ارسال به دیگران پرینت

بخش خصوصی | پنل های خورشیدی | انرژی‌های تجدیدپذیر

آب گران می‌شود ؟

محرابیان گفت: درحال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب نداریم و به دنبال آن نیستیم.

آب گران می‌شود ؟

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که تعرفه آب افزایش پیدا خواهد کرد؛ گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب نداریم و به دنبال آن نیستیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که برای توسعه نیروگاه های تجدید پذیر چه برنامه های حمایتی صورت گرفته است؛ گفت: موضوع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر امروزه یک ضرورت است، زیرا ما هم در بخش سوخت محدودیت داریم و هم ملاحظات زیست‌محیطی ایجاب می‌کند کمتر دنبال توسعه نیروگاه‌های حرارتی باشیم چرا که نیروگاه‌های حرارتی نیازمند آب است.

محرابیان در ادامه افزود: بر اساس این برنامه توسعه ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر هم برای حمایت از صنایعی که اقدام به ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیزاتی که برای توسعه این نوع نیروگاه نیاز است اقدام خواهد شد و هم مشوق‌های لازم برای کسانی که در ساخت نیروگاه‌ها وارد می‌شوند در نظر گرفته شده است.

آب افزایش گران می‌شود ؟

وی در ادامه گفت: مشوق‌ها شامل استفاده از ظرفیت قانون رفع موانع تولید است که بر اساس ماده ۱۲ آن امکان برگرداندن کل سرمایه‌گذاری و سود دوره ساخت تا سقف سوخت صرفه‌جویی محاسبه خواهد شد به این معنا که با استفاده از این ماده قانونی امکان‌پذیر است سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاری خود را از این منبع برگرداند و برق را به شبکه بفروشد.

وزیر نیرو در ادامه در پاسخ به این پرسش که برنامه وزارت نیرو برای خرید تضمینی برق چیست؛ گفت: ظرفیت‌های دیگری هم مدنظر است و در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم بر توسعه نیروگاه‌های صنعت تجدیدپذیر تاکید شده و اعتبارات مناسبی هم در این قانون پیش‌بینی‌شده که با استفاده از این ظرفیت‌ها باید شاهد رشد روزافزون این صنعت باشیم.

وی در آخر گفت: برنامه امضای تفاهم نامه ساتبا با بخش خصوصی درخصوص نصب پنل های خورشیدی باحضور محرابیان وزیر محترم نیرو امروز یکشنبه ۱۲ دی برگزار شد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه