ارسال به دیگران پرینت

قیمت طلا

علائم امیدوارکننده در بازار بیت کوین | قیمت طلا ریزش می کند

تحلیل گران پیش بینی می کنند در صورتی که نرخ بهره زودتر از ماه مارس افزایش پیدا کند، قیمت طلا به زیر مرز 1800 دلاری ریزش می کند.

علائم امیدوارکننده در بازار بیت کوین |  قیمت طلا ریزش می کند

تحلیل گران پیش بینی می کنند در صورتی که نرخ بهره زودتر از ماه مارس افزایش پیدا کند، قیمت طلا به زیر مرز 1800 دلاری ریزش می کند.

قیمت طلا در روزی که گذشت نوسان بیشتری نسبت به روزهای اخیر داشت و تا مرز 1805 دلاری نیز افت کرد اما در ادامه روز به نزدیکی قیمت 1820 دلاری بازگشت. در حالی که تورم بالای ایالات متحده از قیمت طلا حمایت می کند هر گونه افزایش پیش از موعد نرخ بهره توسط فدرال رزرو می تواند موجی از فروش را در این بازار به راه بیاندازد. از سوی دیگر با اینکه قیمت بیت کوین در مسیر نزولی قرار دارد اما تحلیل گران نشانه های مثبتی در این بازار می بینند.

کاهش اندک قیمت طلا

 طلا در روز سه شنبه کاهش اندکی داشت و سرمایه گذاران بیشتر به دنبال سیگنال های شفاف تری در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بودند. از نظر تحلیل گران توام شدن همزمان داده های اقتصادی ضعیف و تورم بالا، فدرال رزرو را در مخمصه ای مهم قرار داده است. سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا باید میان کاهش رشد اقتصادی پسا کرونا و تورم بالا راه حل مناسبی پیدا کنند.

در حال حاضر تحلیل گران پیش بینی می کنند در صورتی که نرخ بهره زودتر از ماه مارس افزایش پیدا کند، قیمت طلا به زیر مرز 1800 دلاری ریزش می کند.

Zhz5CQKHUA5d

علائم امیدوارکننده در بازار بیت کوین

بیت کوین از ماه نوامبر مسیر کاهشی را آغاز کرده است و تاکنون که بیش از نیمی از ماه ژانویه هم گذشته است بازدهی بیت کوین در این ماه منفی است. پرطرفدارترین رمزارز جهان در ماه نوامبر بیش از 7 درصد و در ماه سپتامبر بیش از 18.5 درصد از ارزش خود را از دست داد. سقوط ماه دسامبر بسیاری را به یاد سقوط ارزش بیت کوین در سال 2018 انداخت. اما این مرتبه رفتار دارندگان بیت کوین با گذشته یک تفاوت امیدوارکننده داشته است.

 
 

ناظران بازار رمزارزها گزارش داده اند که سرمایه گذاری های بلند مدت بیت کوین نسبت به قبل در ریزش اخیر ثبات بیشتری داشته است. به عنوان مثال، بر اساس گزارش کارگزاری  Genesis Trading تعداد کیف پول های دیجیتالی که برای بیش از پنج ماه بدون خروجی بوده اند پیوسته در حال افزایش است. علاوه بر این بر اساس گزارش های متعدد تعداد کیف پول های غیر نقد، که کمتر از یک چهارم دارایی آنها معامله می شود، نیز در حال افزایش است.

به عبارت دیگر نه تنها ریزش های قیمتی اخیر سبب ترس سرمایه گذاران خرد نشده است، بلکه همچنان به تعداد کوین هایی که کمتر به طور فعال معامله می شوند در حال افزایش است و احتمالا تعداد بیشتری از افراد به بیت کوین به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت نگاه می کنند.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه