ارسال به دیگران پرینت

کرونا | امیکرون | ایران | واکسیناسیون | آفریقای جنوبی | کودکان

بستری‌شدن 17درصدی کودکان مبتلا به اُمیکرون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از روند روبه رشد کودکان بستری مبتلا به سویه اُمیکرون در شهرستان‌های تحت‌پوشش این خبر داد و گفت: در دو هفته اخیر تنها یک مورد مرگ در شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه ثبت شده است.

بستری‌شدن 17درصدی کودکان مبتلا به اُمیکرون

دکتر حسین شیبانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار مبتلایان، بستری‌ها و موارد مثبت سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی و اورژانس شهرستان‌های شاهرود و میامی، از هر ۱۰۰ کودک مشکوک مبتلا به سویه اُمیکرون ۱۷ کودک در بیمارستان بستری شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه همه‌گیری ویروس کرونا در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به مانند سایر نقاط کشور با شیب تند  در حال افزایش است به روند صعودی کودکان بستری در بخش کرونا پرداخت و اظهار کرد: دو تن از کودکان مبتلا به این بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان بستری هستند.

وی از افزایش قابل توجه مراجعه کنندگان سرپایی در یک هفته اخیر خبر داد و افزود: اگر این روند افزایشی مراجعین سرپایی ادامه یابد، میزان بستری‌ها نیز شیب تندتری پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطرنشان کرد: ۶۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان شاهرود بستری هستند که ۱۰تن از آنها بخش مراقبت های ویژه (ICU) به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعداد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) زیاد نشده است ، گفت: وقتی تعداد مراجعان سرپایی مشکوک به این سویه بیماری افزایش یابد، تعداد  بستری‌ها هم افزایش یافته و در نتیجه میزان افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) نیز بیشتر می‌شود.

دکتر شیبانی با بیان اینکه این سویه جدید همچنان برای گروه های در خطر و افراد دارای بیماری زمینه‌ای خطر بیشتری دارد اضافه کرد: وقتی فراگیری و گسترش این سویه ویروس کرونا در جامعه افزایش پیدا کند افرادی که بیماری زمینه ای دارند و درمان و داروهای خاص مصرف می‌کنند بیشتر گرفتار می‌شوند.

وی با بیان اینکه شدت انتقال در سویه امیکرون بسیار بالا است تصریح کرد: سویه اُمیکرون در این پیک هم بیشتر افراد بالغ را گرفتار کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در دوهفته گذشته تاکنون تنها یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فوت کرده است.

دکترشیبانی بر لزوم تکمیل واکسیناسیون تاکید و تصریح کرد: مهمترین راه مقابله با این نوع از ویروس جهش یافته تزریق واکسن دُز سوم و یادآور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از واکسیناسیون 93درصدی دز نخست در دو شهرستان تحت پوشش دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون دُز دوم  در شاهرود و میامی ۸۴.۴ درصد و پوشش آن در دُز سوم یا دُز یادآور نیز ۲۷.۶ درصد است.

این پزشک متخصص ادامه داد: استفاده از ماسک دو لایه، پرهیز از دورهمی و تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از تهویه مناسب در فضاهای سربسته باید همچنان در دستور کار مردم باشد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه