ارسال به دیگران پرینت

موز و لیموترش کاهش قیمت داشتند

بررسی نمودارهای مرکز آمار نشان می‌دهد که قیمت موز و روغن نباتی جامد در تیرماه نسبت به ماه قبل از آن به ترتیب ۷.۲ و ۲.۶ درصد کاهش یافته است.

موز و  لیموترش کاهش قیمت داشتند

مرکز آمار متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در تیرماه را منتشر کرد. براین اساس در گروه نان و غلات؛ رشته آش، شیرینی خشک، ماکارونی به ترتیب با ۳.۴ درصد، ۳.۲ درصد و ۱.۸ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به خرداد ۱۴۰۰ داشتند.

مرغ ماشینی، گوشت گاو و گوساله نیز هر کدام با ۴.۲ درصد و ۱.۸ درصد بیشترین رشد قیمت را نسبت به ماه قبل ثبت کردند و در مقابل گوشت گوسفند با ۰.۶ درصد نسبت به دیگر اقلام خوراکی فرآورده‌های پروتئینی کاهش قیمت داشت.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن نیز تخم مرغ ماشینی ۱۱.۶ درصد، روغن مایع ۳.۴ درصد و ماست پاستوریزه با ۲.۸ درصد بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند و در مقابل روغن نباتی جامد ۲.۶ درصد کاهش قیمت داشت.

قیمت هندوانه و خربزه هر کدام ۱۳ درصد و ۱۰.۷ درصد رشد قیمت داشتند و لیموترش و موز نیز هر یک به ترتیب ۱۴.۶ درصد و ۷.۵ درصد کاهش قیمت داشتند.

در تیرماه قیمت پیاز ۱۴ درصد و خیار ۱۰.۳ درصد افزایش یافت و گوجه فرنگی و سیب زمینی نیز هر کدام به ترتیب یک و ۰.۹ درصد افت قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه