ارسال به دیگران پرینت

حکیم:

در دولت آینده عراق حضور ندارم

حکیم همچنین تاکید کرد که وحدت بزرگ‌ترین طیف اجتماعی باید هدف اول همه ما و دیگر طیف‌هایی باشد که در پی ثبات، شراکت، توازن، همکاری، هم‌زیستی و دستیابی به حقوق همگان هستند.

 در دولت آینده عراق حضور ندارم

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه در دولت آینده مشارکت نخواهد داشت گفت از کسانی که مسئولیت را بر عهده بگیرند حمایت می‌کند.

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید آیت الله «سید محمدباقر حکیم» و روز شهید عراقی با گرامیداشت یاد و نام ایشان اظهار داشت: امروز در برابر مرقد شهید محراب و عزیز عراق، در برابر این دو مرد که عمر شریفشان را وقف عظمت ملت عراق و دفاع از ارزش‌ها و اصول و آزادی آنان در زیستن با کرامت و عظمت کردند و مصداق آیۀ شریفۀ «مردانی که به عهد خود با خداوند عمل کردند» بودند، گرد هم آمده‌ایم.

وی در ادامه تاکید کرد که ما ایمان داریم که فعالیتمان جز با سروکارداشتن مستقیم با ملت و دغدغه‌هایشان و تلاش برای آنان در همه حال به دور از باندبازی و تعصب و حزب‌بازی و فروبستگی و به دور از تشتت و تفرقه و اتهام‌زنی کامل نخواهد بود. این چیزی است که از رهبرانمان آموختیم. شهید محراب و عزیز عراق رهبران و نماد وحدت و هم‌بستگی و همکاری بودند و هرگز از این اصول ریشه‌دار عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

حکیم با اشاره به برخی از تلاش‌های غیرمنصفانه در انتخابات گفت: اگر اهتمام فراوان ما به حمایت از روند دموکراسی در عراق و پایبندی به روش میهن‌پرستانه‌مان که در آن منافع عراق بر هر چیز دیگری مقدم دانسته می‌شود نبود، موضعی متفاوت در قبال کل فرایند انتخابات می گرفتیم، اما برای حفظ منافع کشور و ملت در تبریک گفتن نتایج انتخابات پیش‌گام شدیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه وحدت کلمه و یکپارچگی و تحقق اهدافمان باید از همین جا، از بزرگ‌ترین طیف اجتماعی کشور آغاز شود و سپس در سراسر میهن گسترش یابد، گفت: اگر بزرگ‌ترین طیف اجتماعی کشور متشتت، متفرق، پراکنده، در حال نزاع باشد نمی‌توان انتظار تحقق وحدت ملی را داشت. ما از میهن‌گرایی شیعی دفاع می‌کنیم که شعار آن را سردادیم و معنای آن مبارزه با تفرقه و تشتت در درون به منظور کنار هم نشاندن دیگر طیف‌های اجتماعی به دور از فرقه‌گرایی و نژادپرستی و به حاشیه راندن است.

حکیم همچنین تاکید کرد که وحدت بزرگ‌ترین طیف اجتماعی باید هدف اول همه ما و دیگر طیف‌هایی باشد که در پی ثبات، شراکت، توازن، همکاری، هم‌زیستی و دستیابی به حقوق همگان هستند.

وی با بیان اینکه ما در خط اول مدافعان وحدت سیاسی کردها و اهل سنت هستیم و به خصوصیت‌های اجتماعی همگان احترام می‌گذاریم، عنوان کرد: اما می‌خواهیم که این وحدت پیش‌زمینه وحدتی بزرگ‌تر در سطح ملی باشد. وحدت برادران سنی و کرد نباید به حساب وحدت شیعه گذاشته شود بلکه باید در امتداد نقش بزرگ‌ترین طیف اجتماعی عراق باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق از همه نیروهای سیاسی خواست که منافع عراق و منافع طیفی را که نمایندگی می‌کنند پیش چشم داشته باشند و یکپارچگی بزرگ‌ترین طیف اجتماعی عراق را فدا نکنند. چرا که با از دست دادن این وحدت و یکپارچگی هزینه سنگینی پرداخت خواهیم کرد.

وی در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست که بی طرفی پیشه و روند گفت‌وگوهای داخلی عراق و نتایج آن را درک کنند و راهبرد عراق متحد یکپارچه قدرتمند را فدای تاکتیک‌های مقطعی و بی فایده‌ای که برای همگان شناخته‌شده است نکنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تکرار اینکه در دولت آینده مشارکت نخواهد داشت تصریح کرد: اما به صراحت اعلام می‌کنیم که از برادرانمان که مسئولیت را بر عهده بگیرند حمایت می‌کنیم.

حکیم با تاکید بر اینکه حاکمیت ملی عراق در هر شرایطی اولویت اصلی است، اظهار داشت: امروز توانایی امنیتی و نظامی ما به جایی رسیده که بتوانیم روی پای خود بایستیم و نیازی به نیروی نظامی خارجی نداشته باشیم. همه آنچه می‌خواهیم اراده واقعی برای فعال‌سازی عناصر قدرت موجود برای ساخت یک دستگاه نظامی کامل و حرفه‌ای و مصون از هرگونه نفوذ است.

وی تاکید کرد که دولت آینده باید با جدیت برای ایجاد این دستگاه و استفاده از تنوع بخش‌های نظامی شامل ارتش و دستگاه مبارزه با تررویسم و الحشد الشعبی و پیشمرگه برای ایجاد دکترین نظامی ملی یکپارچه و جامع تلاش کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق نسبت به هرگونه کوتاهی در حق سازمان الحشد الشعبی هشدار داد و گفت: این سازمان هرچه در دست داشت در راه میهن و در راه دفاع از ملت فدا کرد.

حکیم با بیان اینکه مسئله فلسطین مسئله اصلی پیش‌ روی ماست، عنوان کرد: به پیگیری حقوق ملت فلسطین ادامه می‌دهیم و در همه شرایط در کنارشان می‌مانیم و عراق همواره در برابر هر تلاشی برای عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی ایمن خواهد ماند.

 

منبع : عصرایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه