ارسال به دیگران پرینت

آلمان:

فرصت زیادی برای احیای برجام باقی نمانده است

وزیر خارجه آلمان مدعی شد که فرصت زیادی بر احیای توافق هسته‌ای باقی نمانده است.

فرصت زیادی برای احیای برجام باقی نمانده است

به گزارش ایسنا به نقل از نشنال‌پست، آنالنا بربوک - وزیر خارجه جدید آلمان - روز چهارشنبه در اظهاراتی مدعی شد که ایران تاکنون اعتماد زیادی را تلف کرده است و فرصت زیادی برای احیای توافق هسته‌ای باقی نمانده است.

 

 

 

پیشرفت مذاکرات احیای برجام

فعل و انفعلات جدید در دور هشتم مذاکرات وین

«این بار هم عربستان سعودی خودش را بخشی از مسئله می‌داند و هم امریکایی‌ها بر خلاف دوران اوباما، این بار علاقه‌مند هستند که موضوع را با هماهنگی عربستان سعودی، اسرائیل، کره جنوبی و طرف‌هایی که به نوعی در قضیه برجام ذی نفع هستند، پیش ببرند. این‌ها هم در همین چارچوب است. حال بعضی ممکن است در جهت مثبت باشد مثل کره جنوبی و بعضی هم مثل اسرائیل می‌خواهند فشار بیاورند که خواسته‌های امریکا کاهش پیدا نکند و منافع آنان هم حفظ شود.»

 فعل و انفعلات جدید در دور هشتم مذاکرات وین
 

«این بار هم عربستان سعودی خودش را بخشی از مسئله می‌داند و هم امریکایی‌ها بر خلاف دوران اوباما، این بار علاقه‌مند هستند که موضوع را با هماهنگی عربستان سعودی، اسرائیل، کره جنوبی و طرف‌هایی که به نوعی در قضیه برجام ذی نفع هستند، پیش ببرند. این‌ها هم در همین چارچوب است. حال بعضی ممکن است در جهت مثبت باشد مثل کره جنوبی و بعضی هم مثل اسرائیل می‌خواهند فشار بیاورند که خواسته‌های امریکا کاهش پیدا نکند و منافع آنان هم حفظ شود.»

مدیر کل پیشین خاورمیانه در وزارت خارجه، معتقد است واکنش مثبت مقامات دولت آمریکا نشان از پیشرفت مذاکرات احیای برجام است.

 

قاسم محبعلی  در تحلیل خود از دور هشتم مذاکرات وین، عنوان کرد: «به نظر می‌رسد یک سری فعل و انفعلات جدید صورت گرفته و یک پیشرفت‌هایی از نگاه دو طرف حاصل شده است. هم نقش کاری که روس ها دارند انجام می‌دهند و هم واکنش مثبت امریکایی‌ها نشان می‌دهد که گویا قدم‌هایی برای پیشرفت و تفاهم صورت گرفته است.»

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه