ارسال به دیگران پرینت

استخراج‌کنندگان رمزارز از نیروگاه‌های تجدیدپذیر استفاده کنند

وزیر نیرو: مشترکان صرفه‌جویی کنند پاداش خواهند گرفت

مشترکانی که مصارف بیش از الگو دارند تا میزان سطح الگو تعرفه برق آنها مانند قبل محاسبه خواهد شد و بیشتر از الگو به طور پلکانی این نرخ‌ها رشد می‌کند.

وزیر نیرو: مشترکان صرفه‌جویی کنند پاداش خواهند گرفت

وزیر نیرو گفت: مشترکانی که دراوج بار تابستانی بیش از سطح الگوهای تعیین شده مصرف برق، صرفه‌جویی کنند مشوق‌هایی به میزان ۲ برابر نرخ خرید تضمینی برق دریافت خواهند کرد.

«علی‌اکبر محرابیان» در پاسخ به ایرنا افزود: اوج بار تابستانی حدود یک ماه است و اگر مشترکی در این یک ماه رعایت کند نه تنها قبض رایگان دریافت خواهد کرد بلکه به میزانی که صرفه‌جویی کرده و به نرخ ۲ برابر خرید تضمینی برق پاداش خواهد گرفت و می‌تواند پول خود را به طور نقد از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) دریافت دارد.

وی ادامه داد: بر اساس بندهای تبصره هشت قانون بودجه ۱۴۰۰ تکالیفی برای تأمین برق پرمصرف‌ها به طور غیر یارانه‌ای تعیین شده بود که بر اساس آن آیین‌نامه‌ای هفته گذشته در هیات دولت به تصویب رسید که بر اساس این آیین‌نامه مصرف‌کنندگانی که تا سطح الگو مصرف می‌کنند هیچ‌گونه اضافه نرخ نخواهند داشت.

وزیر نیرو گفت: همچنین اگر مشترکان در ماه‌های گرم سال اقدام به صرفه‌جویی کنند با نرخ خرید تضمینی برق تشویق می‌شوند و اگر در اوج بحرانی مصرف برق که در تابستان ما حدود یک ماه است اقدام به صرفه‌جویی کنند با نرخ ۲ برابر خرید تضمینی برق مورد تشویق قرار می‌گیرند.

محرابیان ادامه داد: همچنین پیش‌بینی‌شده مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند تا میزان نیمی از الگوی مصرف آنها به طور رایگان محاسبه شود.

وی درباره پرمصرف‌ها نیز خاطرنشان کرد: مشترکانی که مصارف بیش از الگو دارند تا میزان سطح الگو تعرفه برق آنها مانند قبل محاسبه خواهد شد و بیشتر از الگو به طور پلکانی این نرخ‌ها رشد می‌کند.

استخراج‌کنندگان رمزارز از نیروگاه‌های تجدیدپذیر استفاده کنند

وزیر نیرو بر ضرورت ساماندهی مصرف برق استخراج‌کنندگان رمز ارز تاکید کرد و گفت: برای این موضوع آیین‌نامه‌ای تقدیم هیات دولت شده که مصوبه اولیه آن در کمیسیون اخذ شده و در مرحله طرح در دولت است و بر اساس این آیین‌نامه در واقع امکان تأمین برق کسانی که اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند به چند روش فراهم شده که یکی از این روش‌ها استفاده از برق نیروگاه تجدیدپذیر است.

محرابیان ادامه داد: این افراد اگر نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند امکان اتصال به شبکه برای آنها فراهم خواهد شد البته روش‌های دیگر پس از تصویب در دولت اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، پنجم دی‌ماه اعضای دولت به ریاست «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری با استناد به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای حکم مندرج در بند (ی) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین و اجازه اجرای آن از اول بهمن را صادر کرده است.

آیین‌نامه تعرفه برق به این معنا نیست که از وسایل برقی به طور کلی استفاده نکنیم، بلکه می‌تواند به معنای استفاده هدفمند و مؤثر از وسایل برقی باشد.

طبق مصوبه هیات دولت، مشترکانی که زیر الگوی مصرف تعیین شده برای هر منطقه برق مصرف می‌کنند، مشمول هیچ افزایش قیمتی نشده و همچنان برق یارانه‌ای را دریافت می‌کنند؛ اما مشترکانی که به مصرف بالای خود در خارج از مرز الگوی مصرف ادامه دهند، بیش از یک تا ۱.۵ برابر الگوی مصرف در ماه باید ۱.۵ برابر هزینه تأمین برق برای هر کیلووات ساعت بپردازند، همچنین برق مصرف شده بین ۱.۵ تا دو برابر الگو معادل ۲.۵ برابر هزینه تأمین برق و برق مصرف شده مازاد دو برابر الگوی مصرف ۳.۵ برابر هزینه تأمین برق برای هر کیلووات ساعت محاسبه می‌شود.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه