ارسال به دیگران پرینت

میوه و سبزیجات | سلامتی

با نخوردن میوه و سبزیجات به مدت یک ماه چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟

با نخوردن میوه و سبزیجات به مدت یک ماه چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟

با نخوردن میوه و سبزیجات به مدت یک ماه چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟

با نخوردن میوه و سبزیجات به مدت یک ماه چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟

مترجم:محدثه تنها

‌1. ممکن است باعث اختلال دید در شب شود

تاری دید

برای دیدن اجسام در تاریکی، چشمان ما به ویتامین A نیاز دارند که به دو شکل وجود دارد: رتینول و بتاکاروتن. 

رتینول را می‌توان در کبد ماهی، روغن ماهی و تخم مرغ یافت، اما در صورت مصرف بیش از حد آن بسیار سمی است.

 هنگام خوردن میوه و سبزیجات، امکان اور دوز بتاکاروتن وجود ندارد.

2. بدن شما ممکن است بوی بد بگیرد

 یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که سبزیجات و میوه‌ مصرف می‌کنند بوی خوش‌تری دارند، حتی اگر برای مدتی از صابون یا مام استفاده نکنند

3. حذف میوه و سبزیجات می‌تواند باعث افسردگی شود

4. ممکن است شاهد افزایش فشار خون خود باشید

پزشکان به کسانی که فشار خون بالا دارند توصیه می‌کنند که رژیم غذایی حاوی میوه‌ها و سبزیجات زیادی داشته باشند.

5. ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوید

سبزیجات و میوه‌ها به دلیل داشتن منبع ارزشمند فیبر نامحلول معروف هستند که در آب حل نمی‌شوند و وقتی نوبت به روده بزرگ می‌شود، به حرکت نرم‌تر مدفوع کمک می‌کند و مصرف مقدار کم فیبر یکی از دلایل اصلی یبوست در افراد در نظر گرفته می‌شود.

6.  ممکن است باعث ایجاد لخته خون شود

انگور، سبزیجات برگ سبز و سیر برای رقیق نگه داشتن خون ما به اندازه کافی ضروری هستند تا لخته‌های خون خطرناک تشکیل نشوند. 

علاوه بر این، ویتامین C، که در میوه‌ها یافت می‌شود، به طور قابل توجهی به کاهش خطر ضخیم شدن و لخته شدن خون کمک می‌کند، بنابراین برای خون و قلب ما حیاتی است.

7. ممکن است باعث تیره شدن دور چشم و پوست شود

حلقه‌های تیره زیر چشم می‌تواند ناشی از عوامل زیادی باشد، از جمله این عوامل کاهش جریان خون است که می تواند منجر به تیرگی پوست ما شود.

 ویتامین K که در کلم بروکلی، اسفناج، کلم و کاهو وجود دارد، به قلب ما کمک می‌کند تا خون را آزادانه در بدن پمپاژ کند.

 کمبود این ویتامین می‌تواند منجر به ناهمواری رنگ پوست، آسیب پوست، تیرگی و کبودی آن شود.

8. ممکن است هزینه بیشتری بابت دندان پزشک بدهید

خوردن سیب یا سایر میوه‌ها و سبزیجات غنی از فیبر دندان‌های ما را به روشی طبیعی مانند مسواک تمیز می‌کند و ترشح بزاق را افزایش می‌دهد. هنگامی که دهان ما به درستی آبیاری شود، اسیدهای مضر و باکتری‌ها شسته می‌شوند. میوه‌ها و سبزیجات همچنین حاوی ویتامین‌های A و C و همچنین کلسیم هستند که دندان‌های ما را قوی‌تر می‌کند و از ریختن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

 

 

روشی جدید برای افزایش سرعت درمان سرطان پوست

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان مرکز تحقیقات سرطان در موسسه ملی سرطان ایالات متحده (NCI) انجام شده است، رژیم غذایی غنی از فیبر ممکن است به برخی از افراد تحت درمان ملانوم کمک کند تا با تأثیرگذاری بر میکروبیوم روده به درمان ایمونوتراپی پاسخ دهند.

روشی جدید برای افزایش سرعت درمان سرطان پوست
 

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان مرکز تحقیقات سرطان در موسسه ملی سرطان ایالات متحده (NCI) انجام شده است، رژیم غذایی غنی از فیبر ممکن است به برخی از افراد تحت درمان ملانوم کمک کند تا با تأثیرگذاری بر میکروبیوم روده به درمان ایمونوتراپی پاسخ دهند.

مؤسسه بهداشت و مرکز سرطان اندرسون دانشگاه تگزاس،  نتایج این مطالعه را که هم افراد مبتلا به ملانوم و هم گونه‌های تست حیوانی این بیماری را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و نتایج این پژوهش در نشریه Science ظاهر می‌شود.

 

در میان بیماران مبتلا به سرطان پوست پیشرفته که تحت ایمونوتراپی با مسدودکننده‌های ایمن‌شناختی قرار گرفتند و حداقل ۲۰ گرم فیبر در روز مصرف می‌کردند، ضمن کاهش پیشرفت بیماری، طولانی‌ترین مدت زنده ماندن را داشتند.  

 

در مقابل، به نظر می‌رسد استفاده از مکمل‌های پروبیوتیک تا حدودی اثربخشی رژیم‌های مسدود کننده ایمنی را کاهش می‌دهد.  پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که معمولاً به عنوان مکمل برای بهبود سلامت روده مصرف می‌شوند.

 

روشی جدید برای افزایش سرعت درمان سرطان پوست

 

دکتر جورجیو ترینچیری، رئیس آزمایشگاه یکپارچه ایمونولوژی سرطان در مرکز تحقیقات سرطان NCI، گفت: «داده‌ها نشان می‌دهند که می‌توان ترکیب میکروبیوتای روده را هدف قرار داد و بر توانایی بیمار برای پاسخ به ایمونوتراپی تأثیر گذاشت.» پژوهشگران این مطالعه معتقدند که مصرف یک رژیم غذایی غنی از فیبر، مانند میوه ها، سبزیجات و حبوبات، می‌تواند توانایی شما را در پاسخ به ایمونوتراپی بهبود بخشد.

ایمونوتراپی با مسدود کننده‌های ایمن ایمن به بازیابی توانایی طبیعی سیستم ایمنی برای شناسایی و کشتن سلول‌های تومور کمک می‌کند.  این دارو‌ها در ملانوما دگرگون‌کننده بوده‌اند و عمر برخی از افراد مبتلا به بیماری پیشرفته را بهبود می‌بخشند، با این حال، برای بسیاری از بیماران، مسدود کننده ها، نمی‌توانند رشد تومور‌های بیماران را متوقف کنند.  چندین مطالعه نشان داده اند که ترکیب باکتری‌های روده نیز ممکن است بر پاسخ به ایمونوتراپی تأثیر بگذارد.

منبع : دینو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه