ارسال به دیگران پرینت

کرونا | امیکرون | آمریکا | واکسیناسیون | آفریقای جنوبی | کودکان

گذر از "اُمیکرون" به شرط تداوم واکسیناسیون

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکید کرد: اُمیکرون و سایر سویه‌های دیگر را با تداوم واکسیناسیون، خفیف و ملایم پشت سر خواهیم گذاشت.

گذر از "اُمیکرون" به شرط تداوم واکسیناسیون

دکتر سید ناصر عمادی در جمع خبرنگاران، گفت: افرادی که دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند هیچ ایمنی در مقابل سویه جدید اُمیکرون ندارند.

دکتر سید ناصر عمادی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: این افراد تا زمانی که دُز دوم واکسن کرونا را دریافت نکنند هیچ اطمینانی نباید در برابر اُمیکرون داشته باشند.

وی گفت:افرادی که دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند اگر می‌خواهند در مقابل سویه جدید اُمیکرون مقاوم باشند و مبتلا به به کسالت و بیماری ناشی از این سویه نشوند حتما دُز سوم را تزریق کنند.

دکتر عمادی تاکید کرد: افرادی که سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، نسبت به سویه جدید اُمیکرون ایمنی بیشتری دارند و با رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانیم از این موج گذر کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند توصیه کرد هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا افراد واکسینه نشده بیشتر در معرض ابتلا به اُمیکرون هستند.

وی گفت: اُمیکرون سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و موج ناگهانی ایجاد می‌کند، و باید واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیریم.

دکتر عمادی افزود: در ماه‌های گذشته سویه دلتا سبب مرگ ومیر حدود ۷۰۰ ایرانی در کشور شد و با افزایش سرعت واکسیناسیون از ۱۰درصد به ۷۰ درصد میزان بستری و مرگ و میر کاهش چشم گیری یافت و به ۴۰نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اُمیکرون و سایر سویه‌های دیگر را به شرط تداوم واکسیناسیون، خفیف و ملایم پشت سر خواهیم گذاشت.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه