ارسال به دیگران پرینت

پرسش و پاسخ با سید محمد غرضی

شب آرزوها به روایت سید محمد غرضی | دعاهای انسان وقتی مستجاب می‌شود که حق‌الناس به گردنش نباشد

اسم این شب، شب آرزوها است. شخصیت و موجودیت هر انسان به سطح آرزوهایش متعلق و وابسته است. تا وقتی آرزوهای ما در دستگاه الهی ورق زده نشود، سرنوشتمان برای بقیه‌ی عمر مشخص نمی‌شود.

شب آرزوها به روایت سید محمد غرضی | دعاهای انسان وقتی مستجاب می‌شود که حق‌الناس به گردنش نباشد

شب آرزوها به روایت سید محمد غرضی

به گزارش خبرنگار 55آنلاین، به نقل از سید محمد غرضی:

اسم این شب، شب آرزوها است. شخصیت و موجودیت هر انسان به سطح آرزوهایش متعلق و وابسته است. تا وقتی آرزوهای ما در دستگاه الهی ورق زده نشود، سرنوشتمان برای بقیه‌ی عمر مشخص نمی‌شود.

در شب آرزوها، یا لیله‌الرغائب، توصیه شده که بیشتر از همه سوره‌ی قدر، و آیه‌ی « إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ»  قرائت شود. نزول آیات بر قلب اشخاص، مطابق با آرزوهای خودشان تنظیم می‌شود. لذا به ما توصیه شده که به طور مداوم دعا کنیم. در حق امت اسلامی و دیگر انسان‌ها و موجودات جهان دعا کنیم و از خدا بخواهیم که دنیا و آخرتشان آباد شود. آرزوهای شخصی هم می‌تواند به دعاهایمان ضمیمه شود، منتهی مهم این است که این آرزوها بر اساس آیه « إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ» و ذکر «سبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ المَلاَئِکَةِ وَالرُّوحِ» باشند. مفاهیم این دو، تمام آن چیزی است که در حیات انسان اتفاق می‌افتد. وجود انسان بر مبنای تعالیم و توجه به وحدانیت الهی است و اعمال او نیز باید بر اساس «سبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ المَلاَئِکَةِ وَالرُّوحِ» باشند تا بتوانند به عملکرد او در زندگی جهت بدهند.

رجب، اولین ماه حرام است و ماه‌های حرام بعد از آن شعبان و رمضان هستند. لذا این شب، به اعمال انسان در سه ماه آینده جهت می‌دهد. برای همین است که بسیاری از بزرگان ما سجاده‌شان از اول رجب تا نود شب بسته نمی‌شد و در این مدت از اول غروب تا صبح به عبادت و خواندن قرآن مشغول بودند. 

دعاهای انسان وقتی مستجاب می‌شود که حق‌الناس به گردنش نباشد. حق اولاد، حق همسر، حق همسایه، همکار و حقوق الهی به گردن انسان نباشد. آن وقت راه برای استجابت دعا باز می‌شود. آرزوهای انسان می‌توانند شخصی و در هر زمینه‌ای باشند. آرزوها در محضر خداوند بزرگ حد و حصر ندارد. منتهی جهتش باید به نفع حقوق دیگران باشد و نه مخالف آن. اگر در این شبها توفیق پیدا کردید که صدایتان به خدا برسد، برای همه دعا بفرمایید.

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد
  • ناشناس ارسالی در

    زنده باد! اهل القرآن، اهل الله و خاصّته!

  • ناشناس ارسالی در

    حق من خیلی وقت ها و خیلی جاها و خیلی موارد خورده شده تازه خدا به من بدهکاره چون به اندازه لیاقت وسهمم کم هم بهم داده یک عده باید دعا بخونند که حق مردم رو خوردن و اصلا به روی مبارک نمیارند تازه به ما راهنمایی دعا خوندن هم می کنند

    • ناشناس ارسالی در

      توکه تهمت وافترا. زدن ورد زبانت شده. اگه همه انبیا واولیا هم بخواهند به سمت دعا هدایتت کنند. ممکن نیست چون به همه انها تهمت خوردن حقت را وافترای بدون دلیل. وردیاست که بر زبان وقلبت جاری بوده است وخواهد بود حق تماما با تو است وهم ادمها ناحق وضایع کننده حق تو هستند وبوده وخواهند بود!! پس تامل کن واندکی منصف باش!

  • ناشناس ارسالی در

    من تنها دعایی که میکنم روزی بیاد که تو خیابون بچه کار و زن تن فروش و معتاد و زباله گرد ووووووو نبینم

  • سید حسین رحمتی ارسالی در

    من زنیرا زیبا. میبینم که برای وجود خودش ارزش واحترام میگزارد و انرژی و هوش وزیبایی خدا داده را در راه خدمت به انانی که هیچ یک از داشته های او را ندارند هزینه کند دقیقا مانند مادر ترزا. و در فرهنگ بومی ما مظهر کامل ان زن که زیبای کامل بین فرشته ها وادمها است فاطمه دختر پیامبر وزینب دختر علی هستند

دیدگاه تان را بنویسید

 

دیدگاه

توسعه