ارسال به دیگران پرینت

بهبود وضعیت معلمان | حقوق و مزایای معلمان | رتبه‌بندی معلمان

افزایش بین ۵ تا ۱۵ درصدی حقوق و مزایای معلمان با اجرای لایحه رتبه‌بندی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: با اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان، بین ۵ تا ۱۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان اضافه می‌شود.

افزایش بین ۵ تا ۱۵ درصدی حقوق و مزایای معلمان با اجرای لایحه رتبه‌بندی

عباس مقتدایی  با اشاره به لایحه رتبه‌بندی معلمان و تصویب آن در مجلس اظهار داشت: طرح رتبه‌بندی معلمان، اکنون به صورت لایحه رتبه‌بندی معلمان که از سوی دولت ارائه شده و این رفت و برگشت‌هایی که بین دولت و مجلس انجام شده در همین راستا بوده و همه تلاش می‌کنند تا حد بالاتری از منافع را برای فرهنگیان ایجاد کنند.

وی از تلاش عده‌ای برای تاثیر‌گذاری در تصمیم دولت گفت و افزود: متاسفانه برخی افراد با ارائه عدد و رقم سعی دارند دولت را از این موضوع بترسانند تا این لایحه اجرا نشود اما مجلس با رای بسیار بالایی این لایحه را پذیرفته و کاملا دراین باره محکم است.

تذکرات شفاهی نمایندگان؛ وزارت آموزش و پرورش هر چه زودتر مقدمات اجرای رتبه‌بندی را فراهم کند

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان تصریح کرد: جلسات بررسی این لایحه به صورت مرتب در کمیسیون آموزش مجلس برگزار شده و تصویب این لایحه از ابتدا مد نظر مجلس بود.

وی با بیان اینکه چانه‌زنی‌های دولت و مجلس هم همچنان در حال انجام است افزود: نگرانی ما این بود که با برخی اظهار نظرها، کل لایحه تحت تاثیر قرار بگیرد و طی روزهای گذشته مهم‌ترین چیز برای ما این بود که این لایحه تصویب شود و در بودجه سال 1401 نیز پیش‌بینی‌های لازم درباره این لایحه را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات این بودجه خاطرنشان کرد: 25 هزار میلیارد تومان در بودجه 1401 برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده و امید می‌رود که نقش مثبتی در راستای بهبود وضعیت معلمان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم 10 درصد، مربی معلم 15 درصد علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم 12 درصد علاوه بر افزایش رتبه های قبلی، دانشیار معلم 10 درصد علاوه بر افزایش رتبه های قبلی و استاد معلم 5 درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.

 

المیادین از قول منابع غربی ادعا کرد:

دلایل اصرار کشورهای غربی برای بازگشت به برجام

این منابع با تشریح دلایل اصرار کشورهای غربی برای بازگشت به آنچه در شش دور گذشته بر سر آن توافق شده بود، گفتند: «ما در مورد اکثر نکات و بندهای توافق به تفاهمات بسیار مهم و پیشرویی دست یافته بودیم. یعنی از دیدگاه طرف های غربی، اگر دور هفتم از نقطه ای که بیست خرداد متوقف شد، از سر گرفته می شد، فرصت دستیابی مجدد به توافق بسیار سریع‌تر می‌شد، اما پیش‌نویس‌هایی که ایران با از سرگیری مذاکرات ارائه کرد، کل معادله را تغییر داد.»

دلایل اصرار کشورهای غربی برای بازگشت به برجام
 

این منابع با تشریح دلایل اصرار کشورهای غربی برای بازگشت به آنچه در شش دور گذشته بر سر آن توافق شده بود، گفتند: «ما در مورد اکثر نکات و بندهای توافق به تفاهمات بسیار مهم و پیشرویی دست یافته بودیم. یعنی از دیدگاه طرف های غربی، اگر دور هفتم از نقطه ای که بیست خرداد متوقف شد، از سر گرفته می شد، فرصت دستیابی مجدد به توافق بسیار سریع‌تر می‌شد، اما پیش‌نویس‌هایی که ایران با از سرگیری مذاکرات ارائه کرد، کل معادله را تغییر داد.»

محافل نزدیک به هیات های غربی در مذاکرات وین به المیادین گفتند که هر آنچه ایرانی ها مطرح می کنند قبل از هر چیز به لغو تحریم های آمریکا مربوط می شود.

 

محافل غربی نزدیک به مذاکره‌کنندگان غربی در وین تأیید کردند که مذاکره با ایران تاکنون تنها راه دستیابی به تفاهماتی است که می تواند برجام را احیا کند. آنها همچنین اظهار داشتند کردند که تصمیم غرب تا کنون ادامه روند مذاکرات است و اشاره کردند که «گزینه نظامی به جای مذاکره غیر قابل بحث است.»

 

این منابغ به المیادین گفتند که روند مذاکرات متوقف شده و طرف ایرانی «هنوز گامی مبنی بر تعهد خود برای بازگرداندن برنامه هسته ای خود به پارامترهای چهارچوب های تعیین شده توافق وین، برنداشته است».

 

همان منابع افزودند که تمام آنچه ایرانی ها مطرح می کنند، «پیش از هر چیز به لغو تحریم های آمریکا» مربوط می شود.

 

منابع غربی اضافه کردند که کشورهای غربی آماده بازگشت به توافق  «با تمام جزئیات و بندهای آن» هستند، به این معنی که «ایران سانتریفیوژهای پیشرفته اش و همچنین ذخایر اورانیوم غنی شده  بالای  3.67 درصدش را کنار بگذارد.»

با این حال، این منابع مشخص نکردند که آیا ایالات متحده آماده است تا همه تحریم‌ها را همانطور که ایران می‌خواهد لغو کند یا بخشی از آنها را حفظ می کند.

 

محافل غربی اشاره کردند که «چند سرنوشت برای سانتریفیوژهای پیشرفته و اورانیوم غنی شده بالای 3.67 درصد وجود دارد، از جمله انتقال آنها به خارج از ایران و قرار دادن آنها تحت نظارت دائمی آژانس بین المللی انرژی اتمی.

این محافل با تشریح دلایل اصرار کشورهای غربی برای بازگشت به آنچه در شش دور گذشته بر سر آن توافق شده بود، گفتند: «ما در مورد اکثر نکات و بندهای توافق به تفاهمات بسیار مهم و پیشرویی دست یافته بودیم. یعنی از دیدگاه طرف های غربی، اگر دور هفتم از نقطه ای که بیست خرداد متوقف شد، از سر گرفته می شد، فرصت دستیابی مجدد به توافق بسیار سریع‌تر می‌شد، اما پیش‌نویس‌هایی که ایران با از سرگیری مذاکرات ارائه کرد، کل معادله را تغییر داد.»

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      باسلام ما بخیل نیستیم ولی زمانی که ما فوق لیسانس بودیم(سال ۸۳)وسابقه خدمتمون ۵ سال بود اختلاف خیلی زیاد حقوقی باهمکارانمان که ۲۵ سال وبیشتر سابقه خدمت داشتند داشتیم ولی نسل جدید الان با سابقه کم ماشاء الله اختلاف ۱ میلیون داریم.وعلی برکت الله

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه