ارسال به دیگران پرینت

رزمایش روسیه در منطقه نزدیک مرز با اوکراین

بازگشت ۱۰ هزار سرباز روس از نزدیکی مرز اوکراین

خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد، بیش از ۱۰ هزار نیروی روسی پس از رزمایش‌های یک ماهه نزدیک به اوکراین به پایگاه‌های دائمی خود برگشته‌اند.

 بازگشت ۱۰ هزار سرباز روس از نزدیکی مرز اوکراین

به گزارش خبرگزاری رویترز، این رزمایش در چندین منطقه نزدیک مرز با اوکراین از جمله کریمه و همچنین مناطق "روستف" و "کوبان" برگزار شد.

استقرار ده‌ها هزار سرباز روسی در شمال، شرق و جنوب اوکراین باعث ترس کی‌یف و کشورهای غربی شده که مسکو در حال برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین است.

مسکو اما چنین برنامه‌هایی را رد کرده و می‌گوید، از جانب غرب از جمله ناتو به دنبال تضمین‌هایی است که به سمت مرزهای شرقی روسیه پیشروی نداشته باشند چون امنیت خودش را به واسطه افزایش روابط اوکراین با این ائتلاف غربی در معرض تهدید می‌بیند.

مسکو همچنین می‌گوید، ‌می‌تواند نیروهایش را در قلمروی خود مستقر کند چون این مساله را حق‌ خود می‌داند.

تخمین زده می‌شود که ۶۰ تا ۹۰ هزار نیروی روسی اخیرا در نزدیکی اوکراین مستقر شده باشند و حتی یکی از اسناد اطلاعاتی آمریکا عنوان کرده که تعداد این نیروها حتی ۱۷۵ هزار تن هم می‌تواند باشد.

آژانس خبری اینترفکس همچنین گزارش کرد: این رزمایش‌های نظامی با حضور و هماهنگی یگان‌های ویژه، نیروهای ضربت و واحدهای موتوری انجام شد و بیش از ۱۰ هزار سرباز در نهایت به پایگاه‌های دائمی خود بازگشتند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه