ارسال به دیگران پرینت

سلول‌های بنیادی | اچ‌آی‌وی مثبت

برای اولین بار پیوند سلول‌های بنیادی باعث بهبودی یک زن اچ‌آی‌وی مثبت شد

پزشکان موفق شدند با استفاده از سلول‌های بنیادی بیماری اچ‌ای‌وی مثبت را درمان کنند.

برای اولین بار پیوند سلول‌های بنیادی باعث بهبودی یک زن اچ‌آی‌وی مثبت شد

محققان روز سه‌شنبه گزارش دادند که یک بیمار آمریکایی مبتلا به لوسمی پس از دریافت پیوند سلول‌های بنیادی از اهداکننده‌ای که به طور طبیعی در برابر ویروس عامل ایدز مقاوم بود، اولین زن و سومین فردی است که تا به امروز از HIV رهایی یافته است.

این مورد یک زن میانسال دورگه است که نتایج بهبودی وی در کنفرانس «عفونت‌های فرصت‌طلب» در دنور کانادا ارائه شده است. عملیات بهبودی این زن اولین موردی است که شامل خون بند ناف می‌شود، رویکردی جدیدتر که ممکن است این درمان را در دسترس افراد بیشتری قرار دهد. دو مورد قبلی در مردان – یکی سفیدپوست و دیگری لاتین – که سلول‌های بنیادی بالغ را دریافت کرده بودند، انجام شد که بیشتر در پیوند مغز استخوان استفاده می‌شود.

شارون لوین، رئیس منتخب انجمن بین المللی ایدز در بیانیه ای گفت: این سومین گزارش از درمان در این شرایط و اولین گزارش در مورد یک زن مبتلا به HIV است.

این مورد بخشی از یک مطالعه بزرگتر تحت حمایت دولت آمریکا است که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (UCLA) و دانشگاه جان هاپکینز انجام شده است. هدف این تحقیقات پیگیری روند درمان 25 فرد مبتلا به HIV است که تحت پیوند سلول های بنیادی گرفته شده از خون بند ناف برای درمان سرطان و سایر بیماری های جدی قرار می گیرند.

 

منبع : شفقنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه