ارسال به دیگران پرینت

جشنواره چهلم

معرفی فیلم‌های مهم حاضر در جشنواره چهلم

در این مطلب به معرفی فیلم‌های مهمی پرداخته ایم که گرمابخش جشنواره هستند و بهتر است تماشای آن‌ها را از دست ندهید.

معرفی فیلم‌های مهم حاضر در جشنواره چهلم

در این مطلب به معرفی فیلم‌های مهمی پرداخته ایم که گرمابخش جشنواره هستند و بهتر است تماشای آن‌ها را از دست ندهید.

با نگاهی به اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره چهلم می‌توان متوجه شد که حضور فیلمسازهای جوان و مستعد پررنگ‌تر از همیشه است و البته حضور کارگردان‌های باسابقه نیز اعتبار بیشتری به جشنواره بخشیده است.

♦️مرد_بازنده (محمدحسین مهدویان)

مرد بازنده از جمله فیلم‌هایی است که کنجکاوی زیادی برای تماشای آن وجود دارد. محمدحسین مهدویان در طول هفت سال گذشته حضوری مستمر در جشنواره فجر داشته و آثار او اغلب با نظرات متفاوتی روبرو شده است.

 

مهدویان که تجربه فیلمسازی در ژانرهای مختلف را پشت سر گذاشته، در مرد بازنده نیز به سراغ داستانی پلیسی رفته است. حضور جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور که پیش‌تر با بازی در زخم کاری مورد تحسین قرار گرفته بودند، از نکاتی است که می‌تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

♦️نگهبان_شب (رضا میرکریمی)

رضا میرکریمی یکی از باسابقه‌ترین فیلمسازان حاضر در جشنواره چهلم است که چهار سال بعد از فیلم موفق قصر شیرین، با نگهبان شب در جشنواره حضور دارد.

 
 

سادگی در پرداخت و رعایت دقیق جزئیات از مولفه‌های همیشگی سینمای میرکریمی است و می‌توان انتظار داشت که نگهبان شب نیز از این قاعده مستثنی نباشد. از نکات قابل توجه فیلم حضور چهره‌های تازه است که می‌تواند شگفتی جشنواره چهلم باشد.

♦️خائن_کشی (مسعود کیمیایی)

مسعود کیمیایی همیشه چهره تاثیرگذاری بوده و فیلم‌هایش در تمام دوره‌ها موافقان و مخالفان زیادی داشته است. خائن کشی از زمان پیش تولید با توجه به موضوع جذاب و متفاوتی که داشت مورد توجه قرار گرفت و اشتیاق زیادی برای تماشای آن وجود داشت.

به نظر می‌رسد مضامین آشنای سینمای کیمیایی در این فیلم نیز به چشم می‌خورد. خائن کشی که داستان زندگی مهدی بلیغ کلاهبردار ایرانی را روایت می‌کند، یکی از مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره امسال خواهد بود؛ فیلمی که به احتمال زیاد می‌تواند گرمابخش جشنواره باشد.

♦️علف‌_زار (کاظم دانشی)

علف‌زار به دلیل داستانی جذاب که برگرفته از پرونده‌ای واقعی است و تیم بازیگری متفاوت خود، یکی از کنجکاوبرانگیزترین فیلم‌های چهلمین جشنواره فجر به حساب می‌آید.

علف‌زار همچنین دومین تجربه تهیه‌کنندگی بهرام رادان بعد از فیلم گربه سیاه است و می‌توان حضور او در این عرصه را جدی‌تر دانست. حضور پژمان جمشیدی در نقشی سخت و متفاوت که شنیده‌ها حاکی از بازی خوب او است، یکی از نکات قابل توجه فیلم محسوب می‌شود.

 

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه