ارسال به دیگران پرینت

راحت تر انجام دادن کارهای خانه

ترفند برای راحت تر انجام دادن کارهای خانه

ترفند های ساده ای در خانه داری وجود دارد که به زیبایی و تمیزی خانه کمک بسزایی میکند و هر کدبانو نیاز است برای کار های خانه از آن آگاهی داشته باشد.

ترفند برای راحت تر انجام دادن کارهای خانه

ترفند های ساده ای در خانه داری وجود دارد که به زیبایی و تمیزی خانه کمک بسزایی میکند و هر کدبانو نیاز است برای کار های خانه از آن آگاهی داشته باشد.

ترفند برای راحت تر انجام دادن کارهای خانه

احتمالا بعضی از ترفندها هستند که آنها را بلد هستید و همین باعث می شود که کارهایتان راحت تر، سریع تر و تمیزتر پیش بروند.

 

نان تست را از قسمت پایین برش دهید

اگر می خواهید نان تست را برش دهید، بهتر است آن را برعکس کنید و از قسمت کف آن را برش دهید، زیرا اگر این کار را از قسمت تاج و بالای نان تست انجام دهید، نان خرد می شود.

با دست تان مواد غذایی را اندازه گیری کنید

اگر مقیاسِ درستی برای اندازه گیری مواد غذایی ندارید، نگران نباشید. شما می توانید این کار را با دست تان انجام دهید. دو کف دست برابر با یک فنجان است. طول انگشت اشاره یک قاشق غذا خوری و طول انگشت شصت؛ یک قاشق چای خوری است.

اندازه گیری با دست

از دو عدد سطل برای طی کشیدن استفاده کنید

اگر می‌ خواهید سرعت طی کشیدن را بالا ببرید، از دو عدد سطل استفاده کنید. یک سطل باید آب تمیز داشته باشید و در سطلِ دیگر باید آب کثیف را جمع کنید که باعث می شود کار تان سریع تر انجام شود.

از سرکه سفید برای از بین بردن لکه های داخل لیوان استفاده کنید

می‌ توانید لیوان خود را که لکه های قهوه ای دارد با سرکه پر کنید و چند دقیقه صبر کنید؛ سپس با اسکاچ آن را تمیز کنید و با آب داغ آن بشویید. برای نتیجه بهتر می توانید مقداری نمک هم به آن اضافه کنید.

به چراغ آباژور خوشبو کننده بزنید

اگر می خواهید که بوی خوبی در کل روز داخل محیط خانه بپیچد، می توانید خوشبو کننده را روی چراغ آباژور که خنک است؛ بزنید تا زمانی که چراغ روشن شد، گرمای حاصل از آن بو را داخل اتاق پخش کند.

چراغ آباژور

از روغن برای پاک کردن چسبندگی ها استفاده کنید

شما می توانید خیلی راحت با روغن هایی مثل روغن نارگیل چسبندگی های ظروف را از بین ببرید. کافی است که ظرف خود را برای مدت کمی داخل آب داغ بخوابانید؛ سپس کمی روغن به برچسب نیمه کاره روی شیشه بزنید. 10 دقیقه صبر کنید و بعد؛ می بینید که روغن همراه با برچسب نیمه کاره جدا شده است.

از نی؛ برای ساقه های گل استفاده کنید

شما می توانید ساقه های گل که خیلی بلند هستند را داخل ظرف مخصوص بگذارید تا آب به آن ها برسد. اگر می خواهید گل ها صاف بایستند، به هر کدام از آن ها یک عدد نی پلاستیکی بچسبانید.

برای از بین بردن بوی بدِ جاروبرقی به آن دارچین اضافه کنید

اگر بعد از جاروبرقی کشیدن احساس کردید که بوی بد زیادی در خانه تان وجود دارد، یعنی جاروبرقی تمیز نیست. برای از بین بردن بوی بد می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه را داخل کیسه کثیف جاروبرقی بریزید و بعد از آن، جارو کشیدن را آغاز کنید. با انجام این کار، نه تنها بوی خوبی در محیط می پیچد، بلکه از ایجاد باکتری های مضر نیز جلوگیری می کند.

رفع بوی جاروبرقی

با سیب زمینی لامپ شکسته را تعویض کنید

اگر لامپ تان شکسته و لبه های تیزی دارد، برای این که از بریدن دست جلوگیری شود، می‌ توانید از سیب زمینی استفاده کرده و سر آن را برش بزنید؛ سپس آن را به شیشه شکسته بچسبانید و لامپ را چرخانده و بیرون بیاورید.

قطرات روغن را با پودر بچه پاک کنید

می توانید روی روغن های اضافی مقدار کمی پودر بچه بزنید و نیم ساعت صبر کنید؛ سپس آن را با دست تان یا یک قاشق بردارید.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه