ارسال به دیگران پرینت

سید محمد غرضی:

جامعه‌ی ایرانی در آینده‌ی نزدیک, بسیار پیشرفته‌تر از امروز خواهد بود

اگر جوانان ایرانی امروز به این درجه از علم و پیشرفت رسیده‌اند، به خاطر مهر نهادینه در قلب والدین ایرانی و حمایت‌های بی‌دریغ آن‌ها از فرزندانشان، حتی در سخت‌ترین شرایط اجتماعی است.

جامعه‌ی ایرانی در آینده‌ی نزدیک, بسیار پیشرفته‌تر از امروز خواهد بود

سید محمد غرضی:

جامعه‌ی ایرانی در آینده‌ی نزدیک, بسیار پیشرفته‌تر از امروز خواهد بود

 

به گزارش خبرنگار ۵۵آنلاین، به نقل از سید محمد غرضی:

 

در ایران عزیز ما، به محض تولد اولاد، پدر و مادر به این فکر هستند که تمامی خدمات لازم را برای او فراهم کنند و از تهیه‌ی ملزومات زندگی برای فرزندشان هیچ کوتاهی نمی‌کنند.

 

این تفاوت بارز والدین ایرانی و اروپایی است. مهر فرزند در دل تمام والدین در تمام دنیا وجود دارد، اما والدین ایرانی، به شکل خاص و ویژه‌ای از همان بدو تولد به آینده‌ی فرزندشان فکر می‌کنند و برایش دغدغه دارند. فرقی نمی‌کند فرزند دختر یا پسر، تک‌فرزند یا چند فرزند، در هر صورت، والدین ایرانی نسبت به فرزندانشان احساس مسئولیت ویژه‌ای دارند و دائم از خودشان می‌گذرند تا فرزندانشان زندگی و آینده‌ی نیکوتری داشته باشند. آن‌ها از دستاوردهای خودشان کم می‌کنند، تا به اولادشان بیفزایند.

 

همان‌طور که ملاحظه می‌فرمایید، امروز در ایران ۸۰میلیونی، ۲۰میلیون نفر تحصیل‌کرده داریم که تمام این جوانان در سایه‌ی حمایت پدر و مادرانشان توانسته‌اند رشد کنند و تحصیلات عالیه داشته باشند. این جوانان زیر سایه‌ی حمایت والدین، وارد مدار اجتماعی و تحصیلی مناسب می‌شوند و زندگی و آینده‌ای به مراتب بهتر از نسل گذشته‌ی خود خواهند ساخت.

 

پدران و مادران ایرانی، نسل‌ به نسل اصول زندگی، تجربیات و فنون و حرفه را به اولادشان منتقل می‌کنند و این سنت پسندیده‌ی ایرانی، باعث شده که ملت ایران به صورت خودکار تمامی فنون و علوم زندگی را یاد بگیرند و وارد زندگی بشوند.

 

دولت‌ها توانایی ندارند بستر لازم برای یادگیری تمام این آموزه‌ها، و حتی شرایط مورد نیاز برای تحصیل و اشتغال را فراهم کنند و اگر جوانان ایرانی امروز به این درجه از علم و پیشرفت رسیده‌اند، به خاطر مهر نهادینه در قلب والدین ایرانی و حمایت‌های بی‌دریغ آن‌ها از فرزندانشان، حتی در سخت‌ترین شرایط اجتماعی است.

 

جریان اجتماعی ایران بالاخص در دویست سال اخیر، نشان می‌دهد این توانمندی در وجود ایرانیان نهادینه است که می‌توانند میراث علمی و معنوی خود را به نسل بعد منتقل کنند.

 

این نوید را از من به خاطر داشته باشید که ملت ایران در صد سال آینده به مراتب رشد بسیار بیشتری خواهند داشت. زیرا جریان اجتماعی در میان نسل امروز آن‌قدر قوی و پیشرفته است و پایه‌های قوی و محکم دارد، که قطعاً آینده‌‌ای بسیار روشن‌تر از آنچه امروز شاهد آن هستیم، برای ایران خواهند ساخت.

 

امروز اگر نقاط ضعفی وجود دارد، ضعف دولت‌ها است، نه ملت‌ها. دولت‌ها نتوانسته‌اند این استعدادهای جوان را بشکفند و به آن‌ها تکیه کنند. اما قطعاً جریان اجتماعی آینده، بسیار رشدیافته‌تر از امروز خواهد بود.

 

مثل روز برایم روشن است که نسل آینده آن‌قدر درایت خواهد داشت که بتواند جریان اجتماعی را به سادگی از جریان سیاسی و رانت‌خواران تشخیص دهد و مصلحت کشور را در دست بگیرد. قطعاً جامعه‌ی ایرانی در آینده‌ی نزدیک، بسیار پیشرفته‌تر از امروز خواهد بود.

 

تنها سخنی که به عنوان یک پدر ایرانی با جوانان دارم این است که قدردان تمامی زحماتی باشند که پدر و مادر متحمل شده‌اند، تا آن‌ها به درجه‌ای از علم و فن آراسته شوند که بتوانند آینده‌ی خود و مملکت را بسازند.

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      دغدغه خانواده ایرانی آینده فرزندانشان است اما جمهوری اسلامی تلاش خانواده هارابه بادداده است نبودسیاست های سعی وعدم اشتغال وگرفتارکردن مملکت درمناقشات منطقه ای وهزینه کرده ثروت این ممکت دروجه کشورهای شناخته شده آینده ای برای فرزندان این مرزوبوم به ارمغان نیاورده است جامعه ایران خودراشناخته وراهی راکه شناخته وتشخیص داده است راانتخاب کرده به آن سمت در حرکت است جامعه ای آزادوپیشرفته. ...

    • ناشناس ارسالی در

      اگه باهمین فرمون برید حتمامیشه

    • همت ارسالی در

      به کوری چشم غرب زده ها و اصلاح طلبها انشاالله ایران الگوی دنیا خواهد شد.

    • ناشناس ارسالی در

      هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد به عشق
      ثبت است برجريده ى عالم دوام ما

    • ناشناس ارسالی در

      اگر غرضی نبود خوزستان رفته بود یک سری احمق گودتاچی کلی علیه اش داستان درست کردند

    • بیکارعلی‌علاف‌پور ارسالی در

      کاملا درسته

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه