ارسال به دیگران پرینت

غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی

طرز تهیه کوفته نخودچی غذای خوشمزه و اصیل ایرانی

کوفته نخودچی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که شباهت زیاد به آبگوشت کله گنجشکی دارد.

طرز تهیه کوفته نخودچی غذای خوشمزه و اصیل ایرانی

کوفته نخودچی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که شباهت زیاد به آبگوشت کله گنجشکی دارد.

کوفته نخودچی غذایی بسیار اسان است که می توانید آن را در روزهایی که دلتان یک غذای آبکی مانند آبگوشت می خواد آن را پخته و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای ۴ نفر:

گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم

 

آرد نخودچی: ۳ قاشق غذاخوری

پیاز: ۱ عدد درشت

سیب زمینی: ۱ عدد درشت

 
 

لپه: ½ لیوان

لیمو عمانی: ۲ عدد

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

طرز تهیه:

ابتدا لپه را از چند ساعت قبل می خیسانیم تا علاوه بر اینکه نفخش گرفته شود، راحت تر نیز پخته شود. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب به خوبی تفت می دهیم تا کاملا طلایی شود.

سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ادویه ها با پیاز داغ یکدست شوند. در ادامه لپه خیس خورده را آبکشی می کنیم و به قابلمه حاوی پیاز اضافه می کنیم، سپس به مدت یک دقیقه تفت می دهیم.

در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد، یک و نیم لیتر آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم لپه با حرارت ملایم بپزد.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه لیمو عمانی ها را به همراه نمک به قابلمه اضافه می کنیم. برای اینکه لیمو عمانی ها غذا را تلخ نکند حتما از ۳۰ دقیقه قبل آنها را با چنگال سوراخ می کنیم و در یک لیوان آب قرار می دهیم تا تلخی شان گرفته شود.

در این مرحله به سراغ آماده کردن کوفته ها می رویم، برای این منظور پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و به همراه گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در یک کاسه مناسب به خوبی ورز می دهیم تا مایه کوفته منسجم شود.

پس از اینکه مایه کوفته آماده شد، از آن کوفته هایی به اندازه نارنگی های کوچک درست می کنیم و با دست به خوبی حالت می دهیم تا کاملا گرد شود. در ادامه کوفته ها را به آرامی به درون قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم غذا جا بیفتد.

حدود یک ساعت زمان برای پخت کوفته ها کافیست، پس از اینکه ۳۰ دقیقه گذشت سیب زمینی را به صورت درشت خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم تا بپزد. مقدار آب این غذا به خودمان بستگی دارد، می توانیم آنرا به صورت کم آب یا آبدار سرو کنیم.

 

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه