ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهور بلاروس:

در صورت وجود تهدیدی از سوی کشورهای غربی، آماده استقرار سلاح اتمی در خاک خود هستیم

«الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهوری بلاروس که هم پیمان روسیه به شمار می آید، امروز (پنج شنبه) طی سخنانی اعلام کرد که در صورت وجود هر گونه تهدیدی از سوی کشورهای غربی با توجه به تشدید بحران اوکراین، کشورش آماده دریافت و استقرار سلاح های اتمی در خاک خود خواهد بود.

 در صورت وجود تهدیدی از سوی کشورهای غربی، آماده استقرار سلاح اتمی در خاک خود هستیم

رئیس جمهوری بلاروس بر آمادگی کشورش برای استقرار سلاح اتمی در خاک خود در صورت بروز تهدید از سوی کشورهای غربی با توجه به تشدید بحران اوکراین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری «ارم نیوز» امارات، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهوری بلاروس که هم پیمان روسیه به شمار می آید، امروز (پنج شنبه) طی سخنانی اعلام کرد که در صورت وجود هر گونه تهدیدی از سوی کشورهای غربی با توجه به تشدید بحران اوکراین، کشورش آماده دریافت و استقرار سلاح های اتمی در خاک خود خواهد بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس)، رسانه های بلاروس در این باره از لوکاشنکو نقل کردند: در صورت نیاز، ما نه تنها سلاح های اتمی بلکه سلاح های اتمی پیشرفته را برای دفاع از خاک خود مستقر خواهیم کرد.

این در حالی است که روسیه و بلاروس دهم فوریه جاری (۲۱ بهمن ماه) رزمایش مشترکی را آغاز کردند که ۱۰ روز به طول می انجامد و در همین راستا نیز مقامات مینسک دیروز (چهارشنبه) تاکید کردند که تمامی سربازان روس حاضر در بلاروس در چارچوب این رزمایش گسترده، با اتمام آن در بیستم فوریه (اول اسفند) خاک این کشور را ترک خواهند کرد.

«ولادیمیر ماکی»، وزیر امور خارجه بلاروس در یک کنفرانس خبری درباره رزمایش مذکور که باعث افزایش نگرانی های کشورهای غربی نسبت به حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین شده، اظهار داشت: پس از برگزاری رزمایش با روسیه، حتی یک سرباز روس و یک قطعه تجهیزات نظامی در بلاروس باقی نخواهد ماند.

شایان ذکر است که بلاروس هم پیمان نزدیک روسیه به شمار می آید و در جنوب خاک خود نیز دارای مرز طولانی مشترکی با اوکراین است، به همین دلیل نیز آمریکا رزمایش مذکور که گمان می رود بزرگ ترین استقرار نظامی روسیه در خاک بلاروس از زمان جنگ سرد باشد را اقدامی در راستای تشدید تنش توصیف کرده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه