ارسال به دیگران پرینت

رابرت مالی:

رابرت مالی خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتی خواستار آزادی زندانیان آمریکایی در ایران شد.

رابرت مالی خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شد

رابرت مالی روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: شش سال پیش دولت ایران باقر نمازی را دستگیر کرد. آنها همچنان نیز به وی اجازه خروج از کشور را نمی‌دهند. آنها می‌توانند نمازی‌ها، عماد شرقی، مراد طاهباز و دیگر زندانیانی آمریکایی و خارجی که به طور ناعادلانه زندانی شده‌اند را آزاد کنند و باید این کار را انجام بدهند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، چندی پیش در گفت‌وگو با سی ان ان درباره تبادل زندانیان گفته بود: برای ما موضوع تبادل زندانیان یک موضوع کاملاً انسانی است. سال گذشته نیز توافقی صورت گرفت که بر مبنای آن قرار بود زندانیان، جدا از مقوله مذاکرات در وین، مورد تبادل قرار گیرند اما متاسفانه در دقیقه نود آمریکایی‌ها اعلام کردند که تمامی موضوعات باید در قالب یک بسته کامل دیده شود لذا تبادل صورت نگرفت. شاید آمریکایی‌ها علاقمند هستند که موضوع تبادل زندانیان را نیز به عنوان بخشی از مذاکرات در وین در نظر بگیرند اما ما معتقد هستیم که این موضوع، انسانی است و جدا از گفت‌وگوهای وین می‌تواند به عنوان یک اقدام فوری مورد توجه قرار گیرد.

همچنین سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه  در ارتباط با تبادل زندانیان و روند گفت‌وگوها در این زمینه خاطرنشان کرده بود: یکسری اتباع ما هستند که تابعیت مضاعف دارند. جرایمی مرتکب شده‌اند و در دادگاه صالحه جرایم آنها مورد بررسی قرار گرفته و حکم در مورد آنها صادر شده است و به خاطر تابعیت مضاعف، درخواست‌هایی را طرف آمریکایی و برخی طرف‌های اروپایی در مورد چند نفر آنها داشته اند. موضوع زندانیان به عنوان مسائل انساندوستانه همواره در دستور کار ما بوده و همان طور که در جلسه پیش نیز گفتم موضوع آنها جدا و موازی از مذاکرات وین انجام می شود و ما هیچ وقت اجازه ندادیم مسائل و گفت‌وگوها در وین بر سرنوشت انسان ها تأثیر بگذارد.

خطیب زاده ادامه داده بود: متأسفانه تعدادی از اتباع ایرانی به بهانه واهی دورزدن تحریم ها که غیرقانونی و ظالمانه است توسط آمریکا و با همراهی برخی کشورها زندانی شده‌اند و پیگیری وضعیت آنها همواره برای ما اولویت داشته است. مذاکرات و گفت‌وگوهای جدی در این زمینه در جریان بوده است و تفاهماتی داشته‌ایم و باید ببینیم که آیا طرف مقابل آماده اجرایی کردن این تفاهمات هست یا خیر.»

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • یک ایرانی ارسالی در

      میگن یکی رابه دهات راهش نمیدادند!!میگفت خونه ی کدخداکجاست؟@!حکایت آمریکائیهای پرروست@!!@.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه