ارسال به دیگران پرینت

امام جمعه اصفهان | کنکور | دانش آموزان | دانشگاه | جامعه | خانواده | دانشجو

امام جمعه اصفهان: برداشتن کنکور سبب ورود دانش آموزان بی استعداد به دانشگاه‌ می‌شود

طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان گفت: باید افرادی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند از بین دانش‌آموزان با استعداد انتخاب شوند و لازمه این مهم برگزاری کنکور است و برداشتن این آزمون علمی و امکان ورود برای همه در دانشگاه‌ها کار اشتباهی است.

امام جمعه اصفهان: برداشتن کنکور سبب ورود دانش آموزان بی استعداد به دانشگاه‌ می‌شود

تسنیم: امام جمعه اصفهان گفت: باید افرادی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند از بین دانش‌آموزان با استعداد انتخاب شوند و لازمه این مهم برگزاری کنکور است و برداشتن این آزمون علمی و امکان ورود برای همه در دانشگاه‌ها کار اشتباهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار رئیس جدید دانشگاه پیام نور استان اصفهان با بیان اینکه انسان همواره به دنبال تشبه به برتر از خود است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تشبه به معلم همیشه در دانش‌آموزان وجود داشته است باید استاد و معلمانی در مراکز آموزشی به کارگیری شوند که بتوانند از لحاظ درسی، فکری و فرهنگی دانش‌آموزان و دانشجویان را به‌خوبی پرورش دهند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب استاد خوب خیلی مهم است، ادامه داد: باید سعی شود تا در دانشگاه‌ها هر فردی، به خاطر مسائل مالی پذیرش نشود زیرا یک معلم و استاد نقشی بالاتر از قاضی در حیطه عدالت آموزشی دارد. یک استاد و معلم تاثیر بسیاری در روحیه محصلان و دانشجویان دارد و تاثیر او از مدیر و دیگر دست اندرکاران در محیط آموزشی بالاتر و بیشتر است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تاثیر و اهمیت سخنان معلم و استاد نسبت به دیگر افراد جامعه از جمله خانواده بر دانش‌آموز و دانشجو گفت: این تشبه بخشی، گاهی منجر به برتر شدن افراد می‌شود. دانشگاه پیام نور را دانشگاهی آرام و بدون حاشیه است، بیشتر دانشجویان پیام نور هم اهل مطالعه هستند و با آزادی کامل به لحاظ شرایط تحصیل و مجازی بودن درس می‌خوانند و در کنار آن به کار و فعالیت نیز می‌پردازند.

وی تصریح کرد: باید افرادی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند از بین دانش‌آموزان با استعداد انتخاب شوند و لازمه این مهم برگزاری کنکور است و برداشتن این آزمون علمی و امکان ورود برای همه در دانشگاه‌ها کار اشتباهی است.

 

سیدابراهیم رئیسی | کنکور | پزشکی | ظرفیت پزشکی | سازمان سنجش

«رئیسی» مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی را ابلاغ کرد

سیدابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی» که در جلسه ۸۵۱ و ۸۵۲ مورخ ۱۴۰۰/۹/۲۳ و ۰۷/۱۰/ ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

«رئیسی» مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی را ابلاغ کرد
 

سیدابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی» که در جلسه 851  و 852 مورخ 1400/9/23 و 07/10/ 1400 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

با استناد به بند 5-4 سیاست­های کلی علم و فناوری ابلاغی مورخ 29/06/1393 مقام معظم رهبری(مدظله) با موضوع تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و بند 2-5 سیاست­های کلی سلامت ابلاغی مورخ 18/01/1393 مقام معظم رهبری (مدظله) با موضوع ارتقاء شاخص­های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقه و همچنین بند 13 این سیاست­ها با موضوع توسعه کیفی و کمی نظام آموزش علوم پزشکی و مستند به اقدام ملی 14 از راهبرد کلان 6 نقشه جامع علمی کشور در خصوص تنظیم ظرفیت دانشگاه­ها و درراستای اتخاذ تدابیر مناسب برای مواجهه با بحران پیری جمعیت در آینده؛ رفع کمبود پزشک؛ جلوگیری از فرسودگی کادر درمان و کاهش آسیب‌پذیری نظام سلامت در مواجهه با بحران‌ها؛ افزایش دسترسی اقشار مختلف مردم به پزشک و تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بر اساس نیاز جامعه، با توجه به سرانه پزشک به جمعیت 13 در ده هزار در سال جاری و به منظور دستیابی به سرانه پزشک به جمعیت 20 در ده هزار در سال 1410، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالیِ تحت نظارت آن وزارت برای رشته‌ پزشکی در مقطع عمومی، از سال 1401 به مدت حداقل چهار سال، در هر سال 20 درصد نسبت به سال قبل به شرح جدول ذیل افزایش یابد.

 

ماده واحده «افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی» به شرح ذیل است:

 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

سازمان سنجش آموزش کشور

 

ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور

ماده واحده «افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی» که بنا به پیشنهاد ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و در جلسات 851 و 852 مورخ 23/9/1400 و 07/10/1400 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا، ابلاغ می‌شود:

 

ماده واحده:

با استناد به بند 5-4 سیاست­های کلی علم و فناوری ابلاغی مورخ 29/06/1393 مقام معظم رهبری(مدظله) با موضوع تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و بند 2-5 سیاست­های کلی سلامت ابلاغی مورخ 18/01/1393 مقام معظم رهبری (مدظله) با موضوع ارتقاء شاخص­های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقه و همچنین بند 13 این سیاست­ها با موضوع توسعه کیفی و کمی نظام آموزش علوم پزشکی و مستند به اقدام ملی 14 از راهبرد کلان 6 نقشه جامع علمی کشور در خصوص تنظیم ظرفیت دانشگاه­ها و درراستای اتخاذ تدابیر مناسب برای مواجهه با بحران پیری جمعیت در آینده؛ رفع کمبود پزشک؛ جلوگیری از فرسودگی کادر درمان و کاهش آسیب‌پذیری نظام سلامت در مواجهه با بحران‌ها؛ افزایش دسترسی اقشار مختلف مردم به پزشک و تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بر اساس نیاز جامعه، با توجه به سرانه پزشک به جمعیت 13 در ده هزار در سال جاری و به منظور دستیابی به سرانه پزشک به جمعیت 20 در ده هزار در سال 1410، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالیِ تحت نظارت آن وزارت برای رشته‌ پزشکی در مقطع عمومی، از سال 1401 به مدت حداقل چهار سال، در هر سال 20 درصد نسبت به سال قبل به شرح جدول ذیل افزایش یابد.

 

در ضمن پس از چهار سال، درباره ثابت ماندن یا افزایش ظرفیت با پیشنهاد ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری خواهد شد.

تبصره 1: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است در تمامی کد رشته محل های پزشکی عمومی در مراکز آموزش پزشکی تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، این افزایش ظرفیت را اعمال نماید. این افزایش ظرفیت مخصوص داوطلبان آزاد شهرستانها و مناطق محروم و کم برخوردار می باشد. پذیرش در این افزایش ظرفیت که به صورت کد رشته محل‌های مشخص در دفترچه‌های راهنمای سازمان سنجش آموزش کشور درج می شود، صرفا برای ارائه خدمت در شهرستانها و مناطق محروم و کم برخوردار خواهد بود. در صورت عدم وجود داوطلب واجد شرایط برای بخشی از این ظرفیت، ظرفیت باقیمانده صرفاً به داوطلبان آزاد سایر مناطق کشور با تعهد ارائه خدمت در شهرستانها و مناطق تعیین شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص خواهد یافت. آیین نامه اجرایی این ماده واحده از جمله میزان و نحوه تعهدات پذیرفته شد‌گان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر طی یک ماه تدوین و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو، برای اجرا ابلاغ می‌گردد.

 

تبصره 2: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است طرح افزایش ظرفیت در رشته های تخصصی پزشکی، دندان‌پزشکی عمومی و تخصصی دندان‌پزشکی به همراه اصلاحات پیشنهادی خود برای تشویق دانشجویان به تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی مورد نیاز و کم‌متقاضی را تهیه و ظرف مدت دو ماه جهت تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه نماید.

تبصره 3: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است با همکاری نهادهای ذیربط نسبت به برنامه‌ریزی جهت استقرار فراگیر شبکه سلامت اقدام و طرح نظام ارجاع و پزشکی خانواده و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در نظام سلامت را ظرف مدت سه ماه جهت تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه دهد.

 

تبصره 4: سازمان سنجش آموزش کشور موظف است هر ساله قبل از انتشار دفترچه کنکور سراسری، گزارشی از این افزایش ظرفیت در رشته‌های مزبور را به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اعلام نماید. ستاد موظف است گزارش سالانه اجرای این مصوبه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید.

 

سیدابراهیم رئیسی

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • خالقی ارسالی در

      من مخالف این حرف هستم چون الانه خیلی از دانشجوها که استعدادی هم ندارن از طریق سهمیه ها وارد دانشگاه میشن دنبال افراد نخبه هستیم سهمیه ها رو بردارن همه برابر کنکور بدن اونوقت مشخص میشه

      • ناشناس ارسالی در

        دقیقا از حق بقیه میگیرن میدن به کسایی که واقعا حقشون نیست

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا راسته

    • صنعان ارسالی در

      نه ک الان کنکور هست همه با استعدادن

    • کنکوری ارسالی در

      برداشتن کنکوربهترین کاره

    • مبین ارسالی در

      کاملا حرف درستیه .. اگه کنکور نباشه بی استعداد ها مثل نخبه ها میرن تو دانشکاه و این یعنی بی عدالتی محض .. نباید کنکور برداشته شه. دمت گرم امام جمعه جان .

    • امید ارسالی در

      کلا خوششون میاد تو هر مساله ای اظهار فضل کنند خخخخخخ

    • زهرا ارسالی در

      پس با این حساب باید سهمیه هارو هم بردارن ک از ورود دانشجویان بی‌استعداد جلوگیری شود🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      شما اظهار نظر نکنی اتفاقی نمیفته

    • امیر ارسالی در

      ۱_چرا باید ایشون در مسئله ای که در حیطه کاری و دانشش نیست اظهار نظر کنه و چه بسا که چپاول گران(سازمان های کنکور و انتشارات مختلف کنکوری و...) از صحبت ایشون سوء استفاده و در زمانی که صحبت از حذف کنکور میشود مخالفت کرده و یکی از محکم ترین دلایل خود را صحبت امام جمعه تعریف میکنند

      ۲_حرف از عدالت شده سهمیه های نجومی ایا عدالته؟طرف نخبه رتبه ۱۰۰۰۰ میاره قبول نمیشه از اونور یکی با سهمیه و رتبه ۵۰ هزار میره میشینه دانشگاه تهران(یعنی ظرفیت های کم یه طرف،محروم بودن خیلیا از اموزش خوب و کتاب های مختلف یک طرف،اهمیت ندادن دبیران هم یک طرف،استرس کنکور هم یک طرف با این حال خیلی ها که ما میگیم نخبه از این لجن زار در میان اما متاسفانه افراد با سهمیه حق این هارو میخورن حالا بگیم اصلا طرف قبول شد اوکی،استادان گرامی دانشگاه ها برای اینکه درامد رشته های تاپ مثل پزشکی در انحصار خودشون (پزشکان)باشه خیلی هارو میندازن (تا پزشک کمتری خروجی بدن)و متاسفانه این یک واقعیت تلخه و دانشجو هم هیچکاری نمیتونه بکن(مثل مدرسه نیست بره به مدیر اعتراض بزنه و مامان باباشو بیاره نمرشو بدن)دوستانم تعریف میکردن بار ها شده استاد از نمره ورقه کمتر براشون رد کرده و انداختدشون....

    • . ارسالی در

      آقازاده دبیر کنکور اند؟

    • ناشناس ارسالی در

      اوکی اصلا کنکور تنها محور پیشرفت علمی ایران در برابر جهان ( در صورتی که هیچکدوم از کشور های پیشرفته با این موضوع موافق نیستن ) مسئله این است که خود حاج آقا غیر از تحصیلات حوزوی تا کلاس چندم سواد دارند که در مورد کنکور نظر میدن

    • ماری ارسالی در

      سهمیه که هست

    • من ارسالی در

      خود امام جمعه کنکور داده؟؟؟؟؟!!!!

    • عرشیا ارسالی در

      آدمی که یک کلمه از ریاضیات نخونده و هیچ سوادی از علم و دانش نداره میاد سیستمی که توی کل جهان اجرا میشه رو زیر سوال میبره که آره کنکور نباید حذف شه.شما همون نهایتش بتونید روغن بنفشه اختراع کنید چرا توی آینده ی جوونای بیچاره دخالت میکنید؟

      • گمشده ارسالی در

        صحیح

      • وطنم ایران ارسالی در

        سلام و احترام
        خطاب به اون کسایی که میگن سهمیه هارو باید حذف بشه اولا اینکه این سهمیه ها اصلا تاثیری انچنانی که طرف بشه مثلا ۲۰هزار با سهمیه بشه ۵۰۰ اصلا این خبرا نبود و نیست شما ها کلا دنبال بهونه هستید اگه هم کنکور حذف بشه فردا میان میگن چرا حذف شد اگه هم حذف نشه باز دنبال یه بهونه هستین همش بهونه میارین به جای این بهونه اوردن بشینید تلاش کنید نه بهونه بیارید چون اون کسی که به خودش زحمت نمیده همش دنبال بهونه هست

    • لیسا ارسالی در

      واقعا راسته
      کنکور عادلانه هست هرکی درس خون باشه قبول میشه هرکی هم نباشه خب نمیشه
      اگه بر حسب نمره بخوان پذیرش کنن و کنکور رو بردارن خیلی اشتباه هست
      چون در برخی از مدارس با پول نمره میدن بعضی ها هم مثلا با دانش آموز لج بیفته نمره نده بهش بدبخت میشه و ....... مدارس به درد همچین کاری نمیخورن
      کنکور واقعا نباید حذف بشه

      • یه بنده خدا ارسالی در

        نه باید همه پایه ها از اول تا دوازدهم نهایی باشه تا الکی نتونن نمره بدن. ورقه ها رو هم آموزش پرورش اصلاح کنه نه دبیران معمولی. در این صورت کنکور باید کنکور برداشته بشه. در ضمن مگه توی کنکور با پول دادن جواب ها رو نمیگیرن؟

    • بهاء ارسالی در

      هروقت اون سهمیه هارو برداشتید بعد بیاید حرف از عدالت بزنید
      اتفاقا بیشتر سهمیه ای ها بی استعدادترینن 😐
      همون سهمیه ای ها حق کلی ادم نخبه رو خوردن ...

      • Saleh ارسالی در

        سلام من کاملا باهات موافقم چرا باید دوستم با سهمیه بیس و پنج درصد بشه بیست هزار بعد با سهمیه بکننش هفتصد درسته هفتصد ولی من که حتی درسم از اون بهتر نه

    • گمشده ارسالی در

      اقای طباطبایی ما دانش اموز بی استعدا نداریم:)
      کسی ک‌تو ریاضی خوب نیست تو ادبیات خوبه او ادبیات خوب نباشه حتما تو هنر خوبه ://

    • محسن امینی ارسالی در

      حاج آقا شما در حوضه هایی که علم ندارید دخالت نکنید همه این مشکلات حل میشه.یه دوسال ساکت بشینید بذارید مملکت به ثبات برسه🤬

    • ناشناس ارسالی در

      نه که الان همه در دانشگاه خیلی با استعداد هستن
      همش با کلاسهای کنکور و هزینه ی گزاف کلاس کنکور دیگه میخواستی قبول نشن
      دانش آموزی هست که واقعا بلده و لی سر جلسه کنکور استرس میگیره درنتیجه درست جواب نمیده و در نهایت قبول نمیشه

    • ناشناس ارسالی در

      هرکسی تو یک زمینه ای استعداد داره داره واه مگه بی استعدادم داریم خودشیفته

    • ناشناس ارسالی در

      احسنت کاملا درسته کنکوراگه نباشه هرکس پارتی وپول داشته باشه میره

    • تعطیل هم بشه میندازه یک شنبه که به آزمون دوشنبه وقت نمیرسه😭😭😭😭😭 ارسالی در

      کنکور برداشته نشه سهمیه ها برن

    • مهسا ارسالی در

      واقعاً به نظرم کنکور در حال حاضر و در زمان فعلی بهترین گزینه برای سنجش افراده و عادلانه ترین چیزه ، هر کس هرچقدر که تلاش کرده دستمزد میگیره، هر چقدر که قدرت ذهنی و استعداد و هوش محیطی و پشتکار داره رتبه میاره، البته سهمیه ها هم یه مورد هستن که باید حذف شن،

    • am ارسالی در

      تو رشته های پر متقاضی فقط باید کنکور باشه و دیگه تاثیر معدل و این داستان ها نباشه، چهارتا امتحان تشریحی که میشه به راحتی توش تقلب کرد یا فقط یه روز قبل کل کتاب رو حفظ کرد درصورتی که در طول سال زحمت نکشیدی و بار علمی پایینی داری، واقعا امتحانات تو رشته های پر متقاضی نباید اصلأ ملاک باشن و فقط کنکور باشه، بقیه ی رشته ها با نمره برن دانشگاه 😂

    • Ali ارسالی در

      واقعاً حقیقته، من یادمه تو سال کنکورم از ۶۰ نفر که پیش دانشگاهی بودیم تو مدرسه، همشون معدلشون بالای ۱۸ بود و خیلیام معدل بیستی بودن، ولی از اون همه آدم فقط ۵ نفر رتبه ی زیر هزار آوردن و استعداد و هوش و تلاش رتبه ی خوبی داشتن و پزشکی دندان دارو رفتن، چون واقعاً امتحانات نهایی نمیتونه ملاک باشه، خودم که در طول سال یک صفحه درس نخونده بودم یه روز قبل از امتحان شیمی نشستم خوندم شدم هیجده و نیم ، رتبه ی ۱۹۷ منطقه که همکلاسیم بود هم شده هیجده و نیم، امتحان تشریحی و نهایی اصلأ از لحاظ تعیین سطح دانش آموز نمیتونه با کنکور مقایسه بشه

      لطفاً نظر منو مطالعه کنید
      لطفاً نظر منو مطالعه کنید

    • همایون ارسالی در

      در حال حاضر و تو کشور ما کنکور بهترین راه برای ورود به دانشگاه هست اما،اما،اما در عین حال بد ترین راه و ناعادلانه ترین راه هم هست،حالا چرا؟۱-سهمیه های عجیب که رتبه ۳۰۰۰۰ میکنه زیر هزار،۲-هر که پولش بیش رتبه اش بیش تر(شما در نظر بگیر اون خانواده ای که پول نداره بچش میره مدارس دولتی حالا مدارس دولتی چه خبر؟😂برید رتبه های پارسال رو نگاه کنید چند نفر از مدرسه دولتی قبول شدن؟؟؟یعنی تو این همه نفر پنج تا نخبه پیدا نشد پزشکی بیاره؟معلومه که با استعداد هست اما نه کتابی دارن که ازش بخونن نه معلمی که بهشون چیزی یاد بده،۳-واقعا درک نمیکنم دانش اموزان کشور خودمون وارد دانشگاه نمیکنید میرید خارجی ور میدارید میزارید دانشگاه؟بعد با غرور و افتخار که ما دانشجو خارجی داریم!!؟۴-چرا و چرا و چرا و بازهم چرا باید افرادی در مسائل نا مربوط به خودشون اظهار نظر کنن و چه بسا نظراتشون مورد تایید قرار میگیره؟چرا پزشک باید تصمیم بگیره که ظرفیت زیاد بشه یا نه؟چرا امام جمعه برا کنکور باید تصمیم بگیره(اونایی که الان میخوان بگن حالا که چیزی نشده نظرش رو گفته مطمعن باش به موقعش از همین نظر اونایی که میلیاردی از کنکور در میارن استفاده خودشون رو میکنن).

    • سورنا ارسالی در

      شما که دم از استعداد و عدالت میزنید سهمیه هارو حذف کنید طرف فرزند شهیده که هست بهش کمک مالی کنن نه اینکه بیان دوتا صفر از رتبش کم کنن😏
      دو مصوبات کنکور ۱۴۰۲ رو لغو کنن

    • حدیثه ارسالی در

      اصلاً سیستم آموزشی ایران از ریشه و اساس خرابه باید کلا از پایین تا بالا یعنی از مقطع ابتدایی تا دانشگاه اصلاح شده ایشان گفته دانش آموزان بی استعداد واقعا خیلی حرف بی خودیه چون ما دانش آموز بی استعداد نداریم طبق نظر سنجی گلوپ معدل 4 استعداد از 34 استعداد را داره یعنی ما آدم بی استعداد نداریم در مورد برداشتن یا برنداشتن کنکور هم هر که اظهار نظر بکنه ایشون حق اظهار نظر کردن نداره چون اصلاً. تخصصی تو این زمینه نداره

    • س ارسالی در

      پس کشورهای دیگه که کنکور ندارن و هر دانش آموز با هر استعدادی که داره میره دانشگاه حتی پزشکی و مهندسی بدون کنکور پس اونام بی استعدادن
      پس چرا اونا پیشرفت کردن ما پسترف و مزخرف و عقب مونده 😒🙄🤔

    • فرهنگی ارسالی در

      اصلا کنکور معیار پذیرش با استعدادها در دانشگاه نیست.سوابق تحصیلی خیلی مهم هست.اگر دانش آموز با استعداد باشد در دبیرستان نمرات خوبی خواهد داشت.
      نه اینکه با معدل ۱۲ فقط بخاطر کلاسهای کنکور و یکسری مطالب حفظی و آموزش تست زنی وارد دانشگاه شود.
      اونای که با برداشتن کنکور مخالف هستن.حتما برگزاری کنکور براشون منفعت داره.وگرنه با این کنکور فقط با استعدادها وارد دانشگاه نمیشن.
      چقدر معدل بالا و دانش آموز با استعداد داریم که فقط بخاطر ضعف در تست زنی یا استرس کنکور نتونستن موفق باشن.

    • زاهدی ارسالی در

      واقعا درسته تأثیر 60 معدل بزرگترین ضربه رو به مناطق محروم و منطقه 3 میزنه چه برسه حذف کنکور که کاملا اشتباهه درسته ایشون آخوند هستن ولی دلیلی نمیشه که هیچ تخصصی در این حیطه نداشته باشن و مسلما حق باهاشونه برداشتن کنکور کاملآ اشتباهه کسایی با برداشتن کنکور موافق هستن که خودشون درس نخوندن و میخوان راه یکساله یه کنکوری موفق رو با چهارتا نمره مدرسه برن

    • مبینا ارسالی در

      سلام
      اصلا با حرف تون موافق نیستم مگه میشه کسی هیچ استعدادی نداشته باشه شما به جای اینکه به جوان ها امید واری بدهید ناامیدی را به انها منتقل می کنین ‌. در ضمن با حذف کنکور صد در صد موافق هستم عادلانه نیست سه سال درس بخونی و بعد توی ۴ ساعت آینده ات مشخص بشه به جای این کنکور که مانعی از ادامه تخصیل شده است هر سه سال دبیرستان را امتحان نهایی بگیرین اما با سوالات استاندارد
      موفق باشید🌺

    • وطنم ایران ارسالی در

      سلام و احترام
      خطاب به اون کسایی که میگن سهمیه هارو باید حذف بشه اولا اینکه این سهمیه ها اصلا تاثیری انچنانی که طرف بشه مثلا ۲۰هزار با سهمیه بشه ۵۰۰ اصلا این خبرا نبود و نیست شما ها کلا دنبال بهونه هستید اگه هم کنکور حذف بشه فردا میان میگن چرا حذف شد اگه هم حذف نشه باز دنبال یه بهونه هستین همش بهونه میارین به جای این بهونه اوردن بشینید تلاش کنید نه بهونه بیارید چون اون کسی که به خودش زحمت نمیده همش دنبال بهونه هست

    • وطنم ایران ارسالی در

      سلام و احترام
      خطاب به اون کسایی که میگن سهمیه هارو باید حذف بشه اولا اینکه این سهمیه ها اصلا تاثیری انچنانی که طرف بشه مثلا ۲۰هزار با سهمیه بشه ۵۰۰ اصلا این خبرا نبود و نیست شما ها کلا دنبال بهونه هستید اگه هم کنکور حذف بشه فردا میان میگن چرا حذف شد اگه هم حذف نشه باز دنبال یه بهونه هستین همش بهونه میارین به جای این بهونه اوردن بشینید تلاش کنید نه بهونه بیارید چون اون کسی که به خودش زحمت نمیده همش دنبال بهونه هست .

    • ایران ارسالی در

      سلام و احترام
      خطاب به اون کسایی که میگن سهمیه هارو باید حذف بشه اولا اینکه این سهمیه ها اصلا تاثیری انچنانی که طرف بشه مثلا ۲۰هزار با سهمیه بشه ۵۰۰ اصلا این خبرا نبود و نیست شما ها کلا دنبال بهونه هستید اگه هم کنکور حذف بشه فردا میان میگن چرا حذف شد اگه هم حذف نشه باز دنبال یه بهونه هستین همش بهونه میارین به جای این بهونه اوردن بشینید تلاش کنید نه بهونه بیارید چون اون کسی که به خودش زحمت نمیده همش دنبال بهونه هست .

    • ایران ارسالی در

      سلام و احترام
      خطاب به اون کسایی که میگن سهمیه هارو باید حذف بشه اولا اینکه این سهمیه ها اصلا تاثیری انچنانی که طرف بشه مثلا ۲۰هزار با سهمیه بشه ۵۰۰ اصلا این خبرا نبود و نیست شما ها کلا دنبال بهونه هستید اگه هم کنکور حذف بشه فردا میان میگن چرا حذف شد اگه هم حذف نشه باز دنبال یه بهونه هستین همش بهونه میارین به جای این بهونه اوردن بشینید تلاش کنید نه بهونه بیارید چون اون کسی که به خودش زحمت نمیده همش دنبال بهونه هست .

      • هانا بانو ارسالی در

        کی گفته تاثیر نداره؟ اصلن چرا باید وجود داشته باشه ک بخواد تاثیر گذار باشه یا نباشه ؟ کنکور ینی برقراری عدالت نه سنجیدن سهمیه ها

    • ABRTMSY ارسالی در

      وقتی کسی با علاقه خودش وارد یک دانشگاهی که دوست داره ميشه تمام تلاشش رو می کنه که عالی باشه به نظر من کنکور هست،که استعداد ها رو ناپدید میکنه چون دیگه کسی شغلی رو که دوست داره به دست نمی یاره و انگیزه ای برای تلاش در اون شغلی که قبول شده نداره

    • مغنیه ارسالی در

      کاش افرادی که تخصص دارند نظر بدهند

    • ناشناس ارسالی در

      با احترام،امام جمعه ی عزیز خودتون بیاید کنکور بدین تا متوجه بشین فقط به استعداد افراد بستگی نداره.پول،شرایط خانوادگی و شهری، امکانات، تبعیضات جنسیتی و سهمیه ها،دسترسی های مختلف،استرس و فشار بیش از حد تصور و آسیب‌های روانی مخربش و مخصوصا الان که آموزش به صورت مجازی و بی کیفیت بوده و خیلی ها مجبور به پرداخت هزینه های بسیار بالا برای کلاسهای خصوصی آنلاین وحضوری هستن‌ درصورتی که عده ی زیادی هم هستن که چه بسا استعداد کافی دارن اما از پس هزینه ها برنمیان...همه ی اینا بی عدالتی رو افزایش داده و کنکور سالهاست جدا از استعداد و توانایی واقعی افراده.لطفا شما بیاید کنکور بدین تا متوجه بشین چرا باید برداشته بشه.
      از طرف یک دانش آموز کنکوری مناطق محروم.

    • ناشناس ارسالی در

      وضعیت اقتصادی و موقعیت شغلی مهمتره از کنکور الان
      من خودم امسال کنکور دارم و معدل 1 مدرسه نمونه هستم ولی بخاطر اینکه شغل مناسبی برای رشته ادبیات نیست
      مجبورم برم یه رشته که پول داشته باشه
      درصورتی که من واااقعا علاقه ام رو میخوااام😭

    • یلدا ارسالی در

      برادر شما برو یک نگاهی به کارنامه های سهمیه ای کنکور ۱۴۰۰دبنداز میفهمی کسی که زیست رو ۱۴ درصد زده و ادبیات رو منفی،اصلا استعداد حداقل پزشکی خوندن نداره شما ها دارین مردم رو میکشین دارین نسل کشی میکنید نسل جوون رو که ما باشیم الان میکشید ی عده رو هم چند سال بعد که این پزشکای بی سواد رو مسئول جون مردم کردید میکشید

    • فاطمه فردوسی ارسالی در

      سلام.اخه چطور اینقدر در این کشور باید استرس ونبودن عدالت برای کسانی که حتی استعداد درخشان هستند ظام تجویز می کنید اصلا شما که چنین چیزی را بدون در نظر گرفتن سطح علمی و نداشتن هیچ اطلاعی ازنظارت بر دانش اموزان ودانشجویانی که تمام جوانی وعمرشون را در راه تحصیل علم صرف می کنند اینقدر با بی خیالی چنین حرفی می زنیدهرفردی که خودش مدونه از عهده کنکور براید دنبال استعداد دیگری برود مگر جامعه فقط منوط به کنکورهست؟اصلا کنکور دادن ان هم بالاجبار ای کاش امسال دیگر برمیداشتید حتما خبر از استرس وخودکشی جوانان به خاطر ترس قبول نشدن درکنکر جان خود را از دست داده اند جرم ما چیس؟اگر ادامه تحصیل در رشته ی موردعلاقه جرم محسوب میشود نفس کشیدن هم غیرقانونی می باشدهمه چیز درحال عوض شدن می باشد به جز برداشتن این کنکور لعنتی از مسئولین محترم خواهشمندیم دراین سال که کشور دربحران کرونا افسرده وداغدار شدند با این که واقف هستیم تصویب ان خیلی سخت است در حذف این مورد تلاش خودرا بیشتر نمایند کاش کمی به فکر شرکت کنندگانی که درمناطق محروم هستن بودید یا کسانی که بیماری هایی که استرس برای انها مضرهستند وگرسنه چیزهایی که دوست دارند بخرند رافقط پشت ویترین می بینند فراگیران بدسرپرستوهزاران مشکل خواهش می کنیم اجازه دهید کشورمان از نظر علمی رشدکندکنکور تمامی افراد مستد وخبره راقربانی میکند .انسانم ارزوست

    • .... ارسالی در

      مرسی از نظر خیلی عادلانه ومنطقیتون واقعااااا😐😐

    • زهرا ارسالی در

      ایشون فقط یه طرفه به قضیه نگاه می کنند ،به دلیل اینکه کنکور ما جوری هست که دانش آموزان بدون هزینه برای کتاب تست و کلاس های آموزشی به هیچ عنوان نمی تونند قبول بشند ،همچنین مدارس خیلی سطح پایین تدریس می کنند ،سن دانش آموزان هم دراین مقطع اصلا آمادگی این حجم از فشار و استرس را نداره،چه طور بقیه کشور ها که کنکور ندارند انقدر از لحاظ علمی بالا میشند؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      چی شد نظرم رو انعکاس ندادید.نکنه برای دادن نظر هم باید کنکور بدیم.

    • ناشناس، ارسالی در

      حاجی اقا ،خداوند بزرگ انسان بی استعداد خلق نمی کند ،،جامعه انسانهار ا ب بد ختیی یا خوشبختی وژن خوب مجزا میکند،

    • صحرا ارسالی در

      چرا تو همهههههههههههه چی دخالت میکنن...
      خدایا خسته شدیم بسه دیگه.

    • مهدی ارسالی در

      الان شما خیلی استعداد داشتی و ما خبر نداشتیم.یا امثال برکت که شما ازش تعریف میکردی خیلی انسان شریفیه که ما خبر نداریم.یا بدتر از همه اینا مشفقیا که با کمک برکت سرپرست دوومیدانی سپاهان گذاتشتین با لاوی ، خیلی استعداد بود یا مدرکه درسی ای داشته که ما خبر نداریم،جای تاسف دار این وضعیت نابسامان

    • دهخدا ارسالی در

      سهمیه های ناعادلانه باعث ورود افراد بی استعداد به دانشگاه وسرخورده شدن جوانان بااستعداد ودرس خوان شده است بی عدالتی تا کجا .

    • هانا ارسالی در

      باسلام من با نظر امام جمعه شهرم موافق هستم منتهی بشرطی که سهمیه ایثارگران هم برداشته بشه چراکه فقط این سهمیه ایثارگران باعث بی استعداد بودن دانشجویان میشود
      اگرکنکور هم برداشته شود در نهایت دانش اموزان با معدل وارد دانشگاه شده و بازهم این سهمیه ایثارگزان در ورودشان ب دانشگاه موثر خواهد بود
      و درآخر،به جای برداشتن کنکور سهمیه ایثارگران را حذف کنید و عدالت را بین دانش اموزان رعایت کنید

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی باید تو هر کاری دخالت کنی

    • رضا ارسالی در

      این آقا رو چه حسابی نظر میدهند؟
      متخصص که نیستند... هستن؟
      اگه اینجوریه سهمیه های رزمنده ها را هم بردارید تا کسی الکی جراح و متخصص نشه با جون مردم بازی کنه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه