته اولویت دار اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه افزود: همچنین ۲۵ درصد از این اعتبارات استانی به شرکت‌های تعاونی اختصاص دارد که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی حوزه‌های مختلف اقتصادی استان در این راستا هزینه شود.

جهانی به توسعه مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا بنیاد برکت نسبت به شناسایی و معرفی طرح‌های مشاغل خانگی به کمیته فنی اقدام کند که در این استان نیز ۱۷ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه متقاضی دریافت تسهیلات از منابع پیش بینی شده، می‌بایست حداقل ۲۰ درصد از میزان سرمایه گذاری طرح پیشنهادی را تأمین کند، اظهار داشت: میزان تسهیلات برای کسب و کارهای خرد و خانگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و برای سایر طرح‌ها تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر شغل جدید تعهد شده قابل پرداخت بوده و مابقی سرمایه مورد نیاز طرح به استثنای سرمایه در گردش می‌بایست به‌عنوان سهم آورده توسط خود متقاضی تأمین اعتبار شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به شناسایی ۴۵ طرح در این حوزه‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: این طرح‌های اقتصادی با مبلغ ۳۳ میلیارد تومان شناسایی و در کمیته فنی این اداره کل در حال بررسی هستند که پس از بررسی‌های لازم و تأیید برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه