ارسال به دیگران پرینت

آرتروز :

روش درمان آرتروز با شناسایی سیگنال درد

استئوآرتریت می‌تواند یک بیماری ناتوان کننده باشد و حرکات را همراه با درد کند.

روش درمان آرتروز با شناسایی سیگنال درد

محققان مسیر سیگنالینگی انتقال دهنده درد را شناسایی کرده‌اند که می تواند منجر به درمان درد بیماران مبتلا به آرتروز شود.

این بیماری زمانی شروع می‌شود که غضروف مفاصل فرسوده می‌شود و با ساییدگی فزاینده استخوان‌ها روی یکدیگر، باعث درد می‌شود. درد را می‌توان با استفاده از دارو‌های بدون نسخه یا تغییر شیوه زندگی کنترل کرد؛ اما می‌تواند با پیشرفت بیماری همچنان یک مشکل باقی بماند. برای یافتن دارو‌های طولانی مدت بهتر برای مدیریت درد مزمن، دانشمندان مسیر‌های مولکولی را بررسی کرده اند که درد را به مغز منتقل می‌کند.

دانکن لاسلز، نویسنده مقاله گفت: وقتی درد احساس می‌کنید، نتیجه یک مولکول در محل دردناک است که با گیرنده‌ای روی یک عصب حسی تعامل می‌کند و مجموعه‌ای از رویداد‌ها را در عصب ایجاد می‌کند که منجر به تولید سیگنال می‌شود. این سیگنال در طول عصب حرکت می‌کند و توسط مغز به عنوان درد تفسیر می‌شود.

محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی مسیر خاصی را شامل مولکول اتصال آرتمین و گیرنده آن به نام GFRα۳ را بررسی کردند. این مسیر قبلا در سگ مبتلا به آرتروز بررسی شده است.

روش درمان آرتروز با شناسایی سیگنال درد

تیم تحقیقاتی برخی از موش‌های مبتلا به آرتروز را با آنتی‌بادی‌های مونوکلونال که به GFRα۳ متصل می‌شوند، درمان کردند که از اتصال آرتمین به منطقه درد و تحریک سیگنال‌های درد جلوگیری می‌کند. در این روش سیگنالینگ موش‌های تحت درمان دو ساعت پس از درمان دوباره مانند معمول از اندام خود استفاده کردند.

منبع: سایت نیواطلس

 

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه