ارسال به دیگران پرینت

با پایان پنجمین قرنطینه از آغاز همه گیری

لغو قرنطینه در ملبورن استرالیا

مقامات استرالیایی اعلام کردند شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در شهر ملبورن مهار شده و قرنطیه این شهر که دومین شهر بزرگ استرالیا محسوب می‌شود، از سه شنبه لغو می‌شود.

لغو قرنطینه در ملبورن استرالیا

مقامات استرالیایی اعلام کردند شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در شهر ملبورن مهار شده و قرنطیه این شهر که دومین شهر بزرگ استرالیا محسوب می‌شود، از سه شنبه لغو می‌شود.

ایالت همجوار یعنی ایالت استرالیای جنوبی نیز به زودی محدودیت‌های خروج از خانه را برای ساکنان این ایالت لغو می‌کند. اما احتمالا سیدنی‌، بزرگترین شهر استرالیا محدودیت‌های قرنطینه‌ای را که از پنج هفته پیش به اجرا درآمده است، تشدید خواهد کرد.

با پایان پنجمین قرنطینه از آغاز همه گیری در استرالیا و پس از دو هفته قرنطینه در خانه، میلیون‌ها نفر از ساکنان ملبورن و ایالت ویکتوریا که ملبورن مرکز این ایالت است، می‌توانند از نیمه شب سه شنبه به وقت محلی آزادی خود را به دست آورند.

دن اندروز‌، سروزیر ایالت ویکتوریا گفت: «ویروس کرونا هنوز تمام نشده و ما باید در روز‌ها و هفته‌ها و ماه‌های آینده نسبت به شیوع گونه دلتا هوشیار باشیم و تا جایی که ممکن است همه افراد باید واکسینه شوند و این امر مستلزم زمان است.»

مدارس، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها نیز بازگشایی می‌شوند، اما برخی محدودیت‌ها از قبیل استفاده از ماسک ادامه خواهد داشت. حداقل در دو هفته آینده مردم حق ندارند کسی را به خانه خود دعوت کنند و برای فعالیت‌ها در فضای باز محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت.

روز دوشنبه ۱۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در ایالت ویکتوریا به ثبت رسید، اما در سیدنی مقامات از ثبت ۱۷۲ مورد جدید ابتلا ناشی از تشدید همه گیری در ماه ژوئن، خبر دادند.

استرالیا که در نخستین موج‌های همه گیری به طور گسترده در امان مانده بود، حالا تحت تاثیر شیوع گونه بسیار مسری دلتای ویروس کرونا قرار گرفته است و این در حالی است که تنها ۱۳ درصد از ۲۵ میلیون نفر جمعیت این کشور تاکنون واکسینه شده اند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه