ارسال به دیگران پرینت

مایک پامپئو

اسرائیلی‌ها درباره ایران نگرانی دارند | درخواست مایک پمپئو برای حفاظت ازخودش

مایک پمپئو که در دولت دونالد ترامپ رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سپس وزیر خارجه این کشور بود، در یک مصاحبه تازه خواستار حفاظت خودش و دونالد ترامپ در برابر «تهدیدات ایران» شد.

اسرائیلی‌ها درباره ایران نگرانی دارند | درخواست مایک پمپئو برای حفاظت ازخودش

مایک پمپئو که در دولت دونالد ترامپ رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سپس وزیر خارجه این کشور بود، در یک مصاحبه تازه خواستار حفاظت خودش و دونالد ترامپ در برابر «تهدیدات ایران» شد.

با گذشت ساعاتی پس از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، یک مقام ارشد آمریکایی دخیل در شهادت فرمانده سابق نیروی قدس درباره امنیت خود و رئیس‌جمهور سابق آمریکا ابراز نگرانی کرد.

مایک پامپئو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز از اقدام تروریستی واشنگتن در حمله سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ به سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخت و از دولت جو بایدن خواست که از او و دیگر آمریکایی‌ها حفاظت کند.

 این سیاستمدار آمریکایی که در دولت دونالد ترامپ سابقه انجام اقدامات ضد ایرانی و خصمانه زیادی را در کارنامه خود دارد، در این مصاحبه به سخنرانی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

 

این سیاستمدار آمریکایی خطاب به شان هنیتی ادعا کرد: «متاسفانه تهدیدهای زیادی در مناطق مختلف جهان (علیه آمریکا) وجود دارد و شما درباره تهدیداتی که از ایران نشأت می‌گیرد، درست گفتید، این تهدیدات بی سابقه است، شما یک کشوری دارید که بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است و کشوری بسیار توانمند است، آنها می‌گویند که می‌خواهند تک تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است».

وزیر خارجه دولت سابق آمریکا که بارها از حمله تروریستی این کشور علیه سپهبد شهید سلیمانی دفاع کرده است، بار دیگر از این اقدام و در دفاع از توصیه‌هایش به ترامپ برای انجام این حمله صحبت کرد

مایک پامپئو به شبکه فاکس نیوز گفت: «درباره (عملکرد) دولت سابق، من حتی یک چیز را هم درباره توصیه‌های انجام شده به رئیس‌جمهور عوض نمی‌کردم چرا که ما داشتیم از ایالات متحده دفاع می‌کردیم و مردم آمریکا را امن نگه می‌داشتیم، قاسم سلیمانی به طور فعالانه در حال توطئه علیه آمریکا بود و ما اقدام نظامی قانونی انجام دادیم تا مطمئن شویم که هیچ آمریکایی کشته نشود، این یک تصمیم خوب بود».

وی در ادامه خطاب به دولت جو بایدن افزود: «حالا رهبری سیاسی در آمریکا این مسئولیت را دارد که تک تک آمریکایی‌ها را در قبال تهدیدات ایران امن نگه دارد. این را دیدیدم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعا (برای حفاظ از ترامپ و من) مسئولیت دارد».

مجری شبکه جمهوری‌خواه فاکس نیوز در ادامه این مصاحبه، به شدت به عملکرد جو بایدن و مواضع خارجی دولت او تاخت و علیه سیاست خارجی روسیه و چین به ویژه در قبال اوکراین و تایوان اتهام‌های تندی وارد کرد.

شان هانیتی در مصاحبه با مایک پامپئو مدعی شد که بعد از مسابقات المپیک زمستانی پکن، چین برای الحاق تایوان به خود، به این جزیره حمله نظامی خواهد کرد و از وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ سوال کرد: «آقای وزیر خارجه آیا من اشتباه می‌کنم؟».

مایک پامپئو در جواب به این سوال گفت: «شان! من فکر می‌کنم این احتمال وجود دارد اینها همه وقایعی هستند که به هم مرتبطند؛ اینها به ایده مرکزی این دولت (دولت بایدن) مرتبط هستند، دولتی که آماده دفاع کردن از موضوعاتی که بیشترین اهمیت را برای امنیت آمریکا دارد، نیست... ما در چهار سال (دولت ترامپ) با (سیاست) "اول آمریکا" این را نشان دادیم، ما به چینی‌ها به طور واضح گفتیم که (در صورت حمله به تایوان) بهایی واقعی پرداخت خواهند کرد. من فکر می‌کنم (اگر دولت ترامپ بود)، ولادیمیر پوتین رفتاری را که الان دارد انجام می‌دهد، انجام نمی‌داد، ارعاب و فشار علیه اروپا و غرب، اعزام نیروهای نظامی در امتداد مرز اوکراین... من امیدوارم که رئیس‌جمهور بایدن متعهد به حفاظت از منافع آمریکا در همه جا باشد اما گمانم این است که رهبران سراسر جهان اینطور فکر نمی‌کنند، آنها قضایای افغانستان را دیدند... من امیدوارم که این دولت (دولت بایدن) بازدارندگی را که ما در چهار سال (ریاست جمهوری ترامپ) ایجاد کردیم، احیا کند».

وزیر خارجه پیشین و عضو اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه این مصاحبه به یک سوال شدیدا ضد ایرانی و بی اساس مجری فاکس نیوز درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد و به مذاکرات وین اشاره کرد.

مایک پامپئو مدعی شد: «هر چه قدر آمریکا ضعیف تر شود ما شاهد نشان دادن مماشات بیشتر خواهیم بود. همین حالا که داریم صحبت می‌کنیم، (دولت بایدن) به میز مذاکرات وین رفته تا با ایرانی‌ها مذاکره کند تا به توافق مزخرف برجام برگردند».

وی که روابط بسیار تنگاتنگ و نزدیکی با مقام‌های مختلف رژیم صهیونیستی دارد و بعد از پایان دولت ترامپ هم به فلسطین اشغالی سفر کرده است، درباره موضع تل‌آویو در قبال مذاکرات وین و برجام اظهارنظر کرد.

مایک پامپئو در صحبت با شان هنیتی و مخاطبان شبکه فاکس نیوز ادعا کرد: «من به شما اطمینان می‌دهم که اسرائیلی‌ها درباره این موضوع (مذاکرات وین با هدف احیای توافق هسته‌ای برجام) نگرانی دارند، درباره اینکه ایران به سلاح اتمی دست یابد، آنها می‌دانند که ضعف، تهدیدی واقعی برای اسرائیل خواهد بود و شما ممکن است شاهد یک هلوکاست باشید... شان! ما نباید این موضوع را در قبال ونزوئلا و کوبا هم فراموش کنیم و به این ترکیب باید چین، ایران و روسیه را هم اضافه کنیم چرا که ما در همین نیمکره خودمان شاهد تهدیدات هستیم، ما به انجام اقداماتی که دولت ترامپ برای حفاظت از آمریکا انجام داد، نیاز داریم و من امیدوارم که این دولت (دولت جو بایدن) شروع به نشان دادن یک عزم و توانمندی واقعی بکند».

 

مذاکرات وین | پرونده هسته‌ای ایران | مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا | کرونا

وزیر خارجه اسراییل: در تلاشیم تا بر متن توافق احتمالی در وین اعمال نفوذ کنیم | واکنش امیرعبداللهیان: شتر در خواب بیند پنبه دانه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه اسراییل، با بیان این‌که با اقتدار و عقلانیت از حقوق، منافع و‌ پیشرفت ملت دفاع می‌کنیم، تصریح کرد: صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد. «یائیر لاپید» وزیر خارجه اسراییل گفته بود این رژیم در تلاش است تا بر متن توافق احتمالی اعمال نفوذ کند.

وزیر خارجه اسراییل: در تلاشیم تا بر متن توافق احتمالی در وین اعمال نفوذ کنیم | واکنش امیرعبداللهیان: شتر در خواب بیند پنبه دانه
 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در توئیتی به اظهارات بی اساس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات جاری در وین واکنش نشان داد.

وی در این باره نوشت: اظهارات آشفته وزیر خارجه رژیم جعلی اسرائیل در قبال ملت بزرگ ایران، مصداق این ضرب المثل معروف ایرانی است که« شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه».

 

وزیر خارجه افزود: با اقتدار و عقلانیت از حقوق ، منافع و‌ پیشرفت ملت دفاع می‌کنیم.

 

امیرعبداللهیان تصریح کرد: صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد.

 

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با بیان این‌که این رژیم مخالف توافق خوب کشورهای غربی با ایران نیست، گفت این رژیم در تلاش است تا بر متن توافق احتمالی اعمال نفوذ کند.

 

وی پیش از این نیز ایران را نه فقط مشکل این رژیم، بلکه تمام جهان خوانده و بار دیگر خواستار توقف کل ساختار برنامه هسته‌ای ایران شده بود.

گفتنی است دور هشتم مذاکرات وین دیروز (دوشنبه) ۱۳ دی ماه با رایزنی‌های دوجانبه و سه جانبه در هتل کوبورگ شهر وین از سر گرفته شد. علی باقری و هیأت همراه بدین منظور دیروز وارد وین شدند.

 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی دیروز ۱۳ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین و این که برخی رسانه های غربی گفته‌اند ممکن است به توافق نهایی برسیم نیز اظهار داشت: در بحث گفت‌وگوها در وین باید تاکید کنم در وین هستیم که اول از همه مطمئن شویم که منافع رفع برجامی ملت ایران تامین شود. الان بسیار زود است که بتوانیم قضاوت کنیم که آمریکا و سه کشور اروپایی با این دستورکار واقعی آمدند که متعهد شوند به تمامی ابعاد رفع تحریم. توافق‌هایی را در دور هفتم داشتیم و در چند روز اول دور هشتم پیشرفت‌هایی را داشتیم و این منوط به این است که ببینیم طرف مقابل با جدیت وارد می شود.

وی ادامه داد: ما در چهار حوزه تحریم، هسته‌ای، تضمین و راستی آزمایی پیشرفت‌هایی را داشتیم در برخی حوزه‌ها بیشتر و در برخی حوزه ها کمتر. امروز روزی است که طرف‌های مقابل باید تعهد خود را نشان دهند و نشان دهند در حوزه هایی که کمتر پیشرفت داشتیم مثل حوزه رفع تحریم‌ها یا حوزه تضمین‌ها و راستی آزمایی می‌توانیم پیشرفت‌هایی داشته باشیم.

 

خطیب‌زاده همچنین گفت: ما هیچ ضرب الاجل ساختگی را نمی‌پذیریم و امیدواریم خودشان هم به آن ضرب الاجل‌های ساختگی باور نکنند. بیایند برای یک تفاهم خوب برسیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • لبیک یا حسین (ع) ارسالی در

      بی صبرانه منتظر فرمان انتقام هستم. اگر دستم به شما برسد تک تک شما را زنده زنده در آتش می سوزانم تا جهان از وجود نحس شما پاکیزه شده و به آرامش برسد.

    • مظفر ارسالی در

      آقای پائولو تو و ترامپ ارزش یک انگشت سردار شهید سلیمانی دارید اگر شما ها را بکشند حق و حقوق یک انگشت سلیمانی گرفته می‌شود غرامت بقیه پیکر مطهر شهید کل آمریکا است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه