ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | برف و باران | وزش باد | کاهش دما | آلودگی هوا

آسمان تهران بارانی و برفی می‌شود

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی پنج روز آینده آسمان استان تهران قسمتی ابری تا ابری و همراه با بارش پراکنده باران و بارش برف و کولاک درارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران بارانی و برفی می‌شود

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز(۱۲دی‌ماه) تا چهارشنبه (۱۵دی‌ماه) آسمان استان تحت تاثیر امواج کم دامنه، به‌طور متناوب نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف و مه آلود خواهد بود.

 بر این اساس از یکشنبه (۱۲دی‌ماه) تا دوشنبه (۱۳دی‌ماه) آسمان در مناطق پرتردد همراه با غبار محلی و در سطح استان بارش پراکنده باران، در مناطق شمالی توام با برف و در ارتفاعات شرقی و شمالی استان به‌صورت کولاک و مه پیش‌بینی می‌شود.

 از اواخر وقت سه شنبه (۱۴دی‌ماه) و طی روز چهارشنبه (۱۵دی‌ماه) در سطح استان بارش پراکنده همراه با وزش باد در مناطق غربی و جنوب غربی گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات استان بارش برف و وزش باد و مه دور از انتظار نیست.

از اواسط روز دوشنبه(۱۳دی‌ماه) با توجه به ناپایداری هوا و نیز وزش باد انتظار کاهش انباشت آلاینده‌های جوی و بهبود کیفیت هوا را خواهیم داشت.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه(امین آباد) با دمای۴- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (۱۳دی ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری تا ابری همراه با بارش‌ پراکنده و وزش باد با  بیشترین و کمترین دمای ۱۰ و ۳درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت پس فردا (۱۴دی ماه) قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۰و۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

سازمان هواشناسی

سازمان هواشناسی هشدار داد | اجتناب از سفر و تردد در جاده‌ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز با اشاره به تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی آورده است: فردا (۱۲ دی ماه) بارش شدید باران و تداوم آن همراه با وقوع رعد و برق و ریزش تگرگ و وزش باد شدید در استان‌های بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی هشدار داد | اجتناب از سفر و تردد در جاده‌ها
 

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز با اشاره به تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی آورده است: فردا (۱۲ دی ماه) بارش شدید باران و تداوم آن همراه با وقوع رعد و برق و ریزش تگرگ و وزش باد شدید در استان‌های بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در چهار استان جنوب کشور و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

 

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز با اشاره به تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی آورده است: فردا (۱۲ دی ماه) بارش شدید باران و تداوم آن همراه با وقوع رعد و برق و ریزش تگرگ و وزش باد شدید در استان‌های بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

 

از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده معابر شهری، امکان آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، جاری شدن رواناب، اختلال درتردد، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی می‌توان اشاره کرد.

 

سامان هواشناسی نسبت به اجتناب از توقف، تردد و جمع‌آوری تجهیزات در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از سفر و تردد در جاده‌ها، عدم تردد در خیابان‌های واقع شده در مسیل‌ها، پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها، پاکسازی آبروهای منازل، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی راهداری‌ها، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی سیل و آبگرفتگی توصیه می‌کند.

 

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز رنگ دیگری با اشاره به احتمال وارد شدن خسارت به محصولات وادوات کشاورزی آورده است: به صاحبان مزارع و باغات پاکسازی انهار در مزارع و باغات به‌ویژه سبزی و صیفی‌جاتی که در مرحله داشت هستند در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، تسریع در برداشت ذرت سیلویی و دانه‌ای در استان هرمزگان و پنبه شهرستان حاجی آباد، تسریع در برداشت صیفی جات و گوجه فرنگی در جنوب استان فارس، تسریع در برداشت مرکبات، ذرت و پنبه استان فارس، در نظر گرفتن تمهیدات لازم در مزارع سیب زمینی و پیاز استان کرمان جهت جلوگیری از آبگرفتگی به‌خصوص در شهرستان ارزوئیه و تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به انبارها مانند ذرت در استان سیستان و بلوچستان توصیه می‌کند.

صاحبان سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه و انبار کنترل رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی و بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها و سالن‌ها، صاحبان سالن‌های مرغداری و دامداری جلوگیری از نفوذ رواناب به داخل سالن‌ها و انتقال علوفه دامداری‌ها به مکان مسقف را مد نظر قرار دهند.

 

سازمان هواشناسی به صاحبان استخرهای پرورش ماهی کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها و تنظیم ارتفاع آب، خودداری از انجام عملیات صید ماهی به دلیل گل آلودی مسیر استخرها و به عشایر و زنبورداران تغذیه کمکی کلونی‌ها جهت زمستان‌گذرانی، عدم تردد دام‌ها در ارتفاعات و انتقال آن‌ها به مکان مسقف و به صاحبان ماشین آلات و ادوات کشاورزی انتقال کلیه ماشین آلات کشاورزی به مکان مناسب و عدم تردد در مزارع را توصیه می‌کند.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه