ارسال به دیگران پرینت

پیاز :

خواص آب پیاز برای جلوگیری از پیری و زیبایی پوست + جزئیات

پیاز خام و پخته هر دو برای پوست شما مفید هستند. بنابراین، شما می توانید هر یک از آنها را به دلخواه خود انتخاب کنید. استفاده از پیاز به طور کلی برای سلامت، پوست و مو بی خطر است.

خواص آب پیاز برای جلوگیری از پیری و زیبایی پوست + جزئیات

 پیاز یکی از مواد غذایی ضروری روزانه است که هندی‌ها نمی‌توانند بدون آن کار کنند. چه دوست داشته باشید و چه نخواهید، «پیاز» با طعمی قوی و تند، بخشی ضروری از وعده های غذایی روزانه شماست. اما استفاده از پیاز محدود به طعم دادن به غذا نیست. این سبزی ساده برای سلامتی و زیبایی کلی ما فواید زیادی دارد.

خواص پیاز برای پوست

1. از شما در برابر خورشید محافظت می‌کند

پیاز منبع عالی از فلاونوئیدها و همچنین ویتامین های آنتی اکسیدانی مانند ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است. همه اینها به محافظت از سلول های پوست ما در برابر اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید کمک می کند.

2. با علائم پیری مبارزه می کند

آنتی اکسیدان کورستین و برخی فیتوکمیکال های غنی از گوگرد، پیاز را به یک عامل ضد التهابی قوی تبدیل می کند. بنابراین در مبارزه با آسیب های رادیکال های آزاد و همچنین علائم پیری زودرس کاملاً مؤثر است.

3. به عنوان یک تصفیه کننده خون عمل می کند

آنتی اکسیدان های موجود در پیاز با حذف سموم از جریان خون به سم زدایی بدن کمک می کند. این کار پوست را تمیز می کند و از احتمال ایجاد تعدادی از مشکلات پوستی در نهایت جلوگیری می کند.

خواص آب پیاز برای جلوگیری از پیری و زیبایی پوست + جزئیات

4. خواص پیاز برای آکنه و جای زخم را درمان می کند

این سبزی طبیعتا ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد التهاب است. تمام این خواص در مجموع آن را با از بین بردن باکتری‌های عامل عفونت، کاهش التهاب، التیام زخم‌ها و جلوگیری از جوش‌های بیشتر به یک درمان عالی برای آکنه تبدیل می‌کند.

5. پوست را تغذیه می کند

محتوای ویتامینی (مخصوصاً ویتامین C) پیاز برای تغذیه مؤثر پوست ما در عین حال سالم، بدون لک و پر از درخشندگی شناخته شده است.

6. از عفونت های پوستی جلوگیری می کند

روغن‌های ضروری موجود در این سبزی دارای خواص ضد باکتریایی و همچنین ضد عفونی‌کننده هستند که به مبارزه با تعدادی از عفونت‌های پوستی کمک می‌کند.

چگونه برای مراقبت از پوست پیاز مصرف کنیم؟

پیاز، که خود یک ماده غذایی سرشار از مواد مغذی است، می تواند برای بهبود سلامت پوست ما از درون مصرف شود. در اینجا نحوه گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه برای پوست بهتر آمده است:

1. پیاز خام

پیاز خام سرشار از گوگرد ارگانیک است که منافذ ما را تمیز نگه می دارد و از ایجاد جوش جلوگیری می کند. همچنین سرشار از فلاونوئیدها است که از پوست ما در برابر استرس های محیطی محافظت می کند. می توانید از پیاز خام در سالادهای مورد علاقه خود به همراه سایر میوه ها و سبزیجات مغذی استفاده کنید یا به سادگی آن را به صورت خام میل کنید.

2. پیاز پخته شده

بسیاری از مردم بوی ماندگار پیاز را دوست ندارند و از این رو آن را به صورت آب پز یا پخته در وعده های غذایی خود قرار می دهند. چنین پیازهایی به عنوان منبع خوبی از فیبر و مس عمل می کنند که مشکلات گوارشی را از بین می برد، فرآیندهای متابولیک را تقویت می کند و پوستی شفاف و بی عیب به ما می بخشد. اما مطمئن شوید که پیاز را زیاد نپزید زیرا تمام فواید آن را از بین می برد.

خواص آب پیاز برای پوست، جوش و لک صورت

چگونه از پیاز برای مراقبت از پوست استفاده کنیم؟

وقتی نوبت به مراقبت از پوست می رسد، بیشتر ما استفاده موضعی از مواد طبیعی سازگار با پوست را ترجیح می دهیم. پیاز می تواند یک گزینه عالی برای این منظور باشد. در اینجا به شما می گوییم:

1. خواص آب پیاز برای جلوگیری از پیری

یک پیاز تازه و متوسط ​​را به قطعات کوچک خرد کرده و آب آن را بگیرید. یک تکه پنبه را به آن آغشته کنید و روی تمام پوست خود بمالید. این عمل می تواند جریان خون را در سراسر سلول های پوست به میزان قابل توجهی افزایش دهد که در نهایت پوستی بدون چین و چروک، سفت تر و جوان تر با بافتی بهتر می دهد.

2. خواص آب پیاز برای درمان آکنه

شما می توانید به سادگی صورت خود را با مقداری آب پیاز تازه ماساژ دهید یا یک ماسک پیاز برای صورت خود تهیه کنید تا به طور موثر با باکتری های مولد آکنه مبارزه کنید. یک قاشق غذاخوری آب پیاز را بردارید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

3. خواص آب پیاز برای لک صورت

ویتامین C موجود در پیاز نقش کلیدی در درمان لکه های تیره، لکه های زشت، علائم رنگدانه و... دارد.

یک قاشق غذاخوری آب پیاز تازه را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید. 4 تا 5 قطره روغن اسطوخودوس را به مخلوط اضافه کنید. با استفاده از نوک انگشتان صورت خود را با حرکات دایره ای ملایم ماساژ دهید.

با مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه با دو قاشق چای‌خوری آب پیاز تازه، یک مخلوط مایع آماده کنید. آن را با پنبه روی پوست خود بکشید. بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

یک قاشق پودر زردچوبه را به یک قاشق غذاخوری آب پیاز تازه اضافه کنید. روزانه صورت خود را با آن ماساژ دهید.

4. برای داشتن پوست روشن تر

استفاده منظم از پیاز تازه می تواند به ما کمک کند تا از شر پوست کدر و بی روح خلاص شویم. آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در این سبزی به سلول‌های پوست زیبایی چشمگیری می‌دهند که منجر به پوستی سالم و درخشان می‌شود.

برای داشتن رنگ روشن تر، پیاز می تواند خون ما را تصفیه کند و در نتیجه رنگ صورت ما را روشن تر کند. برای این کار باید با ترکیب دو قاشق غذاخوری آب پیاز تازه، یک قاشق غذاخوری آرد، یک قاشق چای‌خوری شیر و یک قاشق چای‌خوری جوز هندی، ماسک صورت درست کنید. خمیر غلیظ صاف را روی تمام پوست خود بمالید و پس از 15 دقیقه بشویید.

نکته: استفاده از پیاز به طور کلی برای سلامت، پوست و مو بی خطر است. با این حال، مصرف بیش از حد سبزیجات می تواند شما را در معرض خطر آلرژی، خونریزی، کبودی، هیپوگلیسمی، فشار خون پایین، سوزش سر دل، تحریک معده، تحریک پوست، افزایش حساسیت و بوی بد دهان قرار دهد.

 

خواص پیاز خام که تا الان نمی دانستید| پیاز خام سرشار از مواد مغذی

پیاز خام فواید و خواص زیادی دارد آنچنان که پیاز خام سلامت بدنتان را تضمین می کند. در این مطلب با خواص پیاز خام که تا الان نمی دانستید آشنا می شوید.

خواص پیاز خام که تا الان نمی دانستید| پیاز خام سرشار از مواد مغذی
 

پیاز خام فواید و خواص زیادی دارد آنچنان که پیاز خام سلامت بدنتان را تضمین می کند. در این مطلب با خواص پیاز خام که تا الان نمی دانستید آشنا می شوید.

پیاز خواص و فواید بسیار زیادی دارد که در اکثر غذا‌ها هم کاربرد دارد. این ریشه‌ی پرخاصیت، سرشار از مواد مغذی برای بدن می‌باشد که استفاده از آن برای سلامتی بسیار مفید می‌باشد. امروز در این مطلب، قصد داریم فواید استفاده از پیاز را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

پیاز، این ریشه‌ی پُرخاصیت

 

پیاز از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین‌ها به ویژه و ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم دارای اهمیت است. پیاز خام سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی مفید و آنتی اکسیدان است. با مصرف پیاز خام به صورت روزانه می‌توانید مواد مفید زیادی را به بدنتان برسانید. پیاز یکی از قدیمی‌ترین سبزی‌ها در دنیا و ایران است که خاستگاه آن در ایران و افغانستان ذکر شده است؛ در ادامه با فواید پیاز آشنا خواهید شد.

 

یک فنجان پیاز خام خرد شده حاوی ۱۵ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۲ گرم پروتئین، ۷گرم شکر، ویتامین C، ویتامین B6 و منگنز است و فاقد هرگونه چربی و کلسترول است. میزان کالری ۱ فنجان پیاز خام خرد شده ۶۴ کالری است. در همین مقدار پیاز مقادیر کمی کلسیم، آهن، فولات، منیزیم، ‌فسفر، پتاسیم، آنتی اکسیدان‌های کوئرستین و گوگرد هم یافت می‌شود.

 

 

منبع : افکارنیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه