ارسال به دیگران پرینت

پروتکل | قانون قرنطینه | پیک ششم بیماری

هیچ پروتکلی برای سفر به ترکیه وجود ندارد | باید قانون قرنطینه رعایت شود | ورود به پیک ششم بیماری در آبان ماه یک حدس است

عاطفه عابدینی گفت: درست این است که مسافرانی که وارد کشور می شوند علاوه بر داشتن تست منفی PCR ، قرنطینه این افراد نیز انجام شود، همچنین بسیاری از کشور ها زمانی که ورود مهمان دارند، آن ها را با خرج خود مسافر و یا بر حسب اینکه واکسن زدند یا نزدند، قرنطینه می کنند.

هیچ پروتکلی برای سفر به ترکیه وجود ندارد | باید قانون قرنطینه رعایت شود | ورود به پیک ششم بیماری در آبان ماه یک حدس است

 بر اساس آمار در یک ماه اخیر هزاران ایرانی برای حضور در کنسرت به اصطلاح خوانندگان اون ور آبی به کشور ترکیه سفر کردند و حدود یکصد و بیست میلیارد تومان خرج این سفرها و هزینه تهیه بلیت کنسرت هر یک از این خواننده ها کردند. گفته می شود انگار باز هم موج سنگینی از کرونا در انتظار ایران است و این در حالی است که در حال حاضر نیز روزانه به بر اساس آمار رسمی 400 تا 500 نفر بر اثر کرونا فوت می کنند و براساس آمار غیر رسمی این عدد می تواند تا چندین برابر بیشتر باشد.

عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کووید - 19 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: هیچ نظارتی بر روی پروتکل های سفر افرادی که به ترکیه سفر می کنند وجود ندارد.

او با بیان اینکه درست این است که مسافرانی که وارد کشور می شوند علاوه بر داشتن تست منفی PCR ، قرنطینه این افراد نیز انجام شود، افزود: بسیاری از کشور ها زمانی که ورود مهمان دارند، آن ها را با خرج خود مسافر و یا بر حسب اینکه واکسن زدند یا نزدند، قرنطینه می کنند.

عابدینی ادامه داد: برای قرنطینه های مسافر، افرادی که واکسن زدند 5 روز و افرادی که واکسن نزدند دو هفته قرنطینه می شوند و لازم است این موارد در ایران نیز اجرایی شود و به قرنطینه ی افرادی که به ایران می آیند نظارت هایی انجام شود.

دبیر کمیته علمی کووید - 19 تصریح کرد: مسافران مختلف براساس اینکه از کشور های خارجی وارد ایران می شوند، ممکن است دارای جهش های مختلف ویروس باشند.

او با اشاره به اینکه اعلام می شود آبان ماه باید منتظر پیک ششم بیماری باشیم، یک حدس است، بیان کرد: اگر روند واکسیناسیون تداوم داشته باشد می تواند بر روی پایان پیک های شدید بیماری موثر باشد.

عابدینی درباره کنترل بیماری در ایران نسبت به کشور های دیگر گفت: برای رسیدن به شرایط ایده آل اپیدمی مانند دیگر کشور های دنیا باید درصد واکسیناسیون بالاتر رود و قانون قرنطینه اجرایی شود حتی در کشور هایی که ماسک زدن دیگر معنایی ندارد همچنان قانون قرنطینه رعایت می شود.

دبیر کمیته علمی کووید- 19 افزود: همچنان واریانت قالب بیماری در کشور، واریانت دلتا است.

 

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه