ارسال به دیگران پرینت

پوتین:

واکسن «اسپوتنیک وی» قادر است سویه اومیکرون را مهار کند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالیا» تاکید کرد که واکسن«Sputnik V» علیه ویروس کرونا می تواند سویه اومیکرون را خنثی کند.

 واکسن «اسپوتنیک وی» قادر است سویه اومیکرون را مهار کند

رئیس جمهور روسیه،بر اساس تحقیقات انجام شده در موسسه گامالیا تاکید کرد که واکسن«اسپوتنیک وی» می تواند سویه اومیکرون را مهار کند.

به گزارش اسپوتنیک،‌ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالیا» تاکید کرد که واکسن«Sputnik V» علیه ویروس کرونا می تواند سویه اومیکرون را خنثی کند.

پوتین در جریان نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که امروز سه شنبه در سن پترزبورگ روسیه برگزار شد، گفت: من با رئیس موسسه گامالیا صحبت کردم و آنها مطالعه ای انجام دادند که توانایی اسپوتنیک وی را برای خنثی کردن تاثیرگذاری سویه جدید اومیکرون تایید می کند.

وی افزود: مدیر این موسسه به او گفته است که تحقیقات بالینی به تنهایی می تواند پاسخ قطعی در مورد اثربخشی این واکسن بدهد، اما میزان خنثی سازی آن بسیار بالاست.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد سویه «اومیکرون» ویروس کرونا با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال گسترش است و واکسن‌ها در حال کم‌تر شدن هستند.

این جهش جدید که برای اولین بار در اواخر نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد، نگرانی های فزآینده ای را به ویژه در اروپا برانگیخته است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه