ارسال به دیگران پرینت

ایران و روسیه:

گسترش همکاری‌های قضایی و کیفری ایران و روسیه

دادستان‌های کل کشور ایران و روسیه بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه مقابله با جرائم سایبری، تبادل محکومین و استرداد مجرمان تاکید کردند.

گسترش همکاری‌های قضایی و کیفری ایران و روسیه

دادستان های کل کشور ایران و روسیه بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه مقابله با جرائم سایبری، تبادل محکومین و استرداد مجرمان تاکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در نخستین روز سفر به مسکو با ایگور کراسنوف دادستان کل روسیه دیدار و رایزنی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در مراسم سیصدمین سال تاسیس دادستانی در روسیه به مسکو سفر کرده است، عصر امروز با ایگور کراسنوف دادستان کل روسیه دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام منتظری در آغاز این دیدار با اشاره به مناسبات رو به گسترش دو کشور در همه عرصه‌ها گفت: در امور مبارزه با جرائم سازمان یافته، تبادل محکومین، استرداد مجرمان، مقابله با جرائم سایبری، موضوعات مرتبط با اتباع و دیگر حوزه‌های قضایی و کیفری باید همکاری‌ها روز به روز توسعه پیدا کند.


منتظری دادستان

دادستان کل کشور افزود: توسعه روابط بین دو کشور مستلزم تقویت همکاری در همه حوزه‌ها، از جمله در زمینه کیفری و قضایی است.

وی از دستگاه قضایی روسیه برای کمک به استرداد برخی مجرمان به ایران، از جمله یکی از سرشاخه‌های مفسدان اقتصادی، قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: در حال حاضر ۱۱ ایرانی با حکم محکومیت در زندان‌های روسیه به سر می‌برند و انتظار داریم در این سفر مقدمات انتقال محکومان به داخل کشور فراهم شود و ایران نیز اقدام متقابل انجام خواهد داد.

دادستان کل کشور به قتل یک ایرانی در روسیه اشاره کرد و گفت: این قتل ۱۴ سال پیش اتفاق افتاده، اما باتوجه به اینکه یک فرد ایرانی به ناحق در خاک روسیه به قتل رسیده است، انتظار می‌رود دستگاه قضایی روسیه برای روشن شدن حقیقت و دستگیری قاتل قدم‌های جدی‌تری بردارد.

ایگور کراسنوف دادستان کل روسیه نیز با اشاره به اینکه اراده رهبران دو کشور بر توسعه و تحکیم مناسبات دو کشور استوار شده است، گفت: خوشبختانه این روابط به سرعت در حال گسترش است.

دادستان کل روسیه افزود: در حوزه قضایی نیز دو کشور همکاری بسیار نزدیک و تنگاتنگی دارند.

وی با تمجید از ابتکار حجت‌الاسلام منتظری در تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های قضایی بین دو کشور گفت: پس از تشکیل این کمیته همکاری‌های قضایی و کیفری بین ایران و روسیه، جهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

 

منبع : افکارنیوز
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه