ارسال به دیگران پرینت

سلامتی

با این 8 روش ساده، از مغز خود مراقبت کنید

در اینجا هشت راه برای حفظ و مراقبت از سلامت مغز وجود دارد که حتما به دردتان می خورد!

 با این 8 روش ساده، از مغز خود مراقبت کنید

مغز

فقط پوست و موی انسان نیست که نیاز به مراقبت دارد، بلکه مغز نیز بعنوان مرکز کنترل بدن انسان، باید حفظ و مراقبت شود.

در اینجا هشت راه برای حفاظت از مغز برگرفته از کتاب ترفندهایی برای هوشیار نگه داشتن حافظه آورده شده است:

1. نیازهای امگا 3 را برآورده کنید

بدن به تغذیه کافی نیاز دارد؛ مغز هم همینطور. یکی از مواد مغذی مهم مورد نیاز مغز، امگا 3 است.

به گفته Chairinniza، مغز ما به امگا 3 نیاز دارد زیرا 40 درصد از اسیدهای چرب موجود در مغز انسان از اسیدهای چرب امگا 3 تشکیل شده است، بنابراین این ماده برای سلول های مغز بسیار مهم است.

2. چای گرم

برخی از کارشناسان توصیه می کنند که برای حفظ و مراقبت از مغز خود صبح و عصر چای بخوریم، زیرا اعتقاد بر این است، چای گرم علاوه بر اینکه می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد، اکسیژن را نیز از طریق انتقال عصبی، برای مغز فراهم می‌کند و برای گردش خون هم مفید است. در مصرف این دمنوش توصیه می شود که چای گرم باشد نه چای سرد.

3. مصرف زردچوبه

برخی از مطالعات نشان می دهد که زردچوبه می تواند از تشکیل تومور جلوگیری کند. اگر می‌خواهیم مغزی سالم و فاقد ویروس‌هایی داشته باشیم که می‌توانند عملکرد مغز را تهدید کنند، در مصرف زردچوبه نباید تردید کنیم. می‌توانیم زردچوبه را با مخلوط کردن آن در یک نوشیدنی مصرف کنیم یا می‌توانیم آن را به عنوان ادویه در هر غذایی که هر روز می‌خوریم استفاده کنیم.

4. مصرف آجیل

یکی از راه‌هایی که می‌توان برای بهبود حافظه یا کار مغز انجام داد، خوردن آجیل است. لورین پرتا در کتاب خود می گوید آجیل یا دانه ها نوعی غذا هستند که سرشار از مواد مغذی مختلف بوده و برای مغز مفید هستند. مغزها یا دانه ها منبع عالی پروتئین، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا 6 هستند.

5. آب بنوشید

اگر در تمام این مدت اغلب نوشیدنی‌های فوری می‌نوشید، ولی می‌خواهید مغز سالمی داشته باشید، فوراً به آب روی آورید. به خاطر داشته باشید که 80 درصد مغز انسان از آب تشکیل شده است. بنابراین، منطقی است که اگر می‌خواهیم عملکرد مغز را به حداکثر برسانیم و سالم نگه داریم، در مصرف آب کوشا باشیم.

بدنی که آب ندارد فقط باعث ضعیف شدن بدن نمی شود، می تواند برخی از مشکلات مغز مانند سرگیجه و سردرد را نیز ایجاد کند.

6. استراحت کافی داشته باشید

فواید استراحت تنها توسط بدن احساس نمی شود، بلکه مهم ترین چیز این است که با استراحت کافی، مغز ما نیز سالم می شود.

به گفته متخصص، نیاز انسان به استراحت به اندازه نیاز انسان به غذا و نوشیدنی مهم است؛ چراکه با استراحت، در واقع به اعصابی که در بیداری به خوبی کار کرده اند و مغزی که زیر بار مشکلات مختلف است، استراحت می دهیم.

7. ورزش کنیم

اگر بتوانیم هر روز صبح به مدت 10 دقیقه به طور منظم ورزش کنیم، تاثیر مثبتی روی مغز خواهد داشت. با ورزش، از نظر روانی سالم تر، ذهن روشن تر و همچنین استرس را کاهش داده ایم.

8. به دنبال سرگرمی باشید

جستجو برای سرگرمی یا تعطیلات با خانواده می تواند برای سلامت مغز مفید باشد. در چنین مواقعی، مغز ما که مثلاً به دلیل کار دچار تنش است، با تعطیلات به آرامش می‌رسد، بنابراین از این طریق مغز می تواند در درون خود تعادل ایجاد کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • کاربر ناشناس ارسالی در

      خیلی عالی بود دمتون گرم😉😘🙋
      ...

    • اصفهانی ارسالی در

      رشوه نده

    • ناشناس ارسالی در

      زیاد عصبانی هم نباید بشیم چون حرص خوردن به تمام بدن آسیب میزنه....مورد داشتیم یه نفر هرروز از یه مسئله ناراحت میشد و حرص میخورد . یه بار سرش تا یه هفته درد گرفت .

    • .... ارسالی در

      و زیاد در فضای مجازی نباشیم اینو هم بگو لطفا

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه