ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | برف و باران | وزش باد | کاهش دما | آلودگی هوا

بارش برف و باران در تهران | افزایش دما از فردا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران،طی امروز(۱۲ بهمن ماه)کاهش دما تا۸ درجه سانتیگراد و بارش برف و کولاک پیش بینی می شود و از فردا (۱۳ بهمن ماه) افزایش دما دور از انتظار نیست.

بارش برف و باران در تهران | افزایش دما از فردا

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران امروز(۱۲ بهمن‌ماه) آسمانی نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات در نیمه جنوبی همراه با بارش باران در نیمه شمالی بارش برف و باران و در ارتفاعات مه آلود گاهی همراه با بارش برف و کولاک برف مورد انتظار است.

از امشب (۱۲ بهمن ماه) کاهش ابر و از فردا (۱۳ بهمن ماه) تا صبح جمعه (۱۵ بهمن ماه) آسمان صاف تا نیمه ابری و در نواحی پرتردد شهری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه(۱۵ بهمن‌ماه) به‌تدریج افزایش ابر و از بعدازظهر جمعه تا صبح شنبه (۱۵ تا ۱۶ بهمن‌ماه) در بعضی ساعات بارش باران و برف و بعدازظهر شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) گاهی وزش باد شدید در سطح استان مورد انتظار است.

 امروز(۱۲ بهمن‌ماه) کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس و یخبندان شبانه سطح زمین، از فردا تا روز شنبه (۱۳ تا۱۶ بهمن‌ماه) روند افزایش نسبی دما و روز شنبه(۱۶ بهمن‌ماه) کاهش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه(امین آباد) با دمای ۹- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

همچنین آسمان تهران فردا (۱۳ بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار محلی با بیشترین و کمترین دمای۱۲ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین پنج‌شنبه (۱۴بهمن‌ماه) کمی ابری و غبارآلود و در بعد از ظهر نیمه ابری  است و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۳ و ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

 

راهداری

راهداری در آماده باش کامل هستند | جاده های تهران لغزنده است

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از ۵ بامداد امروز از سمت گردنه نعلبندان جاده قدیم تهران قم به شکل بارش برف جاده تهران به شدت لغزنده است.


 راهداری در آماده باش کامل هستند  |  جاده های تهران لغزنده است
 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از ۵ بامداد امروز از سمت گردنه نعلبندان جاده قدیم تهران قم به شکل بارش برف جاده تهران به شدت لغزنده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از ۵ بامداد امروز از سمت گردنه نعلبندان جاده قدیم تهران قم به شکل بارش برف جاده تهران به شدت لغزنده است.

 

عادل مصدقی افزود براساس گزارش سازمان هواشناسی در محورهای تهران -امام زاده داوود، تهران -شمیرانات، رودهن -دماوند، دماوند -فیروزکوه، محور تهران -بومهن، آزادراه تهران -پردیس  و هراز و آزادراه تهران -ساوه محور تهران -شریف آباد، آزادراه تهران قم بارش ها به شکل بارش خفیف برف است.

 

وی با توصیه به مردم ادامه داد: طی ٢٤ ساعت آینده به ارتفاعات کوهستانی سفر نکنند و در صورت سفر ضروری، با رعایت سرعت مطمئن، داشتن صبر و حوصله، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی و اطمینان از سلامت خودرو خود سفری ایمن و با آرامش داشته باشند.

 

مصدقی خاطرنشان کرد: بارش ها در آزادراه تهران -کرج، محور تهران -شهریار، محور ملارد -شهریار به صورت باران است.

 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران توضیح داد: در این سامانه بارشی با بکارگیری بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای مجرب راهداری اعم از نیروهای عملیاتی در صف و ستاد قرارگاه مرکزی راهداری زمستانی و همچنین آماده کردن ۲۸ باب راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان جهت استقرار اکیپ های راهداری و اسکان اضطراری افراد در راه مانده و بکارگیری بیش از ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری تدابیر و تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد ماشین آلات راهداری، ماشین های خاص اعم از خودروهای مکانیزه برف روبی، شن و نمک پاش و برفخور بوده و در طول بیش از هزار و ۲۸۰ کیلومتر از محورها و گردنه های برف گیر عملیات راهداری زمستانی در دست اجراست.

 

مصدقی خاطرنشان کرد: همه عوامل راهداری استان همچنان در آماده باش کامل هستند و به صورت لحظه ای نسبت به رصد و مراقبت مستمر از شرایط جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی استان اقدام می کنند که به نوعی این رصدها از طریق دریافت گزارش های ارسالی توسط گشت های راهداری، مشاهده تصاویر زنده از طریق دوربین های نظارت تصویری و همچنین سامانه های تردد شمار هوشمند بر سطح راه ها است. 

وی گفت: تلفن گویای ۱۴۱ و تلفن ثابت ۷۷۹۰۹۰۸۰ مرکز مدیریت راهها استان تهران به صورت شبانه روزی آماده اطلاع رسانی از آخرین وضعیت شرایط ترافیکی و جوی جاده های استان به هموطنان است.

 

 

منبع : ايسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه