ارسال به دیگران پرینت

افزایش حقوق‌ها در سال آینده

افزایش حقوق ها اعلام شد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دریافت حقوق‌ ها باید به نحوی باشد که وقتی به میزان پرداختی به افراد و کارمندان نگاه می‌کنیم، عدالت را مشاهده کنیم.

افزایش حقوق ها اعلام شد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دریافت حقوق‌ ها باید به نحوی باشد که وقتی به میزان پرداختی به افراد و کارمندان نگاه می‌کنیم، عدالت را مشاهده کنیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای رعایت عدالت در پرداخت حقوق‌ها گفت: مجلس از این نوع نگاه عدالت محور رئیس جمهور و دولت استقبال می‌کند. بر این اساس، کسانی که حقوق پایین تری دارند، می‌توانند دریافتی بالاتری نسبت به گذشته داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه مقصود دولت و مجلس این نیست که همه یکسان حقوق دریافت کنند، اظهار کرد: دریافت حقوق‌ها باید به نحوی باشد که وقتی به میزان پرداختی به افراد و کارمندان نگاه می‌کنیم، عدالت را در حاکمیت مشاهده کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس به پیشنهادات پرداخت حقوق در سنوات گذشته اشاره و بیان کرد: در یک سال قرار شد ۵۰۰ هزار تومان به همه اضافه شود. افرادی که حقوق بالایی دریافت می‌کردند از این موضوع ناراحت بودند.

پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق‌ها در سال آینده

وی با بیان اینکه امسال دولت یک ترکیبی از عدد ثابت و درصد پیشنهاد برای افزایش حقوق‌ها داده است، گفت: این پیشنهادها در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا در نهایت در صحن علنی مجلس تصمیم گیری شود.

 
 

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت: دولت قصد دارد یک عدد ثابتی به حقوق همه افراد اضافه شود و یک درصدی نیز نسبت به حقوق همه افراد افزایش صورت بگیرد که حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است. البته این افزایش درصدی به صورت پلکانی است و کسانی که حقوق پایین تری دارند درصد بیشتری دریافت می‌کنند.

حاجی دلیگانی بیان کرد: مجلس به دنبال این است که لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری، تامین اجتماعی و کشوری توسط دولت تعیین تکلیف شود زیرا از ۱۴۰ لایحه‌ای که دولت قبل به مجلس فرستاده بود، دولت سیزدهم ۱۰ مورد را تقاضای استرداد کرده است و حدود ۱۰۰ مورد را تقاضای تداوم بررسی کرده است. ۳۰ لایحه نیز تعیین تکلیف نشده است که یکی از آن‌ها لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان است.

 

حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در 1401 مشخص شد| جزئیات جدید از تغییر مبلغ حقوق ها

سیدالبرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، در خصوص نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ با توجه به لایحه پیشنهادی دولت گفت: افزایش حقوق کارمندان در بودجه سال آینده بین ۵ تا ۲۹ درصد خواهد بود

حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در 1401 مشخص شد| جزئیات جدید از تغییر مبلغ حقوق ها
 

 

حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در 1401 مشخص شد| جزئیات جدید از تغییر مبلغ حقوق ها

 

 

حقوق کارمندان از هزینه های مهم دولت است. حقوق کارمندان امسال علی الحساب گفته شده است که 10 درصد افزایش دارد. حقوق کارمندان هرساله افزایش می یابد. حقوق کارمندان سال گذشته 25 درصد افزایش یافت. برای اطلاعات بیشتر درباره حقوق کارمندان با این خبر همراه باشید.​

 

حقوق کامندان چقدر می شود؟

کارمندانی که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند از افزایش بیشتری برخوردار خواهند شد و کارمندانی که متوسط دریافتی آنها بیشتر از ۱۰ میلیون تومان است افزایش حقوق کمتری خواهند داشت.

 

سیدالبرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، در خصوص نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ با توجه به لایحه پیشنهادی دولت گفت: افزایش حقوق کارمندان در بودجه سال آینده بین ۵ تا ۲۹ درصد خواهد بود که با توجه به متوسط دریافتی آنها متغیر است یعنی افرادی که حقوق بالاتری می‌گیرند افزایش حقوق کمتری خواهند داشت. البته میانگین افزایش حقوق کارمندان ۱۰ درصد پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه افزایش حقوق کارمندان پلکانی خواهد بود،‌ تاکید کرد: کارمندانی که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند از افزایش بیشتری برخوردار خواهند شد و کارمندانی که متوسط دریافتی آنها بیشتر از ۱۰ میلیون تومان است افزایش حقوق کمتری خواهند داشت.

 

 

حقوق کارمندان/  خبری مهم در مورد افزایش حقوق سربازان

این نماینده مجلس در ادامه گفت: اگر افزایش پلکانی حقوق کارمندان به سمتی برود که طیف وسیعی از آنها افزایش حقوق خوبی داشته باشند، مورد پذیرش مجلس خواهد بود اما اگر پس از بررسی‌های نمایندگان به این نتیجه برسیم که طیف کمتری از کارمندان از این قاعده افزایش حقوق بهره‌مند خواهند شد، باید در نحوه افزایش حقوق‌ها در سال آینده تجدیدنظر شود.

حسینی با بیان اینکه این شیوه افزایش حقوق روش منطقی‌تری نسبت به روش‌های دیگر است، بر لزوم تطبیق میزان افزایش حقوق با تورم تاکید کرد و افزود: اگر تورم در کشور کنترل شود به نفع حقوق‌بگیران ثابت است اما اگر تورم کنترل نشود، هرچقدر هم حقوق کارمندان یا کارگران را افزایش دهیم چندان اثر مثبتی در زندگی طیف حقوق بگیر نخواهد داشت.

 

حقوق کارمندان و مبلغ عیدی چقدر شد؟

هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، بازار حدس و گمان و شایعات در مورد حقوق و دستمزد و همچنین مبلغ عیدی داغ می‌شود.

 اما در این سال‌ها با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی و معیشتی کارمندان، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است و تقریبا می‌توان گفت که بیشتر کارمندان به دنبال این هستند که زودتر از این مبالغ باخبر شوند تا بتوانند برای زندگی و معیشت خود برنامه ریزی کنند. در این مقاله قصد داریم تا درباره مبلغ حقوق و دستمزد و عیدی بر اساس فرمول‌های ثابت و صحبت‌های گفته شده سازمان برنامه و بودجه صحبت و رقم آن را بیان کنیم.

 

طبق اعلام آقای میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنای محاسبه میزان حقوق و دستمزد کارمندان در سال آینده به صورت پلکانی است. به این معنا که درصد افزایش حقوق برای کارمندان از 5 تا 29 درصد متغیر خواهد بود. با توجه به این رویه میزان حقوق و دستمزد در سال 1401 برای تمام افراد یکسان نخواهد بود و حقوق افرادی که از متوسط حقوق کمتر می‌گیرند از حقوق افرادی که از متوسط بیشتر می‌گیرند، بیشتر رشد خواهد داشت شد و ممکن است بالاترین رشد یعنی همان 29 درصد باشد.

طبق خبر منتشر شده در بلاگ ایران سلری، حداقل حقوق در سال 1401 برای کارگران و کارمندان حداقل و پایه حقوق و دستمزد سال 1401 برای کارمندان و کارگران با 29% رشد از 3 میلیون و پانصد هزار تومان به 4 میلیون و پانصد هزار تومان افزایش می‌یابد. در برنامه ارائه شده توسط سازمان برنامه و بودجه، برای بازنشستگان نیز مبلغ 533 هزار و 800 تومان ثابت و 3% رشد در حقوق 1401 در نظر گرفته شده است.

 

البته این رقم هنوز به تصویب شورای عالی کار، دولت و مجلس نرسیده است و تا بهمن و اسفند ماه باید منتظر ماند تا رقم نهایی برای حقوق کارمندان، آن زمان مشخص شود. 

 

بر اساس اخبار منتشر شده و مطابق آنچه برای لایحه بودجه در نظر گرفته شده است، کارمندان، کارگران و بازنشستگانی که دریافتی آنها در سال 1401 مبلغ 5 میلیون تومان یا کمتر باشد، از پرداخت مالیات معاف هستند.

عیدی نیز از مهم‌ترین مواردی است که کارمندان و کارگران به دنبال آگاهی از مبلغ آن هستند و محاسبه آن توسط شرکت‌ها، معمولا فرمول ثابتی دارد مگر اینکه از طرف دولت، شورای عالی کار و مجلس رقم آن کمتر و یا بیشتر شود.

طبق قانون کار، کارفرمایان باید حداقل دو برابر پایه حقوق و حداکثر سه برابر پایه حقوق به کارمندان خود عیدی سالانه بدهد. از این رو، دو حالت در مورد پایه حقوق را به عنوان مثالی برای مبلغ عیدی بیان خواهیم کرد که به شرح زیر است:

• مبلغ عیدی برای کارمندان با پایه حقوق 3 میلیون و 500 هزار تومان با کسر مالیات برابر با 5 میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود.

 

• مبلغ عیدی برای کارمندان با پایه حقوق 4 میلیون تومان برابر با 7 میلیون و 960 هزار تومان خواهد بود.

همچنین در مقاله منتشر شده بلاگ ایران سلری برای عیدی 1401، درباره نحوه محاسبه حداقل و حداکثر عیدی با توجه به میزان دستمزد روزانه صحبت شده است که فرمول محاسبه آن به صورت زیر است:

البته باید عنوان کنیم که این دو فرمول برای افرادی است که حداقل یک سال از همکاری آنها با شرکت گذشته است و برای افرادی که مدت قرارداد آنها کمتر از یک سال است، کارایی ندارد. برای افرادی که کمتر از یک سال با شرکتی همکاری داشتند، عیدی با کمک فرمول زیر محاسبه خواهد شد:

 

عیدی نهایی 1401 = حقوق ماهیانه ضرب در (تعداد ماه‌های همکاری) نتیجه تقسیم بر 12

به عنوان مثال، اگر فردی به مدت 6 ماه با شرکتی همکاری کرده باشد عیدی او با پایه حقوق 3 میلیون 500 هزار تومان می‌شود یک میلیون و 750 هزار تومان که این مبلغ برای 6 ماهی است که همکاری داشته است.

در مورد مبلغ حقوق و دستمزد باید منتظر ماند و دید مجلس و دولت چه تصمیمی دارند و درصد افزایش حقوق را چه رقمی اعلام می‌کنند. در مورد عیدی نیز این ارقام با کمک فرمول‌های استاندارد شرکت‌ها برای محاسبه عیدی به دست آمده است. به نظر شما این مبالغ برای معیشت و زندگی کارمندی کافی است و با توجه به تورم حال حاضر، مبلغ منصفانه‌ای است؟

 

 
منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      مگر تورم 10% بوده که شما می خواهید این مبلغ را به حقوق ها اضافه کنید؟ شما مردم را بیچاره کرده اید؟؟؟

    • علی ارسالی در

      شما فقط سعی کنید به حقوق فرهنگیان نگاه نکنید زیرا سالهاست که در مورد آنها عدالتی نبوده و نخواهد بود

    • صبا ارسالی در

      اگه راست میگید جلو مفت خوری پارتی دارها رو بگیرید که بدون سواد و تجربه مناسب صرف آشنایی با رتبه دارا مدیر میشن و چند ده میلیون حقوق و چند صد میلیون پاداش میگیرن.
      حق ندارید با عناوین من درآوردی پا روی قانون بگذارید و افزایش حقوق برابر با تورم را به تمام اقشار کارگر و بازنسشته ندید. بجای تنگ نظری روی حقوق بر حق کارگر و بازنشسته جلوی مفت خوریا و سمت دهی های الکی رو بگیرید

    • یداله ارسالی در

      باشه هر چی گفتید درست ولی مرد باشید و حقوق هیچ کس را کمتر از نصف تورم اضافه نکنید

    • ایرانی ارسالی در

      فعلا که دست اندرکاران عدالت را سربریده اند. هیچ کار مثبتی صورت نگرفته مگر مهار کرونا البته به قیمت خیلی زیاد.چه بسا اگر واکسن چندماهی زودتر وارد کشور میشد بسیاری جان نمی باختند. اما به دلایلی که برای اکثریت ملت معلوم است این کار به دولت فعلی واگذار گردید تا از فاجعه پیشگیری شود. اما اجرای عدالت شاید وقتی دیگر و شاید هرگز

    • مهدی4030sme. ارسالی در

      نه . اصلا با هزینه ها و تورم هیچ همخوانی ندارد بلکه فاصله بسیار بسیار است.

    • عارف ارسالی در

      برای اولین بار از ابداعات مجلس ...در این دوره است این روش نه عدالت و نه مساوات روشهای بدون فکر و تصمیمات من درآوردی روشی است که نه در کشورهای کمونیستی پیاده شده و نه در کشورهای سرمایه داری تو را به آن چیزی که قبول دارید بلی در کشورهای کمونیستی شاید این روش پیاده شود اما آنها از بدو تولد زندگی خود و فرزندانشان با دولت کمونیستی است آیا در ایران اینطور است همین الان بیکاری و مواد مخدر طلاق سن ازدواج به بالای 40 سال رسیده و..هزاران مورد دیگر شما اوضاع کشور را لب پرتگاه می برید؟ بنشینید یک کمی فکر کنید فقط فکر کنید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه