ارسال به دیگران پرینت

علیرضا ابوالفضلی:

تاثیر معجزه آسای گلاب بر روی پوست

متخصص طب سنتی گفت:شستن صورت با گلاب باعث جلوگیری از چروک پوست می‌شود.

تاثیر معجزه آسای گلاب بر روی پوست

علیرضا ابوالفضلی، متخصص طب سنتی در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم، گفت: اولین مشکلی که در بحث پوست بسیاری درگیر آن هستند چروک، آکنه، کک و مک، لک و جوش است. سیاهی زیر چشم یا افتادگی عضلات صورت هم از دغدغه‌های افراد است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی آزمایش کبد بدهید؛ چون اختلال آنزیمی، کبد چرب و کبد بیش از حد گرم روی پوست و مو تاثیر بسیار داشته و باعث شل شدن عضلات صورت می‌شود و پوست صورت چروک می‌شود. ریزش موی شدید و لک‌های قهوه‌ای و سیاه و یا کک و مک می‌تواند متاثر از کبد باشد.

وی تصریح کرد: به علاوه کبد بحث اعصاب و روان نیز در مشکلات پوست و مو تاثیر دارد. اعصاب نا آرام ریزش مو را زیاد کرده، صورت را چروک و کک و مک را زیاد می‌کند.

ابوالفضلی با اشاره به بحث سلامت اعصاب و روان، افزود: یک بحث مقوله استرس یا اضطراب‌هایی است که تبدیل به استرس می‌شود و ناشی از دغدغه مندی‌های زیاد در طول روز است و بحث دیگر این است که در طول روز به چه چیزی فکر می‌کنیم و آیا این مسائل مثبت هستند یا منفی. بحث پوست و مو به شدت از اعصاب و روان و افکار منفی تاثیر می‌گیرند.

وی ادامه داد:اگر بعد از آزمایش متوجه شدیم مشکل جسمی نداریم برای داشتن پوستی شاداب توصیه می‌شود روزی ۴ بار با گلاب صورت مان را بشوییم که در بازه زمانی یک ماه تا چهل روز منافذ پوست را باز کرده و رطوبت را به پوست می‌رساند که از چروک جلوگیری می‌کند. ماسک شوید و بابونه به ویژه برای خانم‌ها توصیه می‌شود؛ به طوری که به صورت خمیر در آورده و آن را به مدت ده شب استفاده کنیم. آرد گندم و سرکه انگبین به صورت ماسک نیز می‌تواند ضد چروک باشد.

وی بیان کرد: خوردن سبزی‌ها به ویژه سبزی خرفه نیز توصیه می‌شود. سبزی خرفه موسوم به سبزی حضرت زهرا (س) است و بسیار باعث شادابی پوست می‌شود و سبزی قابل دسترسی است. حذف شیرینی‌جات مصنوعی از ملزومات جدی برای شادابی پوست است. یکی از بزرگترین سموم برای پوست شیرینی‌جات مصنوعی است.

این متخصص طب سنتی اظهار داشت:کسانی که ریزش مو دارند از شامپو‌های تبلیغاتی که برای ریزش مو است استفاده نکنند؛ چون تاثیر چندانی ندارد و گاهی درباره گیاهی بودن آن‌ها حقیقت بیان نمی‌شود.

ابوالفضلی متذکر شد: از شامپو و صابون گیاهی استفاده شود؛ همچنین فرد می‌تواند عسل و روغن زیتون یا عسل و روغن بادام تلخ را به مو زده و به مدت نیم ساعت صبر کرده و به حمام برود، در حمام به صورت نشسته دوش بگیرد، چون سرپا دوش گرفتن باعث ریزش موی بیشتر می‌شود.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: همچنین سدر، ختمی، حنا و مورد ترکیبی است که اگر ده دقیقه روی سر فرد بماند و در این فرایند پنج الی شش هفته تکرار شود می‌تواند از ریزش مو جلوگیری شود.

وی افزود: در گذشته در حمام‌ها خیلی کار‌ها انجام می‌شد از جمله کیسه کشیدن، مشت و مال که باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود. کیسه کشی هفته‌ای یک نوبت به همراه روشور باعث باز شدن منافذ پوستی و از بین رفتن چربی مازاد بدن می‌شود.

این متخصص طب سنتی گفت: کک و مک‌های وراثتی و جای جوش و آکنه با مخلوط سرکه سیب و پودر سیاهدانه و یا پوست خیار و سرکه سیب خیلی سریع از بین می‌رود که باید در بازه زمانی یک ماه تا چهل روز در آن مداومت صورت گیرد.

 

 

 

فواید درمانی و شگفت انگیز گلاب

گلاب از عرقیات است که از خاصیت درمانی بسیاری برخوردار است، در ادامه با تمام خواص گلاب برای زیبایی، سلامت بدن، درمان بیماری ها و تمام آنچه باید درباره گلاب بدانید آشنا خواهید شد.

فواید درمانی و شگفت انگیز گلاب
 

گلاب به مایعی است که از تقطیر گل محمدی به دست می آید. فصل بهار بهترین زمان برای چیدن گل محمدی و تهیه گلاب از آن می باشد. گلاب رایحه ی خوشی دارد و از آن در صنعت عطرسازی استفاده می شود. گلاب علاوه بر صنعت عطرسازی، فواید درمانی بسیاری دارد و دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی، ضد درد، ضد تشنج، ضد برونشیت و… می باشد. در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک شما را با انواع گلاب، طبع آن و تمامی خواص شگفت انگیز گلاب برای درمان بیماری ها و زیبایی آشنا می کنیم.

گلاب

 

انواع گلاب

گلاب سنگین (درجه یک) :

 

در 100 میل لیتر از این گلاب 35 میلی گرم اسانس وجود دارد.

 

گلاب سبک (درجه دو) :

در100 میلی لیتر از این گلاب 15 میلی گرم اسانس وجود دارد.

 
 
 

گلاب دو آتشه :

برای تهیه گلاب دو آتشه پس از یکبار تقطیر و گلاب گیری روی گل های دیگ، گلاب به دست آمده قبلی را می ریزند

 

گلاب سه آتشه (سه گل ) :

برای تهیه گلاب سه آتشه بر روی گلاب دو آتشه گل تازه ریخته و دوباره تقطیر می کنند.

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه