ارسال به دیگران پرینت

انهدام بزرگترین شبکه جاسوسی اسرائیل در لبنان

این روزنامه نوشت از جمله بازداشت شدگان دو مهندس ارتباطات هستند که از یکی از آن‌ها خواسته شده بود برای تاسیس مراکز ارتباطی در بیروت برنامه ریزی کند.

انهدام بزرگترین شبکه جاسوسی اسرائیل در لبنان

روزنامه الاخبار لبنان فاش کرد، گروه‌های امنیت داخلی لبنان بیش از ۱۵ باند جاسوسی اسرائیلی را که در مناطق مختلف این کشور و حتی سوریه فعالیت می‌کردند خنثی کردند؛ این یکی از بزرگترین عملیات‌های امنیتی است که از سال ۲۰۰۸ در این کشور انجام شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: شعبه اطلاعات در نیروهای امنیت داخلی از حدود یک ماه پیش این عملیات امنیتی را آغاز کرده است. این عملیات به صورت کاملا محرمانه انجام شد.

این شعبه بزرگترین عملیات امنیتی علیه جاسوسی اسرائیل را آغاز کرد و توانست ظرف یک ماه به پرونده‌هایی درباره ده‌ها مظنون که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با اسرائیل در ارتباط بوده‌اند دست یابد.

اهداف آن‌ها تنها محدود به جمع‌آوری اطلاعات درباره مقاومت لبنان و مراکز آن نبوده بلکه درباره عملیات فراگیری علیه گروه‌های مقاومت فلسطین که در لبنان هستند به ویژه جنبش حماس نیز بوده است.

شعبه اطلاعات امنیت داخلی لبنان همچنین فاش کرد که جاسوسان اسرائیل به داخل این شعبه و همچنین به داخل حزب الله نیز نفوذ کرده بودند و یکی از از نیروهای بسیج حزب الله را که در ماموریت‌هایی در سوریه شرکت کرده بود به عضویت گرفته بودند اما دستگاه امنیت مقاومت این متهم را بازداشت کرد و مشخص شد که به واسطه سازمانی که ادعا کرده به نفع سازمان ملل فعالیت می‌کند و به آمارگیری و پژوهش و نظرسنجی می‌پردازد به عضویت گرفته شده بود.

همچنین یکی از مظنونان سوری بوده که دستگاه امنیت مقاومت لبنان با دستگاه‌های امنیت سوریه برای بازداشت این فرد به هماهنگی پرداخت. این فرد در حال رصد مقرهای نظامی و غیر نظامی و تجاری بوده و نقشه‌های جاده‌ها و ساختمان‌هایی در دمشق را فراهم می‌کرد.

براساس تحقیقات انجام شده رژیم صهیونیستی توانست تعدادی از کارکنان نهادها و جمعیت‌های غیردولتی را برای جمع آوری اطلاعاتی درباره وضعیت سیاسی و اجتماعی و املاک و منازلی در ضاحیه جنوبی بیروت و اطلاعاتی درباره مراکز حزب‌الله و برخی مراکز ارتش و اعضای حزب الله به عضویت بگیرد.

اعضای این شبکه همچنین در حال جاسوسی از گروه‌های حماس در اردوگاه‌های لبنان بوده‌اند. رژیم صهیونیستی از این جاسوسان خواسته بود درباره شخصیت‌های فلسطینی که از خارج اردوگاه‌ها به آن وارد می‌شوند و برخی اماکنی که احتمالاً برای استفاده نظامی اختصاص داده شده بود اطلاعاتی را جمع آوری کند.

این روزنامه نوشت از جمله بازداشت شدگان دو مهندس ارتباطات هستند که از یکی از آن‌ها خواسته شده بود برای تاسیس مراکز ارتباطی در بیروت برنامه ریزی کند.

ارتباط میان مظنونان و کسانی که آن‌ها را به عضویت گرفته بودند از طریق شبکه‌های اجتماعی و اتاق‌های گفتگوی بسته یا تماس‌های تلفنی به واسطه شماره‌های لبنان بوده است و مشخص شد که بیشتر عملیات عضوگیری از طریق پایگاه‌های ارتباطات اجتماعی بوده و انگیزه تعدادی از مظنونان نیاز به پول به دلیل وخامت وضعیت اقتصادی بوده است.

در برخی موارد رژیم صهیونیستی خواهان اطلاعات ساده‌ای بوده تا میزان جدیت جاسوس را برای همکاری امتحان کند. پرداخت پول از طریق شرکت‌هایی که پول را حواله می‌کنند از جمله (Western Union، OMT،...) بوده است.

منبع این پول‌ها کشورهایی در آمریکای لاتین، اروپای شرقی، آفریقا و آسیا بود و مشخص شد که این پول‌ها با مبالغ اندکی حواله می‌شد تا باعث جلب توجه نشود و در قالب کمک‌هایی که اتباع لبنانی برای خانواده‌هایشان می‌فرستند ارسال می‌شد.

تعداد افرادی که از آنها بازجویی شده است بیش از ۳۵ نفر است. افرادی که مشخص شد اقدامات آن ها ارتباطی با رژیم صهیونیستی ندارد آزاد شدند. تعدادی از بازداشت شدگان می‌دانستند که برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند اما بقیه فکر می‌کردند برای نهادهای بین المللی یا نهادهای غیر دولتی فعالیت می‌کنند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه