ارسال به دیگران پرینت

در آستانه برگزاری نشست با روسیه؛

ناتو: درباره اصل عضویت گیری خود مصالحه نمی کنیم

دبیرکل ناتو مدعی شد که این پیمان نظامی به طور یکجانبه به خواسته های روسیه تن نمی دهد و از حق عضویت شرکای خود چشم پوشی نمی کند.

ناتو: درباره اصل عضویت گیری خود مصالحه نمی کنیم

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بعد از برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه این پیمان، مدعی شد که ناتو اهل مصالحه درباره اصل عضویت گیری خود نیست.

در حالی که روسیه عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو را خط قرمز خود عنوان کرده است، استولتنبرگ مدعی شد که این بلوک نظامی تحت هیچ شرایطی اصول بنیادین خود را قربانی نخواهد کرد و هر کشوری حق انتخاب متحدان دفاعی خود را دارد.

وی همچنین مدعی شد که ناتو نمی تواند برای برآورده کردن میل روسیه، متحدان درجه دو برای خود خلق کند.

استولتنبرگ در توضیح این ادعا افزود: آماده تعامل با روسیه در مبحث کنترل تسلیحات متعارف و هسته ای هستیم اما تعامل باید متقابل باشد و این با تحمیل محدودیت های یکجانبه فرق دارد. نمی توانیم به وضعیتی تن دهیم که در آن اعضای درجه دومی داریم که در قالب پیمان ناتو اجازه محافظت از آنها را نداریم.

وی همچنین مدعی شد که تحکیم قوای نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین ادامه دارد حال آنکه مسکو می گوید اغلب نیروها بعد از انجام رزمایش های معمول در غرب کشور، به پایگاه های خود بازگشته اند.

شورای ناتو-روسیه چهارشنبه این هفته نشستی برگزار خواهد کرد حال آنکه روز دوشنبه هم ژنو میزبان نشست روسیه-آمریکا درباره تضمین های امنیتی است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه