ارسال به دیگران پرینت

جنجال واکسن نزدن مرد شماره یک تنیس جهان

ویزای نوواک جووکویچ، مرد شماره یک تنیس جهان که روز چهارشنبه برای بازی در مسابقات اوپن استرالیا وارد ملبورن شده بود، به خاطر واکسینه نبودن در برابر کرونا لغو شد و ممکن است او از این کشور دیپورت شود.

جنجال واکسن نزدن مرد شماره یک تنیس جهان

ویزای نوواک جووکویچ، مرد شماره یک تنیس جهان که روز چهارشنبه برای بازی در مسابقات اوپن استرالیا وارد ملبورن شده بود، به خاطر واکسینه نبودن در برابر کرونا لغو شد و ممکن است او از این کشور دیپورت شود.

جوکوویچ ظاهرا توانسته بود با مستثنی‌شدن از مقررات واکسیناسیون استرالیا به دلایل پزشکی ویزای ورود به این کشور را برای شرکت در مسابقات بگیرد.

اما چهارشنبه شب در فرودگاه تولامارین در ملبورن، شهر میزبان مسابقات اوپن استرالیای ۲۰۲۲، برای چند ساعت در بخش کنترل گذرنامه نگهداشته شد تا به پرسش‌های ماموران پاسخ دهد.

«نیروی مرزبانی استرالیا» (ABF) بامداد پنجشنبه اعلام کرد که جوکوویچ اجازه ماندن در این کشور را ندارد. بر اساس بیانیه مرزبانی، جوکوویچ نتوانست شواهد کافی درباره اجازه ورود به کشور را فراهم کند و سپس ویزای او لغو شد و او دیگر حق ماندن در استرالیا را ندارد. به گفته بیانیه مرزبانی استرالیا،‌او اکنون به تلفن همراهش دسترسی دارد.

 قرار است جوکوویچ روز پنجشنبه با پروازی از ملبورن به خارج استرالیا فرستاده شود، اما گزارش‌هایی هم درباره اقدام وکلای او برای فرجام‌خواهی از این تصمیم منتشر شده است.

سرجان، پدر جوکوویچ به رسانه‌های صربستان گفت این بازیکن از اعضای تیم جدا شد و به تنهایی یک اتاق فرستاده شد، بدون اینکه به تلفن همراهش دسترسی داشته باشد. 

مقامات دولت ایالت ویکتوریای استرالیا اعلام کردند که آنها به طور رسمی تقاضای ویزای جوکوویچ را رد کرده بودند و بر اساس گزارش‌ها او با ویزایی قصد ورود به استرالیا را داشت که امکان استثنا برای افراد واکسینه‌نشده را نمی‌دهد.

هنوز روشن نیست مستثنی شدن جوکوویچ از واکسن زدن برای کرونا دقیقا بر چه مبنایی بوده است، اما مخالفت او با واکسیناسیون شهرت دارد و باعث برانگیخته شدن موج انتقادات در ملبورن، ویکتوریا و سراسر استرالیا شده است. جوکوویچ به دنبال بردن بیست و یکمین قهرمانی انفرادی گرند اسلم و شکستن رکورد راجر فدرر و رافائل نادال در این مسابقات بود که از ۱۷ ژانویه شروع می‌شود.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا روز چهارشنبه از اقدام مرزبانی این کشور حمایت کرد و گفت جوکوویچ اگر نتواند دلایل مستثنی‌شدن پزشکی‌اش از واکسیناسیون را ارائه دهد، با هواپیمای بعدی‌ به خانه‌اش فرستاده خواهد شد. موریسون گفت: «نباید مقررات خاصی برای نوواک جوکوویچ وجود داشته باشد. برای هیچکس نباید وجود داشته باشد.»

از طرف دیگر، آلکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان دربیانیه‌ای در بامداد روز پنجشنبه حمایتش از جوکوویچ اعلام کرد. وچیچ گفت: «من به نوواک‌مان گفتم که همه صربستان از او حمایت می‌کند و سازمان‌های ما هر کاری را که بتوانند انجام می‌دهند تا آزار بهترین بازیکن تنیس جهان فورا پایان یابد.»

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه