ارسال به دیگران پرینت

قیمت طلا بر مدار صعود قرار گرفت

قیمت طلا تغییر مسیر داد

قیمت طلا پس از کاهش به مدت چهار روز معامله متوالی بر مدار صعود قرار گرفت.

قیمت طلا تغییر مسیر داد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۸۳ دلار و ۱۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار ابتدا تا سطح ۱۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت عقب نشینی کرده بود که پایین ترین قیمت در بیش از سه هفته گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۵۰ سنت معادل کمتر از ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۸۴ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

طلا اوایل هفته جاری تحت تاثیر انتظارات برای شتاب گرفتن روند عادی سازی سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا پس از انتصاب مجدد جروم پاول به سمت رییس این بانک مرکزی که باعث تقویت ارزش دلار شد، به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد.

دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات شرکت "های ریج فیوچرز" اظهار کرد: بازار طلا از نگرانیها نسبت به اقدام بانک مرکزی آمریکا در شتاب بخشیدن به تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره تحت فشار قرار گرفته است.

طبق جزییات نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده اند با سرعت بخشیدن به حذف برنامه خرید اوراق قرضه در صورت بالا ماندن تورم و حرکت سریعتر به سمت افزایش نرخهای بهره موافق هستند. نرخهای بهره بالاتر، هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می زند.

ادوارد مایر، تحلیلگر کپیتال مارکتس گفت: به نظر می رسد با توجه به عقب نشینی اخیر قیمتهای انرژی، سرمایه گذاران طلا احتمال می دهد تورم ملایمتر شود.

بر اساس گزارش رویترز، انتشار آماری که نشان داد شمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا به پایینترین حد از سال ۱۹۶۹ رسیده و گزارش جداگانه ای که رشد اقتصادی ۲.۱ درصد بر مبنای سالانه را نشان داد، به فشار کاهشی بر قیمت طلا افزود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۹۷۴ دلار و سه سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۸۵۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

یش بینی قیمت طلا تا پایان سال 1400

قیمت طلا مدتی است در کانال ۱٫۱ میلیون تومان در حال نوسان است. آیا این کانال تا پایان سال تغییر خواهد کرد؟ در این گزارش پیش‌بینی هشت کارشناس اقتصادی از آینده قیمت طلا را می خوانید:
نیما میرزایی، گفت: در بازار جهانی طلا، توانایی صعود قیمت مشاهده نمی‌شود اما در بازار داخلی به دلیل نوسان احتمالی دلار ممکن است قیمت طلا تا پایان امسال تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.
مریم محبی، بیان کرد: پتانسیل رشد وجود دارد و در بهترین حالت در بازار جهانی تا ۱۸۰۰ دلار در هر انس افزایش می‌یابد و در بازار داخل هم ارزان نخواهد شد و متناسب با تورم رشد می‌کند.
میلاد صادقی، اظهار داشت: قیمت تعادلی هر گرم طلا اکنون ۱٫۱ میلیون تومان است اما ظرفیت رشد تا گرمی ۱٫۲ میلیون تومان را دارد و تا پایان سال نرخ تعادلی آن ممکن است به ۱٫۴ میلیون تومان برسد.
مجتی دیبا، گفت: رشدی شبیه به دلار یعنی در حد چهار تا پنج درصد تا پایان سال را می‌توان برای طلا پیش‌بینی کرد و اگر هم دلار ریزش کند طلا هم متاثر خواهد شد.
نیما آگاهی، اظهار داشت: مثل دلار یک روند صعودی محدود خواهد داشت و نهایتا ۱۰ تا ۱۵ درصد تا پایان امسال رشد می‌کند.
محمد حشمتی، بیان کرد: مثل دلار یک روند آرام خواهد داشت و در بازار جهانی هم نرخ انس جهانی بعید است به دو هزار دلار برسد.
علی صادقین، گفت: فعلا تا یک ماه دیگر تصمیمی نگیرید اما در انس جهانی در کوتاه‌مدت روند نزولی و در بلندمدت روند صعودی قابل پیش‌بینی است.
مهدی سماواتی، بیان کرد: در هشت ماه آینده نوسان ۲۰ تا ۲۸ درصد برای طلا قابل پیش‌بینی است.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • نسل سوخته ارسالی در

      همه تون دارین میگین طلا تا پایان سال بالاتر میره،اینو میگین که مردم هجوم بیارن برای خرید،خداکنه بیاد پایین تا همه ی مردم توان خرید داشته باشن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه