ارسال به دیگران پرینت

واکسن کرونا | آمار واکسیناسیون کرونا ایران | دز سوم واکسن کرونا | امیکرون | دلتا

تزریق دز سوم واکسن در پیشگیری از اُمیکرون بسیار موثر است

یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: تزریق دُز سونا واکسن کرونا مهمترین استراتژی عملی برای مقابله با پیک اُمیکرون است.

تزریق دز سوم واکسن در پیشگیری از اُمیکرون بسیار موثر است

دکتر بابک صیاد در نشست ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: به دلیل سرایت بسیار سریع سویه اُمیکرون، افراد باید دُز بوستر -دز سوم- واکسن را جدی بگیرند.

وی با دعوت از مردم جهت تزریق دز سوم واکسن کرونا، گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون بسیار موثر است.

وی گفت: افرادی که دُز اول و دوم واکسن آنها  سینوفارم بوده، بهتر است برای دُز سوم و یادآور نیز از واکسن سینوفارم را سه ماه پس از تزریق دز دوم داشته باشند.

صیاد گفت: افراد باید استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی را نیز در پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون همچنان جدی بگیرند.

دکتر صفایی فوق تخصص عفونی اطفال نیز در این نشست گفت:به دلیل ساده انگاری مردم و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و شرکت در دورهمی های خانوادگی، متاسفانه شاهد افزایش تعداد موارد بستری کودکان در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی هستیم.

صفایی عنوان کرد: با توجه به سرایت بالای سویه اُمیکرون از خانواده ها می خواهیم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه تزریق دُز سوم واکسن و استفاده از ماسک را همچنان جدی بگیرند و از حضور در دورهمی های خانوادگی خودداری کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه