ارسال به دیگران پرینت

واکسن | پیک وحشتناکی از کرونا | واکسیناسیون

رئیس بیمارستان سینا: در یک یا دو ماه آینده مجددا گرفتار پیک وحشتناکی از کرونا خواهیم شد

محمد طالب‌پور رئیس بیمارستان سینا تهران، ضمن تشریح وضعیت مراجعات فعلی کرونا به این بیمارستان، از ایجاد زمینه لازم برای مدیریت شرایط بیماری در روزهای آتی خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که طی یک یا دو ماه آینده مجددا گرفتار پیکی وحشتناک از بیماری خواهیم شد.

رئیس بیمارستان سینا: در یک یا دو ماه آینده مجددا گرفتار پیک وحشتناکی از کرونا خواهیم شد

 رئیس بیمارستان سینا تهران، ضمن تشریح وضعیت مراجعات فعلی کرونا به این بیمارستان، از ایجاد زمینه لازم برای مدیریت شرایط بیماری در روزهای آتی خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که طی یک یا دو ماه آینده مجددا گرفتار پیکی وحشتناک از بیماری خواهیم شد.

محمد طالب‌پور با اشاره به اینکه طی ۴۵ روز قبل میزان مراجعات کرونا به این بیمارستان انگشت شمار بوده‌ است، گفت: اما حدود یک هفته‌ است که از روزی حدود یک تا دو بیمار به مراجعه‌ حدود ۲۰ بیمار رسیدیم؛ یعنی وروردی‌ها و به دنبال آن بستری‌ها بیشتر شده است. البته اکنون آمار خیلی کمتر از پیک پنجم است اما سیر بیماری پیش‌رونده است.

وی افزود: بیمارانی که اکنون به ما مراجعه می‌کنند با انواع شرایط عمومی بیماری هستند؛ اما چون هنوز تعداد مراجعات در مقایسه با پیک‌های قبلی کمتر است، نمی‌توان مقایسه دقیقی داشت.

وی درباره شرایط مراجعین فعلی به بیمارستان سینا، ‌ گفت: درصد افرادی که جوان‌تر هستند و مبتلا شدند بیشتر است و افراد مسن که شاید رعایت را جدی‌تر گرفتند یا واکسیناسیون خود را کامل کردند، کمتر مبتلا می‌شوند. می‌توان اینگونه استنباط کرد که ابتلا به بیماری در کسانی که دز سوم واکسن را تزریق کردند کم‌تر بوده است؛ زیرا ایمنی‌زایی کافی داشتند. البته فراموش نکنیم که واکسن عامل عدم ابتلا به کرونا نیست، بلکه از شدت بالای بیماری جلوگیری می‌کند. اکنون بیماری داریم که سه دز واکسن فایزر (در خارج از کشور) تزریق کرده است اما بازهم بیمار شده است؛ بنابراین زمینه بافت بدن و بیماری‌های زمینه‌ای هم در ابتلا به بیماری تاثیرگذار است.

او با اشاره به انجام واکسیناسیون کرونا در بیمارستان سینا به شکل ۲۴ ساعته، تصریح کرد: تزریق واکسن روزانه به حدود ۱۵۰تا ۲۰۰ نفر انجام می‌شود و افرادی که به بیمارستان ما مراجعه می‌کنند، معمولا کسانی هستند که اطراف بیمارستان ما ساکن هستند و همینجا واکسن تزریق کرده‌اند. این یعنی آمار ما از نظر واکسیناسیون بهتر است.

وی درباره آمادگی‌های بیمارستانی از نظر داروها و تجهیزات، ‌ گفت: فعلا با مشکل یا کمبودی مواجه نیستیم و طی مدت اخیر هم شاید در هفته تزریق پنج مورد رمدسیویر داشتیم؛ این در حالی است که در پیک پنجم حتی به تزریق رمدسیویر به ۳۰۰ نفر در روز هم رسیده بودیم. بیمارستان سینا قدیمی‌ترین بیمارستان ایران است و این غیرت و همیت وجود دارد تا مشکل مردم برطرف شود. در این راستا در جلسات اضطراری در بیمارستان برای مدیریت بیماری در روزهای آتی تصمیم‌گیری کردیم که با افزایش بار مراجعات چه اقداماتی انجام دهیم تا خدمات مختل نشود؛ زیرا به نظر می‌رسد که طی یک یا دو ماه آینده مجددا گرفتار یک پیک وحشتناک شویم.

رئیس بیمارستان سینا درباره موارد منفی کاذب تست‌های کرونا در سویه امیکرون، بیان کرد: در هفته گذشته ۱۶۰ مورد تست PCR انجام دادیم که ۶۶ تای آن مثبت بوده است. این درحالی است که در پیک دلتا اگر ۱۶۰ تست انجام می‌دادیم حتما ۱۰۰ تست مثبت بود؛ بنابراین درصدی از پاسخ‌های منفی تست‌ها، ‌ مبتلایان امیکرون هستند که تست مثبت نشده‌اند.

وی همچنین درباره واکسیناسیون علیه کرونا گفت: زمانی که همه دنیا واکسن می‌زدند، ما به هر دلیلی واکسن نزدیم و عقب افتادیم و به مرگ و میر روزانه حدود ۶۰۰ نفر و بالاتر هم رسیدم، اما توانستیم در یک فاصله کوتاه ۳ ماهه حدود ۸۵ درصد جمعیت را واکسینه کنیم. اگرچه این کار با چند ماه تاخیر انجام شد اما همین سرعت بالای واکسیناسیون یک نعمت بزرگ بود که چرخه بیماری را شکست. این در حالی است که در کشورهایی که به موقع هم واکسیناسیون را آغاز کردند هنوز ۶۰ تا ۶۵ درصد مردم واکسینه شدند.

او تاکید کرد: اکنون ایمنی ناشی از تزریق واکسن در حال کاهش است و مفهوم آن این است که باید مجددا جامعه را ایمن کرد. علت اینکه سرعت رشد امیکرون در جامعه کاهشی بود، همین بالا بودن ایمنی افراد بود. اگر مجددا همت عالی و حتی تصمیم‌گیری برای تزریق دز چهارم واکسن هم شکل گیرد قطعا می‌توان به جلوگیری از وخامت بیماری کمک کرد. این ویروس با واکسیناسیون مکرر ضعیف می‌شود و می‌توان چرخه‌های ویروسی را شکاند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اهاهاهااهههههههههههه هاهاهاههههههههههههه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه