ارسال به دیگران پرینت

عباس جعفری‌دولت‌آبادی | دادستان پیشین تهران

مسافرکشی دادستان پیشین تهران!

از آینه من را نگاه کرد و با لهجه اصفهانی تأیید کرد و گفت بازنشسته شده و برای تفریح مسافرکشی می‌کند. به شوخی گفتم می‌دانید تفریح شما شغل خیلی از مردم این شهر است؟ تأیید کرد و گفت برای اینکه حوصله‌اش سر نرود، برای خود مشغولیت درست کرده است.

مسافرکشی دادستان پیشین تهران!

انگار مسافرکشی نه کار اول و دوم و حتی سوم بلکه جزء امور روزمره همه ما شده؛ اما اینکه روزنامه‌نگاری توییت کند دادستان سابق تهران با پراید مسافرکشی می‌کند، حتما عجیب و شاید دروغ به نظر می‌آید؛ ولی من در اوایل بهار و چند‌روزی مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت اتفاقی در مسیر خانه به دفتر روزنامه سوار تاکسی آقای عباس جعفری‌دولت‌آبادی شدم. بله، او که تا سال 98 و به مدت 10 سال دادستان پایتخت بود، بدون کت‌و‌شلوار همیشگی خود، با پیراهن معمولی که آستین‌های آن را بالا زده بود، با پرایدش جلوی مسافران می‌ایستاد و آنها نیز بدون آنکه او را بشناسند، سوار و پیاده می‌شدند.

من که در صندلی پشت نشسته بودم و دادستان سابق را در مراسم‌های رسمی و از راه دور دیده بودم، در ابتدا شک کردم؛ اما وقتی دست چپ خود را که از مچ قطع شده، بالا آورد تا عرق خود را پاک کند، مطمئن شدم که خود اوست. منتظر ماندم تا مسافرها پیاده شوند و سر صحبت را باز کردم، وقتی پرسیدم آیا شما آقای جعفری‌دولت‌آبادی هستید، از آینه من را نگاه کرد و با لهجه اصفهانی تأیید کرد و گفت بازنشسته شده و برای تفریح مسافرکشی می‌کند. به شوخی گفتم می‌دانید تفریح شما شغل خیلی از مردم این شهر است؟ تأیید کرد و گفت برای اینکه حوصله‌اش سر نرود، برای خود مشغولیت درست کرده است.

از اوضاع روزگار و فضای کشور پرسیدم که گفت خراب و از ناملایماتی که بر او در دوران خدمتش در قوه قضائیه گذشته، گلایه کرد. از او پرسیدم در انتخابات به چه کسی رأی بدهیم که با خنده گفت امام زمان. دولت‌آبادی از رد صلاحیت علی لاریجانی هم تعجب کرده بود و گفت تصویب برجام کار دستش داد.

دادستان سابق تهران از اینکه با آمدن ابراهیم رئیسی به قوه قضائیه او را کنار گذاشتند، ناراحت بود و گفت که کارهایی از دستش بر‌می‌آمده تا انجام دهد. او گفت دلش برای کشور می‌سوزد و می‌خواهد کسی رئیس‌جمهور شود که بتواند مملکت را اداره کند و رئیس دولت بعدی اگر بخشی‌نگر باشد، حتما شکست خواهد خورد.

دولت‌آبادی که شغل جدیدش باعث شده بود بیشتر با ادبیات کوچه و بازار سخن بگوید، گفت که برای مردم فرق نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد و فقط می‌خواهند مشکلات تمام شود. دولت‌آبادی از قیمت مرغ هم گلایه کرد که در زمان دادستانی او پایین آمده بود؛ اما عده‌ای نگذاشتند این رویه ادامه پیدا کند و داد او بلند شده بود که حقوق مردم یعنی مبارزه با گرانی. دادستان گفت ‌وقتی می‌گفتند دولت‌آبادی فلان موضوع را پیگیری می‌کند، همه حساب کار دست‌شان می‌آمد.

راننده تاکسی این روزها و دادستان سابق تهران از وضع بد مردم نالید که چطور با سه‌میلیون تومان زندگی می‌کنند! هنگام پیاده‌شدن باز به شوخی گفتم وقتی مسئول مملکت به مسافرکشی بیفتد، وای به حال مردم. دولت‌آبادی هم تنها لبخندی زد و رفت. کاش گاهی مسئولان چه از سر اجبار و چه تفریح و وقت‌گذرانی به میان مردم می‌آمدند تا حداقل مانند دادستان پیشین تهران فضای زندگی شهری و دغدغه‌های مردم را تجربه می‌کردند.

 

خبرهای مرتبط گذشته:
1399/4/8
 

جعفری دولت آبادی اعلام کرد

شخصی که خبرکذب بازداشت دادستان سابق تهران را منتشرکرد محکوم شد

عباس جعفری دولت آبادی دادستان سابق تهران روز یکشنبه ۸/۴/۱۳۹۹ اعلام کرد که فردی که در مردادماه سال گذشته خبر بازداشت او را منتشر کرده بود به مجازات جزای نقدی محکوم شد.

شخصی که خبرکذب بازداشت دادستان سابق تهران را منتشرکرد محکوم شد
 

در پی طرح شکایت علیه انتشار دهنده این خبر کذب و محکومیت متهم در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری کارکنان دولت و اعتراض محکوم علیه به حکم صادره، شعبه ۶۹ دادگاه تجدید نظر استان تهران در تاریخ ۲۷/۳/۱۳۹۹، حکم دادگاه بدوی مبنی بر محکومیت محکوم علیه به دو میلیون تومان جزای نقدی را تایید کرده است.

وی با «تکذیب شایعات اخیر در فضای مجازی که به موجب آن خبر کذب قبلی با تغییراتی باز نشر شده است» تاکید کرده است: انتشار این گونه شایعات و اخبار کذب با هدف تشویش اذهان عمومی و تخریب وجهه مقامات قضایی که در مبارزه با فساد تلاش کرده اند صورت می گیرد و حق تعقیب کیفری عوامل انتشار دهنده چنین اکاذبی علیه اینجانب به قوت خود باقی است.

 

دادستان سابق تهران می‌گوید: در پی طرح شکایت‌های جداگانه دادستان سابق تهران علیه روح اله زم و رضا گلپور مبنی بر نشر اکاذیب، در دادسرای تهران، کیفرخواست های مستقل صادر و پرونده های مذکور در محاکم ذی صلاح تحت رسیدگی است.

 

 

منبع : فرارو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      دولت آبادی میداند چه احکامی را صادر گرده وبر مردم چه گذشته این دست روزکار است حالا کجاشا دیدی شب درازاست

    • ali ارسالی در

      اقای دولت ابادی که در اون ده سال خدمت دادستانی گلی بر سر مردم نزد .الان هم که رفته جای یک راننده تاکسی یا اسنپ را گرفته.خدا وکیلی تو که بازنشسته ای ،حداقل به حرمت جانبازیت برو بشین خونت بگذار یک جوون کف خیابون یک لقمه نون برای خانواده اش ببره.در ضمن در زمستان تهران الان فکر نکنم شاتر هم بغل تنور عرق کنه که ایشون عرق کرده با دست مجروحش عرقهاشا پاک کرده.

    • ناشناس ارسالی در

      دولت آبادی ومسافرکشی؟!؟باید شدیدا ترسید.شیطنتی درکار است.

    • ناشناس ارسالی در

      اگه این خبر و مطالب درس باشه باید دست این دادستانو بوسید و طلا گرفت و مهمترین پست اجرایی مملکتو داد بهش درود به شرفش

    • ناشناس ارسالی در

      هیچ عیب و اشکالی که نداره بلکه خیلی هم خوبه . منهم یک مدیر در همین کشور بوده ام ولی عرضه رانندگی ندارم و از سر و ته زندگی میزنم تا خرج و دخلم بالانس بشه .
      دست پاکی اگر با شانس و میراث همراه نباشه آخرش همینه !

    • ناشناس ارسالی در

      من که فکر میکنم ایشون مسئولیت جدیدشون اینه که در لباس مسافر کش جاسوسی وتفتیش عقاید بکنن ومردم بیچاره رو تحویل زندان بدن حالا این آقا شناختتش این داستان رو سر هم کرده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه