ارسال به دیگران پرینت

فیلم سینمایی «آتابای»

نیکی کریمی در مقام کارگردان +عکس

نیکی کریمی عکسی از خود در پشت صحنه فیم جدیدش منتشر کرده است.

نیکی کریمی در مقام کارگردان +عکس

نیکی کریمی عکسی از خود در پشت صحنه فیم جدیدش منتشر کرده است.

نیکی کریمی در این عکس در حال کارگردانی فیلم آتابای است که در یک لحظه عکسی از پشت صحنه خود گرفته است.

نیکی کریمی را در هیبت یک کارگردان ظاهر شد.

 

نیکی کریمی: خوشحالم مردم آذری زبان «آتابای» را دوست دارند

نیکی کریمی کارگردان فیلم سینمایی «آتابای» که این روزها جدیدترین ساخته سینمایی‌اش در مقام کارگردان روی پرده سینما رفته است، درباره اینکه آیا پیش بینی می‌کرده در شرایطی که حجم فیلم‌ها برای اکران زیاد است، این فیلم به نمایش درمی آید؟ گفت: موقعی که تصمیم به اکران «آتابای» گرفتم به غیر از فیلم قهرمان و دو فیلم دیگر، فیلم دیگری متقاضی نبود.

 

البته می‌دانستم در شرایطی که سینماها به مرور بعد از کرونا بازگشایی می‌شوند، اکران فیلم صد در صد ریسک است، اما به نظرم آمد که بیشتر از این نمی‌خواهم فیلم بماند و دلم می‌خواست، فیلم اکران بشود.

این هنرمند در پاسخ به اینکه چرا برخلاف تجربه‌های قبلی در فیلم خودش بازی نکرده است، گفت: تصمیم نداشتم در فیلمم بازی کنم، چون فیلم بسیار سختی بود و می‌دانستم، صد در صد تمرکزم را باید برای ساخت آن باید بگذارم.

 
 

نیکی کریمی در پاسخ به اینکه چرا به سراغ خط آذربایجان و گویش ترکی در فیلم «آتابای» رفته است، توضیح داد: به تنها چیزی که فکر کردم این بود که به هرحال در کشور ما خطه‌های مختلفی وجود دارد خیلی دلم می‌خواست که یک دنیای تازه‌ای را تجربه بکنم و خیلی شخصی به سراغ این قضیه رفتم، همیشه گویش و زبان ترکی را دوست داشتم و خیلی از لحاظ شنیداری برام جالب بود.

البته مناطق دیگر را مثل کردستان، شمال و جنوب بررسی کردم اما احساس کردم اشعار و نحوه تغزلی بودن و سازهای آن منطقه باعث شد که دلم بخواهد در خطه آذربایجان فیلمم را بسازم. و حالا پس از ساخت فیلم و در مقطع اکران خیلی خوشحالم که فیلم در نمایش‌های مختلفی که داشته مردم آذری زبان فیلم را دوست دارند.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه