ارسال به دیگران پرینت

آخرین وضعیت جوی کشور

ورود سامانه بارشی جدید از 20 دی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا دوشنبه 20 دی در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود.

 ورود سامانه بارشی جدید از 20 دی

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش باران و وزش باد شدید داریم و اواخر وقت امروز این سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از فردا تا دوشنبه 20 دی در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: روز شنبه 18 دی و اوایل وقت یکشنبه با شمالی شدن جریانات روی خزر در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: بعدازظهر دوشنبه 20 دی سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود و در غرب و شمال غرب موجب افزایش ابر و اواخر وقت، بارش برف و باران خواهد شد.

ضیائیان اضافه کرد: امروز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. همچنین از شنبه دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت بارش‌ها اظهار داشت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1400) تا 10 دی امسال 48.7 میلیمتر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 73.2 میلیمتر بود که بارش سال جاری 33 درصد کمتر از سال گذشته است.

وی بیان کرد: روز‌ آینده بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین استان و شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در 21 مرکز استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی

آخرین وضعیت جوی کشور | در کل کشور بارش برف و باران داریم

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز سامانه بارشی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، ایلام، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان فعال بود و روز آینده نیز در این مناطق فعال است و موجب بارش باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

 آخرین وضعیت جوی کشور | در کل کشور بارش برف و باران داریم
 

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز سامانه بارشی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، ایلام، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان فعال بود و روز آینده نیز در این مناطق فعال است و موجب بارش باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در استان‌هایی نظیر اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، فارس، لرستان، ایلام، کرمان و هرمزگان گفت: با ورود سامانه بارشی دیگری روز دوشنبه 13 دی در کل کشور بارش برف و باران داریم.

 

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز سامانه بارشی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، ایلام، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان فعال بود و روز آینده نیز در این مناطق فعال است و موجب بارش باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

 

وی افزود: روز آینده همچنین در ا ستان‌های یزد، اصفهان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بار‌ش‌ها شروع می‌شود و بارش در استان‌های خوزستان، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری شدت دارد.

 
 
 

 

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه به تدریج از بارش‌ها در جنوب غرب کاهش می‌یابد و گستره بارش‌ها به مناطق مرکزی و شرقی کشور کشیده می‌شود و شدت بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان و فارس همچنین شرق هرمزگان خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه 11 دی بارش‌ها در هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس و کرمان ادامه دارد، افزود: از اوایل وقت یکشنبه 12 دی سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در غرب و نیمه جنوبی کشور در آن روز موجب بارش باران و در ارتفاعات بارش برف می‌شود که شدت بارش‌ها در استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس و جنوب کرمان خواهد بود.

 
 
 

وی بیان داشت: روز دوشنبه 13 دی با نفوذ پرفشار سامانه بر روی دریای خزر بارش در سواحل خزر آغاز می‌شود و در کل کشور بارش برف و باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 10 و 3 درجه خواهد بود.

 

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و تبریز با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر، همچنین ارومیه با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      غلط میکنه سه برابر پارسال باریده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه