ارسال به دیگران پرینت

سویه جدید اومیکرون

کشفیات جدید از علائم ابتلا به سویه جدید اومیکرون

در مارس 2020، بیماری ناشی از ویروس SARS-CoV-2 توسط سازمان بهداشت جهانی، یک بیماری همه‌گیر با نام کرونا یا کووید-19 اعلام شد. از آن زمان تاکنون، کووید-19 ده‌ها میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده و منجر به کشفیات جدیدی از علائم شده است که می‌تواند همراه این بیماری باشد.

کشفیات جدید از علائم ابتلا به سویه جدید اومیکرون

در مارس 2020،  بیماری ناشی از ویروس SARS-CoV-2 توسط سازمان بهداشت جهانی، یک بیماری همه‌گیر با نام کرونا یا کووید-19 اعلام شد. از آن زمان تاکنون، کووید-19 ده‌ها میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده و منجر به کشفیات جدیدی از علائم شده است که می‌تواند همراه این بیماری باشد.

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که سکسکه‌های مداوم و مکرر ممکن است از علائم ابتلا به واریانت جدید کرونا یعنی اومیکرون باشد.

براساس تحقیقی که در سال ۲۰۲۰ روی یک مرد ۶۴ ساله صورت گرفت، مشخص شد سکسکه‌ی بی‌وقفه فقط می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به کووید-۱۹ باشد. این مرد مسن پس از ۷۲ ساعت سکسکه‌ی مداوم به کلینیک مراجعه کرد و آزمایش خون و اسکن ریه انجام داد. نتایج آزمایش‌ها نشان داد که هر دو ریه بیمار دچار عفونت است و گلبول‌های سفید خون به‌شدت افت کرده‌اند. علاوه بر این، تست کرونای این فرد نیز مثبت شده بود.

 

مطالعه‌ی دیگری در همان سال روی یک مرد ۶۲ ساله، مشخص کرد که سکسکه‌ی مداوم نشانه‌ی ابتلای او نیز به کرونا بوده است. این مرد به مدت ۴ روز دچار سکسکه شده بود؛ در نهایت به کلینیک مراجعه کرد و آزمایش‌های مربوط به کرونا روی او اعمال شد. نتیجه آزمایش کووید مثبت شد و نشان داد این فرد هم دچار درگیری در هر دو ریه و کاهش شدید گلبول‌های سفید و پلاکت‌های خون شده است.

دو مطالعه‌ی موردی اخیر نشان داد سکسکه مداوم می‌تواند تنها نشانه ظاهری ویروس جدید کرونا باشد. توجه به این نکته ضروری است که مطالعات ذکر شده تنها روی دو نفر انجام شده و بر اساس این مطالعات، سکسکه به‌عنوان یکی از عوارض جانبی و نادر کووید-۱۹ شناخته شده است. این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز دارد و هنوز نمی‌توان با قاطعیت گفت که سکسکه‌ی مزمن و کرونا با هم ارتباط مستقیم دارند.

در حالی که تحقیقات، سکسکه را یک علامت بالقوه از ابتلا به کووید-19 می‌دانند، اما تحقیقات بیشتری در رابطه با این عارضه جانبی نیاز است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه