ارسال به دیگران پرینت

امام جمعه رشت: در سال های گذشته دست گدایی پیش غرب دراز شد

امام جمعه رشت با بیان اینکه قریب یکسال است عده ای به طبل توخالی می کوبند و مدام می گویند روابط با روسیه و چین یکجانبه است، افزود: این افراد یا سمپات دشمن هستند یا الفبای سیاست نمی دانند.

امام جمعه رشت: در سال های گذشته دست گدایی پیش غرب دراز شد

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه قریب یکسال است عده ای به طبل توخالی می کوبند و مدام می گویند روابط با روسیه و چین یکجانبه است، افزود: این افراد یا سمپات دشمن هستند یا الفبای سیاست نمی دانند

 آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نمازجمعه این هفته رشت با اشاره به یادگار ماندن کتاب و عترت به عنوان دو چیز گرانبها افزود: عترت اولاد پیامبر هستند که همه یادگارمان از پیامبرو عصاره اش در حضرت فاطمه زهرا(س) تجلی یافته است.

وی با اشاره به سخن امام صادق (ع) درباره اینکه هر کسی که حقیقت فاطمه را بشناسد، شب قدر را درک کرده است، اظهار داشت: شناخت حتی اندک از حقیقت حضرت فاطمه (س) نیاز به پیروی از سیره آن حضرت دارد.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با دو کشور روسیه و چین در این یکسال اخیر بسیار مطرح شده است، گفت: روسیه و چین هم در دنیا دارای معادلات و مناسبات خوبی هستند و در شورای حکام صاحب نظر هستند و در خیلی از جاهایی از ما دفاع کردند.

وی با اشاره به کمک های این ۲ کشور به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : این کشورها مردم آزار نبودند وکمک کار مان هم بوده اند .

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه چین از کشورهایی نیست که فقط ایران به آن مناسبات دارد، افزود: بلکه اروپایی ها و آمریکا و کشورهای عربی هم تلاش می کنند با این کشورها ارتباطات خود را داشته باشند که البته تفاوت ما با کشورهای عربی اینست که آنها فقط وارد کننده هستند اما ما صادرات هم به این کشورها داریم.

امام جمعه رشت ادامه داد: اینها در سالهای گذشته که اینهمه دست گدایی به سمت غرب که ۴۲ سال شمشیر را برای ما از رو کشیده بودو جنایاتش در دنیا مشهود است، کجا بودند .

وی با اشاره به کمک های روسیه به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روسیه در مبارزه با داعش و در دو انقلاب مخملی در آذربایجان و ارمنستان به جمهوری اسلامی کمک کرد.

وی اظهار داشت : در ارتباطات ما با چین و روسیه عزت مان حفظ می شود .

آیت الله فلاحتی گفت: جمهوری اسلامی قدرتمند تر از همیشه است و به آمریکایی ها می گوییم که شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال های اخیر چقدر کارهای پلشت در این استان شکل گرفت و هر روز که می گذرد یک جایی ویرانه است.

وی با اشاره به برخی از اعتراضات در اقشار مختلف و ضایع شدن حق شان گفت: در این استان تصمیم گیران و مسئولان مدیر سالمی نبودند همه زد و بند داشتند و می خواستندجیب خودشان را پر کنند.

وی اظهار داشت: اگر مدیران همگرا و هم آوا و دلسوز باشند مشکلی بوجود نمی آید .

آیت الله فلاحتی خاطر نشان کرد: از این به بعد هرگز نخواهیم گذاشت عده ای از مردم پول بگیرند و به چاک بزند.

 

 

امام جمعه کرج: احتمال دارد که رییس‌جمهور ما در کاخ سفید هم نماز بخواند

امام جمعه کرج با اشاره به اقامه نماز رییس جمهوری اسلامی ایران در کاخ کرملین گفت: احتمال این وجود دارد که رییس جمهور ما در کاخ سفید هم نماز بخواند زیرا این نمازی که در کاخ کرملین خوانده شد پیام های مهمی در پی داشت.

امام جمعه کرج: احتمال دارد که رییس‌جمهور ما در کاخ سفید هم نماز بخواند
 

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به مذاکرات هسته ای در وین گفت که آمریکا بهتر است که در برابر ملت قهرمان ایران عاقلانه تصمیم بگیرد.

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: به تازگی وزیر خارجه آمریکا رسما اعلام کرد که کشورش غیر قابل اعتماد است.

 

وی ادامه داد: کشوری که حاکمان آن غیر قابل اعتمادهستند ما چه جوری به قولهای آن ها اعتما کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: آمریکا بهتر است که عاقلانه تر عمل کند و فرصت محدود مذاکرات هسته ای را از دست ندهد.

 

امام جمعه کرج تاکید کرد که ما تربیت شدگان اهل بیت (ع) و پیروان امام راحل (ره) هستیم و می گوییم که آمریکا ولو اینکه شیطان بزرگ است اما هیچ غلطی نمی تواند، بکند.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد که از نظر امام راحل(ره) تنها یک روز است که می توان با آمریکا رابطه بر قرار کردو آن روزی است که سران آمریکا آدم شوند.

وی با اشاره به اقامه نماز رییس جمهوری اسلامی ایران در کاخ کرملین گفت: احتمال این وجود دارد که رییس جمهور ما در کاخ سفید هم نماز بخواند زیرا این

نمازی که در کاخ کرملین خوانده شد پیام های مهمی در پی داشت.

 

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: سیاست ورزی یعنی رابطه دین و سیاست و خدمت به مردم است که امام (ره) این ویژگی بارز را داشتند.

وی ادامه داد: سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به روسیه از جهات مختلف مهم است که امیدواریم آٍثار و برکاتی برای ایران و منطقه در پی داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: کشور روسیه به عنوان همسایه و همسو است و تعداد زیادی مسلمان دارد که رهبر معظم انقلاب می فرمایند ارتباط با این دست کشورها باید بیشتر شود.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: توجه به اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مسائلی که در بی اثر کردن تحریم ها وجود دارد ضروری است ضمن آنکه رابطه با روسیه هم موثر خواهد بود.

 

ضرورت توجه به اهمیت عدالت در جامعه اسلامی

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت عدالت از نگاه قرآن کریم پرداخت و گفت : در این کتاب آسمانی بیش از ۳۰ مرتبه از عدل و عدالت سخن به میان آمده است.

 

وی اظهار داشت : اهمیت عدالت همین بس که حضرت علی (ع )حدود پنج سال حکومت سه جنگ بزرگ برای برقراری عدالت داشت و برای عدل در محراب به شهادت رسید.

 

امام جمعه کرج گفت : حضرت علی (ع )می فرمایند در مورد حق وقتی آن را شناختم تردیدی به خود راه ندادم؛ استقامت بر حق فضیلت است که یکی از اسامی خدای متعال حق است .

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • اسی ارسالی در

      کرونا رفت باز حرفهای بی منطق شروع شد.

    • به تو چه؟؟ ارسالی در

      حالا نوبتی هم باشه ،نوبت گدایی از چین و روسیه است ،گدایی در منزل کمونیست ها

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه