ارسال به دیگران پرینت

سویه جدید ویروس کرونا

سفر به ترکیه ممنوع شد

به دلیلی مراقبت از گسترش امیکرون، سفر به ترکیه تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

سفر به ترکیه ممنوع شد

به دلیلی مراقبت از گسترش امیکرون، سفر به ترکیه تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

جواد هدایتی مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ممنوعیت سفر به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: بر اساس آخرین پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مسافران غیر ایرانی از چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ نمی‌توانند وارد ایران شوند و برای ایرانی‌ها هم پروتکل‌های خاصی پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد:  بر اساس آخرین پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی این ستاد، با توجه به نگرانی به وجود آمده درباره شناسایی سویه جدید ویروس کرونا و وضعیت شیوع آن در کشورهای دیگر محدودیت‌های جدیدی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از نکات مهم ابلاغیه جدید که ۲۸ آذر ماه اعلام شد، این است که تا اطلاع ثانوی اتباع خارجی از کشورهای انگلیس، فرانسه، دانمارک  و نروژ نمی‌توانند وارد ایران شوند چرا که در این کشورها سویه جدید ویروس کرونا بیشترین میزان ابتلاء و درکیری را ایجاد کرده است. همچنین ایرانی‌هایی که از این مقاصد قصد ورود به کشور را داشته باشند ضمن داشتن کارت واکسن (یعنی دریافت هر دو دز واکسن) باید تست منفی PCR را با مدت زمان ۴۸ تا ۷۲ ساعت ارائه دهند.

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در ضمن اگر مسافران ایرانی ورودی از این کشورها دارای علائم بیماری باشند، با وجود اینکه تست‌شان منفی شده و کارت واکسن دارند، باید با هزینه شخصی به مدت دو هفته در مراکز تعیین شده قرنطینه شوند.

هدایتی با بیان اینکه کشورهای ممنوعه آفریقایی همچنان دارای ممنوعیت و محدودیت‌های اعلام شده در ابلاغیه‌های گذشته هستند، گفت: از سوی دیگر برای اتباع ایرانی مرزهای زمینی برای سفرهای گردشگری به ترکیه بسته و سفر به این کشور ممنوع شد. در این صورت تنها گروه‌های هفت‌گانه اعلام شده مانند دیپلمات‌ها، دانشجوها، دو تابعیتی‌ها و... می‌توانند تا اطلاع ثانوی به این کشور سفر کنند.

افزایش هزینه‌های حمل دریایی | مسیر جایگزین ایران بسیار کوتاه‌تر و ارزان‌تر

راه‌ اندازی قطار باری خط پاکستان-ایران-ترکیه

با توجه افزایش هزینه‌های حمل دریایی پس از کاهش فراگیری ویروس کرونا، کریدور ترانزیتی زمینی جایگزین می‌تواند مسیر ارزان‌تری برای صاحبان کالا باشد.

 راه‌ اندازی قطار باری خط پاکستان-ایران-ترکیه
 

مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت راه و شهرسازی از راه‌اندازی مسیر ترانزیتی ریلی پاکستان- ایران- ترکیه خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهر ماه امسال طبق  مصوبات سازمان همکاری اقتصادی اکو مبنی بر راه اندازی کریدور ITI (استانبول-تهران-اسلام آباد) توسط اعضای این سازمان برای اتصال شرق به غرب، دو محموله پارچه و لاستیک از مقصد کراچی پاکستان به سوی ترکیه حرکت کرد و طبق گفته وزیر راه و شهرسازی این تردد آزمایشی بوده و طبق توفق صورت گرفته با پاکستان،‌ کامیون‌های ایرانی هم می‌توانند از هر نقطه ایران به طور مستقیم تا چین حرکت کرده و کامیون‌های پاکستانی هم می‌توانند از مسیر ایران به اروپا تردد کنند.

 

البته تردد ازاین کریدور موضوع جدیدی نیست و از سال‌‌ها قبل استفاده از این کریدور مورد توافق کشورها بوده اما اخیرا با توافق‌های صورت گرفته اولین تردد به صورت آزمایشی از این مسیر انجام شد. طبق مطالعات بازار، با استفاده از کریدور ITI  زمان تردد نسبت به مسیر فعلی که مورد استفاده کشورهای مبدا و مقصد قرار می‌گیرد از 25 تا 30 روز به کمتر از 12 روز می‌رسد و این کاهش زمان تردد تاثیر مستقیم بر کاهش هزینه‌ها می‌گذارد.

 

طبق گفته مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت راه و شهرسازی کریدور ITI می‌تواند جایگزین مسیر دریایی کانال سوئز شود.

 

از این روز با توجه افزایش هزینه‌های حمل دریایی پس از کاهش فراگیری ویروس کرونا، کریدور ترانزیتی زمینی جایگزین می‌تواند مسیر ارزان‌تری برای صاحبان کالا باشد.  

 

 

امین ترفع، مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تردد آزمایشی کامیون‌های پاکستانی از مسیر ایران به سمت ترکیه و اروپا اظهار داشت: تردد کامیون‌های پاکستانی به اروپا از مسیر ایران قطعا برای صاحبان کالا و بار صرفه اقتصادی دارد البته کریدور ITI بسیار قدیمی است و مسیر جدیدی نیست و از مجموع کریدورهای اکو محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سه کشور ایران ترکیه و پاکستان جزو موسسان این کریدور هستند، گفت: هر چند این این کریدور اتفاق جدیدی در منطقه به حساب نمی‌آید و بستر اسنادی و قانون‌گذاری آن وجود داشته اما اخیرا با  همکاری سازمان راهداری و وزارت امور خارجه و دبیر خانه اکو تردد ازاین مسیر ترانزیتی عملیاتی شده و اتفاقا و کشورهای طرف این کریدور از ترددی که اخیرا انجام شده، بسیار راضی هستند و قرار بر این است که این ترددها ادامه‌دار باشد.

مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت راه و شهرسازی افزود: پیش از فعالیت این کریدور، کالا از بنادر پاکستان از مسیر دریایی و از از اقیانوس هند،‌ کانال سوئز و دریای مدیترانه به ترکیه می‌رسید اما مسیر جایگزین ایران بسیار کوتاه‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.  

 

وی از راه‌اندازی مسیر ترانزیتی ریلی پاکستان- ایران- ترکیه خبر داد و گفت: قطار باری از پاکستان به سمت ترکیه از مسیر ایران به راه افتاده است و قرار بر این است که از طریق خط ریلی تفتان در پاکستان به مسیر ریلی میرجاوه متصل و از آنجا از طریق شبکه راه اهن ایران به سمت وان ترکیه حرکت کند. 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      همیشه به دروغ میگید ورود مسافر از فلان کشورها ممنوعه ولی در عمل چیز دیگری میبینیم.....

    • ناشناس ارسالی در

      الحمدا... به کوری کفار و منافقین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه