ارسال به دیگران پرینت

سال نو میلادی:

در آستانه سال نو میلادی، نیم میلیون آمریکایی کرونا فقط در یک روز گرفتند

در آستانه سال نو میلادی، آمریکایی ها رکورد جدید ابتلای حدود نیم میلیون نفر به ویروس کرونا را در یک روز به ثبت رساندند. این آمار دو برابر بیشتر از بالاترین موارد ابتلای روزانه به کرونا در فصل زمستان سال گذشته است.

در آستانه سال نو میلادی، نیم میلیون آمریکایی کرونا فقط در یک روز گرفتند

 در آستانه سال نو میلادی، آمریکایی ها رکورد جدید ابتلای حدود نیم میلیون نفر به ویروس کرونا را در یک روز به ثبت رساندند.

تارنمای نیویورک تایمز روز پنج شنبه به وقت محلی گزارش داد موارد روزانه کرونا در آمریکا در روز چهارشنبه رکورد جدیدی را به ثبت رساند. بر اساس آماراعلام شده، حدود نیم میلیون نفر در این کشور در یک روز به کرونا مبتلا شده اند. این آمار دو برابر بیشتر از بالاترین موارد ابتلای روزانه به کرونا در فصل زمستان سال گذشته است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا در حالی منتشر می شود که نرخ آزمایش در این کشور به دلیل تعطیلات سراسری به مناسبت سال نو میلادی کاهش یافته است.

با توجه به یک پایگاه داده نیویورک تایمز، آمریکا در روز چهارشنبه بیش از ۴۸۸ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است. تا روز چهارشنبه، نرخ متوسط ابتلا به کرونا در آمریکا در طول یک هفته گذشته حدود ۳۰۱ هزار مورد جدید ابتلا بود. در یک هفته گذشته، بیش از دو میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شده است و ۱۵ ایالت این کشور بیش از هر دوره یک هفته ای، موارد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کردند.

این افزایش به دلیل سویه بسیار مسری اومیکرون است که هفته گذشته به سویه غالب در آمریکا تبدیل شد. با این حال، تاکنون، این افزایش موارد ابتلا به کرونا منجر به بیماری شدیدتر در میان افراد نشده است. میزان بستری بیماران کرونایی در آمریکا ۱۱ درصد افزایش یافته و مرگ و میرها در دو هفته گذشته اندکی کاهش یافته است.

گسترش دو سویه دلتا و اومیکرون کرونا در آمریکا باعث توقف فعالیت تعداد زیادی از کارمندان در آمریکا شده و بحران کمبود نیروی کار در بیمارستان ها، هتل ها و صنایع هواپیمایی را ایجاد کرده است.

درمیان شیوع خیره کننده سویه اومیکرون در آمریکا، تقاضا برای کیت های آزمایش سریع کرونا به بیش از سطح عرضه آنها رسیده است.

فصل تعطیلات در این کشور نیز اختلالات خاص خود را در روند آزمایش کرونا ایجاد کرده است. بسیاری از مراکز آزمایش ساعات محدودی فعال هستند و آزمایشگاه ها و دفاتر دولتی برای اعلام نتایج آزمایش کرونا باز نیستند.

طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، تا ۲۵ دسامبر (۴ دی ماه) سویه اومیکرون حدود ۵۹ درصد از کل موارد ابتلا به کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده و پیش از آن نیز این مرکز اعلام کرده بود که تا هفته منتهی به ۱۸ دسامبر (۲۷ آذرماه) سویه اومیکرون کرونا ۷۳ درصد از کل موارد ابتلا به کرونا در این کشور را به خود اختصاص داده است اما اکنون این مرکز تخمین خود از سهم سویه اومیکرون در کل موارد جدید مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ را در آمریکا به ۲۲.۵ درصد کاهش داده اما هیچ توضیحی درباره این موضوع ارائه نکرده است.

سویه اومیکرون بسیار مسری بوده و به سرعت در حال گسترش در آمریکا است. با گسترش سویه اومیکرون در آمریکا، موارد ابتلا به این سویه حتی در میان افراد واکسینه شده افزایش یافته است.

با این حال، متخصصان می‌گویند، افرادی که واکسینه شده‌اند و به‌ویژه آنها که واکسن‌ سوم کرونای خود را دریافت کرده‌اند، به خوبی از بیماری‌های شدید ناشی از این سویه در امان هستند. اما سویه اومیکرون برای افراد واکسینه نشده بسیار خطرناک است.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، تخمین‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا بدین معناست که اگرچه اکثر عفونت های جدید مربوط به سویه اومیکرون است اما هنوز حدود ۴۱ درصد از موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا مربوط به سویه دلتا است.

"اسکات گوتلیب" مقام ارشد سابق سازمان غذا و داروی آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: صرف نظر از این سوال که چگونه تخمین اولیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری تا این حد نادرست بوده است، اگر تخمین جدید از شیوع سویه اومیکرون دقیق باشد، بخش قابل توجهی از بستری‌های فعلی بیماران کرونایی همچنان ناشی از سویه دلتا است.

این سویه تا حدی توانایی فرار از ایمنی ایجاد شده توسط واکسن ها را دارد و به ویژه در میان افرادی که دوز سوم واکسن کرونای خود را دریافت نکرده اند می تواند عفونت بیشتری را به دنبال داشته باشد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه