ارسال به دیگران پرینت

لیگ قهرمانان آسیا

سرخابی‌ها دستی‌دستی از آسیا حذف شدند!

وزارت ورزش این روزها در تلاش است استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند.

سرخابی‌ها دستی‌دستی از آسیا حذف شدند!

خصوصی‌سازی سرخابی‌های پایتخت یکی از تاریخی‌ترین وعده‌های ورزش ایران است که از دولتی به دولت دیگر و از وزیری به وزیر دیگر منتقل شده است. در چند سال اخیر وزرای ورزش بارها وعده خصوصی‌سازی این دو باشگاه پرطرفدار را داده‌اند ولی در عمل اتفاق خاصی رخ نداده و این دو باشگاه هم‌چنان مانند گذشته دولتی هستند.

اوج این وعده‌ها در زمان وزارت مسعود سلطانی‌فر بود که او چندین تاریخ مختلف برای خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس و عرضه آن‌ها در بورس مشخص کرد ولی وزارت او هم تمام شد و اتفاق جدیدی رخ نداد. سلطانی‌فر ۲۶ اسفند سال ۱۳۹۶ اعلام کرده بود استقلال و پرسپولیس تا پایان سال ۱۳۹۷ خصوصی خواهند شد اما سال ۱۴۰۰ هم رو به پایان است و هنوز این وعده تاریخی عملی نشده است.

عدم خصوصی‌سازی سرخابی امسال باعث دردسر بزرگی شده و به حذف این دو تیم از لیگ قهرمانان آسیا ختم شد. یکی از مهم‌ترین ایرادات AFC از دو تیم مالکیت مشترک و دولتی آن‌ها بود. موضوعی که قرار شد موقتا با انتقال آن‌ها به وزارت صنعت، معدن، تجارت و دارایی حل شود اما این هم راهکار دائمی نبود چون مشکل دولتی بودن دو باشگاه هم‌چنان وجود دارد. همین باعث شد که AFC گول این راه حل مقطعی را نخورد!

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه