ارسال به دیگران پرینت

اردوگاه پناهجویان در جنوب شرقی بنگلادش

وقوع آتش سوزی در اردوگاه مسلمانان روهینگیا+ویدئو

هزاران مسلمان روهینگیا پس از آتش سوزی بخش‌هایی از اردوگاه پناهجویان در جنوب شرقی بنگلادش بی‌خانمان شدند

وقوع آتش سوزی در اردوگاه مسلمانان روهینگیا+ویدئو

هزاران مسلمان روهینگیا روز یکشنبه پس از آتش‌سوزی بخش‌هایی از اردوگاه پناهجویان در جنوب شرقی بنگلادش بی‌خانمان شده اند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «الجزیره» حدود ۸۵۰.۰۰۰ نفر از مسلمان روهینگیا که بسیاری از آنها از سرکوب نظامی سال ۲۰۱۷ در میانمار فرار کرده‌اند اینک در اردوگاه‌ها در منطقه مرزی «کاکس بازار» در بنگلادش زندگی می‌کنند.

«کامران حسین» سخنگوی پلیس بنگلادش که ریاست امنیت اردوگاه پناهجویان را بر عهده دارد، گفت: «حدود ۱۲۰۰ خانه در آتش سوخت».

او گفت که آتش از اردوگاه ۱۶ شروع شد و در پناهگاه‌های ساخته شده از  چوب بامبو و برزنت به جریان افتاد و بیش از ۵۰۰۰ نفر را بی‌خانمان کرد. وی افزود که آتش در ساعت ۱۶:۴۰  به وقت محلی آغاز شد و تا حدود  دو  ساعت تحت کنترل قرار گرفت.

«محمد شمسود دوزا» یک مقام دولتی بنگلادش که مسئول امور پناهندگان است، گفت که نیروهای بخش امداد آتش را کنترل کرده‌اند. وی افزود که علت آتش سوزی مشخص نشده است. آتش سوزی دیگری یکشنبه گذشته در مرکز درمان کووید-۱۹ پناهندگان در یک اردوگاه پناهجویان دیگر در این منطقه رخ داد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

بنگلادش به دلیل پذیرش پناهندگانی که از مرز میانمار گریخته اند مورد تحسین قرار گرفته اما موفقیت چندانی در برپا کردن خانه های دائمی برای آنها نداشته است.

پناهندگان روهینگیا سال‌هاست که برای جستجوی پناهگاه به کشورهایی مانند مالزی، تایلند و اندونزی سفر کرده‌اند. ماه گذشته، اندونزی به یک قایق مملو از پناهجویان روهینگیا که در سواحل این کشور سرگردان شده بودند، پناه داد.

چندی قبل نیز بارش‌های شدید در بنگلادش به سیلاب‌های عظیم و رانش‌ زمین در این کشور تبدیل شد  و هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا در اردوگاههای جنوب شرقی این کشور را آواره کرد.

 

حجم ویدیو: 3.21M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17
منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه